Citat:
Ursprungligen postat av
dualtofilter
Finns det någon som känner att alla dessa ordningsvakter som driver runt bidrar till någon ökad säkerhet? Nu har jag ingen koll, de kanske gör många heroiska ingripnaden som jag inte känner till och jag är dum i huvudet. Men jag tycker ändå man kan fundera på om det nuvarande upplägget ens bidrar till ökad säkerhet.
Det handlar väl i mitt tycke även lite om stil och liknande, är den här typen av kläder de har viktigt för deras arbete? Tror det skulle inge mycket mer respekt om de hade bra kläder, uppförde sig bra och gav ett proffsig intryck. Istället för att driva runt och se dräggiga ut, kanske inte riktigt på den nivå som de alkolister och knarkare de är där för att ta hand om (antar jag), men ändå inget som man känner att man direkt ser upp till. Hade det varit en riktig knivfinne i farten så hade vi antagligen haft två döda ordningsvakter, och inte tvärt om, så jag antar att de måste känna av rätt bra vem de ger sig på.
De gillar att i grupp trakasera välklädda äldre män påväg hem från middagar.
Har du drukit alkohol?
Du är berusad!
Två ordningsvakter rycker tag i varsin arm o böjer dessa lätt bakot.
Säger du något så tar de in vederbörande i visiteringsrum.
Muddrar fickor o plånbok.
Sedan kastar de ut vederbörande på gatan o säger att denne får ta buss eller taxi. O att ingripandet är för dennes egen säkerhet.
Har en hel del bekanta som utsatts för denna förnedrande behandling.
Rådmansgatan, Odenplan o St Eriksplan ska man uppenbart undvika.
Det otäcka är att vissa påstår att vakterna tycks finna glädje o njutning i sitt utövande.
Vi får hoppas att detta sätter ljus på outsourcingen av resenärernas trygghet.