2022-08-01, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
För det första ingriper man nästan alltid om det behövs att ta över någon annans nödvärn då det i så fall rör sig om ett väldigt akut läge.

I det här fallet började det säkerligen inte med nödvärn utan pl10 men övergick till nödvärn.

Berätta gärna varför det inte går att hävda nödvärn i tingsrätten enligt dig.
Jag sa inte att det inte går, jag sa "lycka till". Det betyder att jag inte tror det kommer gå speciellt bra. Osannolikt att OV gjort allt rätt. Folk verkar tro att OV är intelligenta människor som kan agera rätt i situationer. Hur hög IQ har OV i genomsnitt ens?
Citera
2022-08-01, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag sa inte att det inte går, jag sa "lycka till". Det betyder att jag inte tror det kommer gå speciellt bra. Osannolikt att OV gjort allt rätt. Folk verkar tro att OV är intelligenta människor som kan agera rätt i situationer. Hur hög IQ har OV i genomsnitt ens?

Inte jättehög uppenbarligen
Citera
2022-08-01, 01:11
Medlem
Nestor Xs avatar
Har inte läst genom hela tråden men det är väl det vanliga övervåldet som hänt. BO blev nerpressad mot marken och fick någon eller några av ordningsvakternas knän över bröstkorgen. Har varit med om detta själv när jag var trettio år yngre och idag hade jag säkert inte överlevt. Om inte en från vaktbolaget känt igen mig och stoppat galenskapen kunde det också gått illa fast jag var i mina bästa år då. Jag var inte ens påverkad på något sätt.
Citera
2022-08-01, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter
Inget om att han skulle jobba som OV iallafall på linkedin Länk

Givet URL och sen namnet på profilen så lär det ju vara den personen.

Många som bara skapar en LinkedIn och sen inte uppdaterar den så ofta, särskilt eftersom han var ny på jobbet (om det stämmer) så säger ju inte hans cv där särskilt mycket.

Tror detta kommer bli en riktig följetong och VD som snabbt uttalade sig om att de inte gjort något fel och BO var narkotikapåverkad, blir förvånad om han får styrelsens fortsatta förtroende. Om det nu inte visar sig att han har rätt, vilket jag dock tvivlar starkt på. Att de båda OV blev anhållna så snabbt bör tyda på att det finns bevisning som inte ligger till deras fördel.
Citera
2022-08-01, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter
Inget om att han skulle jobba som OV iallafall på linkedin Länk

Givet URL och sen namnet på profilen så lär det ju vara den personen.

Har i alla fall bytt namn!

https://mrkoll.se/person/Hadi-Mozaffari-Konsul-Johnsons-vag-17-A-Nynashamn/mUxacYfrdYQasqqkcYfrpuhQulaTcYfrkyqRaQkyqRaQdYQacY fr
Citera
2022-08-01, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Många som bara skapar en LinkedIn och sen inte uppdaterar den så ofta, särskilt eftersom han var ny på jobbet (om det stämmer) så säger ju inte hans cv där särskilt mycket.

Nej, visst. det kan såklart mycket väl vara han. Något extraknäck som lagerarbetare och kan väl säkert ha hoppat på att jobba som OV. Det verkar ju lite rörigt, något "El- och energiprogram" verkar inte finnas på det här Campus Nynäshamn som han listar. Jag vet inte hur jag tänkte, kanske att det fanns något egenvärde i om någon ville se linkedin också.
Citera
2022-08-01, 01:22
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Sluta ljug. I Sverige har vi absolut ingen lagstadgad skyldighet att ingripa för att hjälpa någon i nöd eller under brottsligt angrepp.

De enda undantagen är vid garantställning. Typ att förälder inte får låta sin fyraåring drunkna framför sig.

Så du har inte heller läst blogge från Södertörns tingsrätt?

Välkommen.

https://www.domarbloggen.se/att-hjalpa-en-nodstalld-vad-finns-det-for-skyldigheter/#:~:text=En%20juridisk%20skyldighet%20att%20ingrip a%20i%20vissa%20fall%20f%C3%B6r%20att,kan%20f%C3%A 5%20sin%20egendom%20plundrad.
Citera
2022-08-01, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

Du sa att man inte ingriper som OV om det föreligger nödvärn. Kan du förklara det?
Citera
2022-08-01, 01:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat

Tror detta kommer bli en riktig följetong och VD som snabbt uttalade sig om att de inte gjort något fel och BO var narkotikapåverkad, blir förvånad om han får styrelsens fortsatta förtroende. Om det nu inte visar sig att han har rätt, vilket jag dock tvivlar starkt på. Att de båda OV blev anhållna så snabbt bör tyda på att det finns bevisning som inte ligger till deras fördel.

BO lär ha varit en riktig hög IT-expert på ett stoort IT-företag. Vad jag misstänker så var han även i sällskap med sina/några av sina kollegor (vilket på sätt och vis har bekräftats i tråden med ett inlägg, eller 2), vilka har filmat allt, på mååånga mobiler av absolut nyaste art och högsta kvalitet, kan man ju tänka.

Rastit visar ju på ganska nyinköpt BRF i Bromma, med sjöutsikt, och en ganska ny bil, årsmodell 2019.

Så, knarkpåverkad, neeej. Troligen mer "snefylla", som någon i sällskapet beskrivit det.

Och att det inte ens var okända personer han gruffade med, utan sitt egna sällskap som försökte att ringa (kanske sambon (?)) efter hjälp/råd med att hantera situationen.
Citera
2022-08-01, 01:52
Medlem
Hittar inget spännande mer än att han verkar ha boxats för Örebro BK i någon turnering under sitt gamla namn 2016. Mer intressant är kanske att någon tongivande figur i klubben verkar heta No*di* i efternamn, som även verkar vara domare på hög nivå. Kanske en inspirationskälla till det nya namnet.
Citera
2022-08-01, 01:56
Medlem
Ska man inte ens få gå på tunnelbana och va. Lite halvfull eller konstig utan att riskera att bli slagen med batong. Det är riktigt riktigt galet... Eller tänk om man fått Alzaimerz och säger något konstigt. Ska man då riskera att bli ihjälslagen.... Dettamåste verkligen få ett slut
Citera
2022-08-01, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
BO lär ha varit en riktig hög IT-expert på ett stoort IT-företag. Vad jag misstänker så var han även i sällskap med sina/några av sina kollegor (vilket på sätt och vis har bekräftats i tråden med ett inlägg, eller 2), vilka har filmat allt, på mååånga mobiler av absolut nyaste art och högsta kvalitet, kan man ju tänka.

Rastit visar ju på ganska nyinköpt BRF i Bromma, med sjöutsikt, och en ganska ny bil, årsmodell 2019.

Så, knarkpåverkad, neeej. Troligen mer "snefylla", som någon i sällskapet beskrivit det.

Och att det inte ens var okända personer han gruffade med, utan sitt egna sällskap som försökte att ringa (kanske sambon (?)) efter hjälp/råd med att hantera situationen.
Inte för att dissa Blackan som jag egentligen gillar, men Blackeberg, där den döde hade bostadsrätt, är INTE fin-Bromma direkt. En del bus förekommer där kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in