2022-08-01, 00:38
Avslutad
Är den döda mannen han med snaggad/flint och tatueringar som man kan se på Jan*na Raun*o facebook?
Citera
2022-08-01, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nja, jag skrev om att det kan finnas situationer där det kan föreligga plikt att ingripa, vilket någon påstod inte fanns. Sen hoppade några på tåget och började flytta målposten.

Jag har inte påstått att OV i detta fall hade någon plikt.

Hela diskussionen är om OV har en plikt att ingripa. Vilket de inte har.
Citera
2022-08-01, 00:40
Medlem
Karl_Marxs avatar
Enligt all sannolikhet bor den kvinnliga OV i Skärholmen och har ett efternamn som klingar bosniakiskt. Hon har nyss fyllt 24 år. Enligt hennes FB härstammar hon dock från Tyskland. Andra får outa mer...

Edit: Detta förutsätter att det angivna förnamnet är korrekt, vilket ej har bekräftats!
Senast redigerad av Karl_Marx 2022-08-01 kl. 00:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, bara förnamn har kommit ut, och att hon innan jobbat på Gröna Lund och där fått ett diplom för någonting.

Det verkar bara finnas en person som stämmer in på namn och ålder. Efternamn kan man alltså få ut på tex ratsit. Någon PMade mig och sa att det finns indikationer på att hon faktiskt är ordningsvakt om man söker på internet. Men för mig känns det lite märkligt varför en person kommer in på flashback och lägger ut bara förnamnen, vad var syftet med det? Kan ju vara någon som bara kommit in och lagt upp namn på några kompisar eller vad som helst. Möjligen att det är någon som varit en del i något steg kring detta (vittne eller dylikt) som faktiskt bara har förnamnen.

Jag vet inte heller hur säkra vi egentligen är på att BO stämmer? Men det har ju iallafall funnits viss aktivitet där, även om inget direkt går att bekräfta mig veterligen.
Senast redigerad av dualtofilter 2022-08-01 kl. 00:42.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det finns ju inte ens hörsägen för det du påstår. Så hur kan du jämställa det med det jag säger? Menar du att vittnesuppgifter som framkommit är värda lika mycket som dina egna vilda fantasier som du hittat på? Du är ju bra korkad.

Vad babblar du om? Det finns alltså uppgifter om att någon hög eller full person misshandlat och/eller ofredad personer på en perrong. OV ingrep och personen blev våldsam.

Står i artiklarna som länkats. Eller tänker du att de är helt påhittade för att jaga läsare?
Citera
2022-08-01, 00:41
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Men snälla människa , kom med ett exempel där en civilperson har "plikt" att fysiskt ingripa vid ett våldsbrott. Du bara snackar skit annars.

Bara läsa domarbloggen. Står där. Jag behöver inga exempel. Tror du att Södertörns tingsrätt inte kan lagen?
Citera
2022-08-01, 00:43
Medlem
Citat:
Vad babblar du om? Det finns alltså uppgifter om att någon hög eller full person misshandlat och/eller ofredad personer på en perrong. OV ingrep och personen blev våldsam.

Står i artiklarna som länkats. Eller tänker du att de är helt påhittade för att jaga läsare?
Jag frågade inte om den avlidna personen. Jag frågade om det finns uppgifter som säger att ordningsvakterna INTE tagit stryptag överhuvudtaget?
Citera
2022-08-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl_Marx
Enligt all sannolikhet bor den kvinnliga OV i Skärholmen och har ett efternamn som klingar bosniakiskt. Hon har nyss fyllt 24 år. Enligt hennes FB härstammar hon dock från Tyskland. Andra får outa mer...

Edit: Detta förutsätter att det angivna förnamnet är korrekt, vilket ej har bekräftats!

Stämmer
Citera
2022-08-01, 00:45
Medlem
Citat:
Bara läsa domarbloggen. Står där. Jag behöver inga exempel. Tror du att Södertörns tingsrätt inte kan lagen?
Nej, jag tror inte du kan något för du bara snackar skit. Du vet inte så därför hänvisar du bara till nån random sida.
Citera
2022-08-01, 00:45
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Hela diskussionen är om OV har en plikt att ingripa. Vilket de inte har.

Fast OV är inte väsensskilda från civila eller andra personer i vissa positioner. Det förstår ungefär alla.

Det vi har kommit fram till är att det kan finnas situationer med plikt. Om det här var en sådan var inte alls vad jag skrev och som ni psedodrevar om.
Citera
2022-08-01, 00:46
Medlem
Citat:
Fast OV är inte väsensskilda från civila eller andra personer i vissa positioner. Det förstår ungefär alla.

Det vi har kommit fram till är att det kan finnas situationer med plikt. Om det här var en sådan var inte alls vad jag skrev och som ni psedodrevar om.

Vilka situationer finns det ingripandeplikt för OV?
Citera
2022-08-01, 00:46
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag frågade inte om den avlidna personen. Jag frågade om det finns uppgifter som säger att ordningsvakterna INTE tagit stryptag överhuvudtaget?

Enligt någon i tråden så var det oklart om det var ett stryptag eller nackgrepp. Jag går på det jag läst och tror på stryptag. Vilket i sig inte säger särskilt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in