2022-08-01, 09:47
  #192265
Moderator
-Info-s avatar
Den här ryska taktiken att ta över ett område och sedan ha en fejkad omröstning i området oavsett hur den etniska sammansättningen ser ut (som i Kherson) är intressant. På detta sätt kan de ta över vilka delar av världen som helst.

Exempelvis kan ryssarna ta Gotland på samma sätt. Först ockuperar de ön. Sedan har de en fejkad omröstning på ön. Sedan ansluter de Gotland till Ryssland. Och sedan meddelar de alla att Gotland är en del av Ryssland och kommer att försvaras även med kärnvapen.

Kherson visar att den etniska sammansättningen är irrelevant:

82% av invånarna i Kherson-området identifierar sig som etniska ukrainare.
14% av invånarna i Kherson-området identifierar sig som etniska ryssar.


Men ändå ska de ha en "folkomröstning" i Kherson och sedan ansluta Kherson till Ryssland.

Ett utfall där Kherson röstar "Nej" till en anslutning till Ryssland finns inte med alls på kartan. Skulle Ryssland ha stridit så hårt och satsat så mycket ekonomiskt för att enbart mötas av ett "Nej"? Skulle ryssarna ha accepterat ett sådant valresultat (ett "Nej") och bara sagt "Ok då." och sedan återvänt hem?

Ni inser själva att ett "Nej" inte finns med överhuvudtaget på kartan. Det är ett helt omöjligt resultat. Det är inget Ryssland överhuvudtaget har med i beräkningarna. Hade det varit en ärlig folkomröstning så hade man planerat för både ett "Ja" och ett "Nej". Men man planerar enbart för ett "Ja" eftersom det är det enda möjliga utfallet vid "folkomröstningen".
__________________
Senast redigerad av -Info- 2022-08-01 kl. 09:51.
Citera
2022-08-01, 09:49
  #192266
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du har verkligen inte förstått vad teorier handlar om. Det handlar inte om den enskilda indviden. Det visar med klarhet ditt exempel ovan. Personer har ofta svårt och förstå det så du behöver skämmas. Ansvaret, det juridiska ligger alltid hos individen.

Med den nya lagstiftningen så är väl chansen stor att bröderna kan få livstid om de nu döms som skyldiga.

Viktimologi började bli stort redan på 1960/70-talet. Så du är lite sen.

Viktimologi utvecklades som en gren ur kriminologin under 1980-talet

Och blev stort något decennium senare.

1994 fick vi vår första viktimologiska myndighet.

Så du är lite fel på det.
Citera
2022-08-01, 09:50
  #192267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vilka soldatmördare, det är väll en "special operation".

Ryska soldatmördare kan bara komenderas (eller tvingas) att genomföra mord på civila och våldtäkter om ryssland går i krig, det som ryssarna gör i ukraina är friviligt och avsiktligt.

Vet du inte vilka de ryska soldatmödrarna är? Då ska vi nog sluta diskutera.

https://www.svd.se/a/e1863b12-8563-3506-983e-16b75050fee1/ryska-soldatmodrarna-har-aldrig-sett-nagot-liknande
Citera
2022-08-01, 09:54
  #192268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Viktimologi utvecklades som en gren ur kriminologin under 1980-talet

Och blev stort något decennium senare.

1994 fick vi vår första viktimologiska myndighet.

Så du är lite fel på det.

I Sverige men jag är lite mer internationell. Det finns även studier från 40-50-talet (Hans von Hentig, Benjamin Mendelsohn, and Henri Ellenberger). Men det växer 60/70-talet. Jag diskuterade det själv i slutet 70-talet.
Citera
2022-08-01, 09:54
  #192269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vet du inte vilka de ryska soldatmödrarna är? Då ska vi nog sluta diskutera.

https://www.svd.se/a/e1863b12-8563-3506-983e-16b75050fee1/ryska-soldatmodrarna-har-aldrig-sett-nagot-liknande

Mammor till våldtäktsmän och barn mördare altso... det rimliga är att även de straffas.
Citera
2022-08-01, 09:55
  #192270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Mammor till våldtäktsmän och barn mördare altso... det rimliga är att även de straffas.

Nu är det nog dags att sluta. Du är lite väl fanatisk att ha en normal diskussion med. Du är ett bra exempel på hur krig brutaliserar.
Citera
2022-08-01, 09:57
  #192271
Medlem
Dom bögryska förlusterna är anmärkningsvärda. Att Ukraina slagit ut hela 16 artillerisystem senaste dygnet innebär ju också att artillerister dödas eller blir skadade. 200 eliminerade bögfascister, räkna med skadade och minska siffrorna något, vi har ändå förluster på över 6000 pedofilfascister per månad och vem som helst förstår att sådana förlustsiffror är ohållbara i modern tid.

Man har helt enkelt inte förmåga att föra kriget, man planerade med att förrädade skulle träda in i så stora mängder att det skulle bli en enkel special-operation men nu sitter man riktigt fast i skiten.

Jag räknar till 159 dagar, det är katastrof för Ryssland. Till slut måste väl den ryska zombiefierade allmänheten ändå vakna. Jag tror redan nu att folk förstår att detta slog väldigt fel.

Inga ledare kan bära ett sådant monumentalt misslyckande.... ....det blev ingen fest, bara baksmälla.
Citera
2022-08-01, 10:03
  #192272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu är det nog dags att sluta. Du är lite väl fanatisk att ha en normal diskussion med. Du är ett bra exempel på hur krig brutaliserar.

så du ändrar inte uppfattning nu när du vet att ingen rysk soldat kan "tvingas" attt mörda barn eller för den delen soldater i ukraina, utan de är alla är där friviligt och avsiktligt?

är det bara för en 8år gamal tidningsrtikel?
Citera
2022-08-01, 10:08
  #192273
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu är det nog dags att sluta. Du är lite väl fanatisk att ha en normal diskussion med. Du är ett bra exempel på hur krig brutaliserar.

Det är krigsbrott att beskjuta tättbefolkade civila områden så man kan anta att väldigt många ryZZar kan dömas för det. Ungefär som tyska lägervakter under andra världskriget.

Finns även icke reguljära kombattanter från ryzzland i Ukraina. Dessa borde också kunna dömas
Citera
2022-08-01, 10:11
  #192274
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du ser att det är en fejkad film, eller? Munnen rör sig inte till talet och ser inte naturlig ut heller. Man kan göra såna där fakes mycket bättre idag, men med tanke på den gemene Ukrainadårens intelligens så räcker väl det där.


Nej den är inte fejkad. Det är väl dokunenterat hans nazistiska sympatier och hans lust att tortera. En typisk rysk soldat
Citera
2022-08-01, 10:15
  #192275
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom bögryska förlusterna är anmärkningsvärda. Att Ukraina slagit ut hela 16 artillerisystem senaste dygnet innebär ju också att artillerister dödas eller blir skadade. 200 eliminerade bögfascister, räkna med skadade och minska siffrorna något, vi har ändå förluster på över 6000 pedofilfascister per månad och vem som helst förstår att sådana förlustsiffror är ohållbara i modern tid.

Man har helt enkelt inte förmåga att föra kriget, man planerade med att förrädade skulle träda in i så stora mängder att det skulle bli en enkel special-operation men nu sitter man riktigt fast i skiten.

Jag räknar till 159 dagar, det är katastrof för Ryssland. Till slut måste väl den ryska zombiefierade allmänheten ändå vakna. Jag tror redan nu att folk förstår att detta slog väldigt fel.

Inga ledare kan bära ett sådant monumentalt misslyckande.... ....det blev ingen fest, bara baksmälla.

Tyvärr skiter ju Putin om en miljon ryssar dör i detta krig så ”specialoperationen” skulle kunna pågå i flera år till. Jag hoppas det blir det ryska folket som sätter stopp för denna galenskap. De kommer lida mer för varje dag som går och det är ohållbart i längden.
Citera
2022-08-01, 10:30
  #192276
Medlem
Jag läste någonstans att när det hade gått tre månader av kriget, då hade Ryssland pengar nog i statskassan att kriga i 18 månader. Om inget förändras på den punkten kommer de snart till en punkt då de måste skära ner i kostnaderna för sin "specialoperation" om den ska kunna fortsätta. Enda sättet är nog någon form av False Flag för att få folk att mobilisera frivilligt. Annars blir manskapet snart så uttänjt att halvknäppa områden inom Ryssland kommer starta små uppror för att göra sig självständiga. Vilket naturligtvis inte kommer lyckas men kommer kosta ännu mer av tid och material. Kan inte tänka mig att Putin har längre än 1 år kvar vid makten om kriget inte avslutas innan dess. Frågan är om den som tar över efter Putin är av samma skrot och korn eller ännu värre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in