2022-08-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Priserna var berondee på vilken typ av match det var. Klicka här för att se - https://www.uefa.com/womenseuro/ticketing/.

De billigaste gruppspelsmatcherna kostade 10 Pund. Dyraste 20 Pund.
Biligaste platserna i finalen kostade 15 Pund. Bästa platserna kostade 50 Pund.
Englands matcher var några pund dyrare.

Väldigt låga priser. Så det är klart att det attraherar folk att kunna "skryta" att de har varit på ett fotbolls-EM.

Hur många av platserna i EM och VM går till sponsorer och hur många går till vanligt folk? Priserna i VM och EM är ju inte billiga precis och det är ju inte de sämst ställda som har råd att gå på herrfotboll längre. Damerna gör det smart och tar billigare inträde så att de med lite pengar kan få en upplevelse. Hotellen i England lär inte varit giriga och chockhöjt priserna heller
Citera
2022-08-01, 10:23
Medlem
Kvinnohatarna i tråden gör verkligen allt för att misskreditera Englands damer och damer i synnerhet. Är det inte HBTQ-tjafs och liknande så är det svammel om att publikintresset är svagt , att folk inte bryr sig om damfotboll för att det är så tråkigt, inte samma förutsättningar osv, och nu påstås det man kunde höra vad spelarna sa under matchen under finalen trots ett fullsatt Wembley. Jag såg matchen och jag höll INTE med alls. Är hatet mot damfotboll så stort här på Flashback att pöbeln tror sig kunna åta sig friheten att komma dragandes med vilka lögner som helst?
Citera
2022-08-01, 11:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hur många av platserna i EM och VM går till sponsorer och hur många går till vanligt folk? Priserna i VM och EM är ju inte billiga precis och det är ju inte de sämst ställda som har råd att gå på herrfotboll längre. Damerna gör det smart och tar billigare inträde så att de med lite pengar kan få en upplevelse. Hotellen i England lär inte varit giriga och chockhöjt priserna heller
Har ingen betydelse mer än kanske moraliskt eller något . Man säljer för det pris folk tillräckligt många är beredda att betala. Damfotbollen har ju inte dom priserna för att vara hyggliga
Senast redigerad av Steff83 2022-08-01 kl. 11:20.
Citera
2022-08-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kvinnohatarna i tråden gör verkligen allt för att misskreditera Englands damer och damer i synnerhet. Är det inte HBTQ-tjafs och liknande så är det svammel om att publikintresset är svagt , att folk inte bryr sig om damfotboll för att det är så tråkigt, inte samma förutsättningar osv, och nu påstås det man kunde höra vad spelarna sa under matchen under finalen trots ett fullsatt Wembley. Jag såg matchen och jag höll INTE med alls. Är hatet mot damfotboll så stort här på Flashback att pöbeln tror sig kunna åta sig friheten att komma dragandes med vilka lögner som helst?

Du har varit medlem på Flashback sedan 2014 och har inte upptäckt att folk skriver lögner förrän nu?
Citera
2022-08-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Du har varit medlem på Flashback sedan 2014 och har inte upptäckt att folk skriver lögner förrän nu?
Dock nu på senare tid som dom blir alltmer uppenbara .
Citera
2022-08-01, 12:39
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1OmKJM/em-finalen-pa-wembley-nar-england-vann-slog-publikrekord?fbclid=IwAR2Hlt9XLKHEoqaQdYqPc8-1LkY5pZ7Tw3 5Rlu0l3bBKLrFHOtl8W2QucRI

Sa någon att INGEN bryr sig om damfotboll alltså?
Citera
2022-08-01, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1OmKJM/em-finalen-pa-wembley-nar-england-vann-slog-publikrekord?fbclid=IwAR2Hlt9XLKHEoqaQdYqPc8-1LkY5pZ7Tw3 5Rlu0l3bBKLrFHOtl8W2QucRI

Sa någon att INGEN bryr sig om damfotboll alltså?

Har sett alla dessa tre matcher, CL-matcherna med Barcelona på Camp Nou var fotbollspropaganda, medan gårdagens final VAR en skam för fotbollen..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-08-01 kl. 12:57.
Citera
2022-08-01, 13:00
Medlem
Man kan ju hålla flera tankar i huvudet samtidigt. Nämligen att damfotbollen går framåt och drar rekordpublik utan att för den skull vara i närheten av herrfotbollen vad gäller allmänhetens intresse. Det förtar ju inte på något sätt prestationen för de kvinnor som spelat i detta mästerskap, och handlar inte heller om att på något sätt förminska engagemanget hos de som följer damfotbollen.

Men bara som en liten jämförelse:
https://www.uefa.com/insideuefa/about-uefa/news/026d-132519672495-56a014558e80-1000--uefa-euro-2020-impresses-with-5-2-billion-cumulative-global-liv /

Finalen i herrarnas EM 2020 snittade en tv-publik på 328 miljoner över hela världen. Totalt sett över hela mästerskapet hamnade siffran på 5,2 miljarder.

Gissar att det dröjer några dagar innan vi får se officiell statistik från damernas EM 2022, men det lär väl inte vara lika högt, baserat på det vi sett hittills. Vilket är helt okej, om det inte vore för att nyhetsmedier så väldigt gärna vill framställa det som att intresset för damfotboll är mycket större än vad det faktiskt är. Och det är väl där skon klämmer för en del.

Och att över 87 000 besökare fanns på plats i Wembley för att titta på finalen måste såklart varit en mäktig upplevelse både för spelarna själva och för publiken, och jag unnar dem verkligen en sådan upplevelse. Men det är ändå relevant om man (som många tidningar nu gör) insisterar på att jämföra med herrfotbollen att ta upp skillnaden i biljettpris. Om nu biljetterna kostade 200-600 för damernas final och mellan 3000-10000 för herrarnas final så är det självklart att det får viss betydelse.

För egen del lägger jag ingen värdering alls i vilka sporter som drar mycket publik och vilka som drar mindre. Jag kan själv intressera mig för vissa smalare sporter och min behållning blir ju inte mindre för det. Jag tycker nästan man gör damfotbollen en otjänst genom att insistera på att jämföra med herrfotbollen.
Citera
2022-08-01, 13:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Man kan ju hålla flera tankar i huvudet samtidigt. Nämligen att damfotbollen går framåt och drar rekordpublik utan att för den skull vara i närheten av herrfotbollen vad gäller allmänhetens intresse. Det förtar ju inte på något sätt prestationen för de kvinnor som spelat i detta mästerskap, och handlar inte heller om att på något sätt förminska engagemanget hos de som följer damfotbollen.

Det räcker med att jämföra hur publiksiffrorna är för Allsvenskan respektive Damallsvenskan. Att folk söker sig till en final i ett mästerskap är inget bra mått på hur intresserade människor är över lag.

Om kvinnor i högre grad börjar intressera sig för damfotboll så kommer den givetvis att få ett rejält uppsving på alla fronter. I nuläget är det mestadels män som driver på för damfotbollens utveckling. Förstår mig inte på kvinnor som babblar på om hur orättvist det är och sedan visar det sig att de aldrig någonsin varit på en damfotbollsmatch.
Citera
2022-08-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Har sett alla dessa tre matcher, CL-matcherna med Barcelona på Camp Nou var fotbollspropaganda, medan gårdagens final VAR en skam för fotbollen..
Ja, det var pinsamt och att se vinnarnas tokglädje gjorde inte spelet bättre.

Föreslår att de skapar ett nytt namn på den grälsjuka, tröjdragar spring med boll de bråkar om. "Bollspring" kanske och det fanns några stunder som liknade fotboll som jag känner spelet.

Vi lever bland feminazi med MSM i ryggen och det syntes i deras förvridna ansikten att de hamnat fel på Wembley. 2 st leenden under hela matchen, stackars manskopior.

Tacka vet jag damerna som utövar friidrott, tennis, golf, skidåkning, simning ... och är naturligt hemma där med sin grace.

Fotbollsdamer ni skämmer ut den kära leken fotboll! Min första och sista titt, gör det ni är bra på och sluta apa efter hörnflaggan.
Citera
2022-08-01, 15:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jag hoppas det kommer en redovisning om hur mycket detta spektakel gick minus. Men den kommer nog ALDRIG släppas.
Det var en artikel i Daily Mail för ngn vecka sen som poängterade att dam-EM redan gick i kraftig minus, och att UEFA förlorade stora summor på att arrangera damernas EM. Samtidigt så stod det att UEFA finansierar dam-EM via överskottet från EM 2020, dvs att hela mästerskapet finansieras av herrfotbollen.

Undrar på om det är möjligt att starta ett AB som går i kraftig minus år efter år, men som i gengäld kan subsidieras av överskottet till ett annat företag..?😂
Citera
2022-08-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ja, det var pinsamt och att se vinnarnas tokglädje gjorde inte spelet bättre.

Föreslår att de skapar ett nytt namn på den grälsjuka, tröjdragar spring med boll de bråkar om. "Bollspring" kanske och det fanns några stunder som liknade fotboll som jag känner spelet.

Vi lever bland feminazi med MSM i ryggen och det syntes i deras förvridna ansikten att de hamnat fel på Wembley. 2 st leenden under hela matchen, stackars manskopior.

Tacka vet jag damerna som utövar friidrott, tennis, golf, skidåkning, simning ... och är naturligt hemma där med sin grace.

Fotbollsdamer ni skämmer ut den kära leken fotboll! Min första och sista titt, gör det ni är bra på och sluta apa efter hörnflaggan.

Nu syftade jag dock framför allt på VAR och domarinsatsen, men även engelskornas filmningar matchen igenom var ett lågvattenmärke..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in