2022-08-01, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Är den döda mannen han med snaggad/flint och tatueringar som man kan se på Jan*na Raun*o facebook?

Vad är *=?
Citera
Medlem
Den manliga ordningsvakten heter *lex No*d*n. 23 år gammal. Ni flashbackkrigare hittar resten.
Citera
Avslutad
Ov har rapporteringsskyldighet till polis så snart de får veta om ett brott som hör under allmänt åtal. Det är deras enda juridiska "plikt". Detta står b la i ordningsvaktsförordningen.

Med det sagt så är dock deras jobb att de facto hålla ordning fysiskt om så krävs annars gör de inte sitt jobb och är olämpliga.
Senast redigerad av priz 2022-08-01 kl. 00:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Enligt någon i tråden så var det oklart om det var ett stryptag eller nackgrepp. Jag går på det jag läst och tror på stryptag. Vilket i sig inte säger särskilt mycket.
Sen när är det by the book att ta stryptag?
Citera
2022-08-01, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjuvsmall
Vad är *=?

Trodde det var uppenbart men det kanske det inte var, bokstaven i. En av hennes profilbilder syns hon tillsammans med en man som verkar vara en skön lirare.
Citera
2022-08-01, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Swimswallabim
Den manliga ordningsvakten heter *lex No*d*n. 23 år gammal. Ni flashbackkrigare hittar resten.

Om det stämmer då är båda OV av utländsk bakgrund, något som först misstänktes i tråden. Enligt mrkoll hade denna Alex tidigare ett arabiskt för- och efternamn.
Citera
2022-08-01, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Sen när är det by the book att ta stryptag?

Sen 1700 talet om det var nödvärn vilket det antagligen var.
Citera
2022-08-01, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Sen 1700 talet om det var nödvärn vilket det antagligen var.
Haha knappast nödvärn. Då ingriper man inte ens som OV. Lycka till att hävda nödvärn i tingsrätten.
Citera
2022-08-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Om det stämmer då är båda OV av utländsk bakgrund, något som först misstänktes i tråden. Enligt mrkoll hade denna Alex tidigare ett arabiskt för- och efternamn.

Inget om att han skulle jobba som OV iallafall på linkedin Länk

Givet URL och sen namnet på profilen så lär det ju vara den personen.
Citera
2022-08-01, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Haha knappast nödvärn. Då ingriper man inte ens som OV. Lycka till att hävda nödvärn i tingsrätten.

För det första ingriper man nästan alltid om det behövs att ta över någon annans nödvärn då det i så fall rör sig om ett väldigt akut läge.

I det här fallet började det säkerligen inte med nödvärn utan pl10 men övergick till nödvärn.

Berätta gärna varför det inte går att hävda nödvärn i tingsrätten enligt dig.
Citera
2022-08-01, 01:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter
Det verkar bara finnas en person som stämmer in på namn och ålder. Efternamn kan man alltså få ut på tex ratsit. Någon PMade mig och sa att det finns indikationer på att hon faktiskt är ordningsvakt om man söker på internet. Men för mig känns det lite märkligt varför en person kommer in på flashback och lägger ut bara förnamnen, vad var syftet med det? Kan ju vara någon som bara kommit in och lagt upp namn på några kompisar eller vad som helst. Möjligen att det är någon som varit en del i något steg kring detta (vittne eller dylikt) som faktiskt bara har förnamnen.

Jag vet inte heller hur säkra vi egentligen är på att BO stämmer? Men det har ju iallafall funnits viss aktivitet där, även om inget direkt går att bekräfta mig veterligen.

BOs namn kom ut tidigt i tråden och från fler skribenter, samt att det verkar även som att någon som varit på plats indirekt bekräftar. Media har skrivit 47 årig man från Bromma, som stämmer in.

Skribenten som droppat förnamnen på MGMs finner jag trovärdig, det kan finnas olika anledningar till att hen inte postat mer, ännu, exempelsvis att det är väldigt få personer som känner till efternamnet. Risk för ofrivillig outning......för MGMs och/eller företaget de jobbar på.
Citera
2022-08-01, 01:05
Avslutad
Är det bevisat att BO är den finska mannen som nämts här? Hur vet ni det?

Varför skulle den mannen gå och attackera folk?

Hur har ni fått fram ordningsvakternas namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in