2022-07-31, 16:09
Medlem
Jag har aldrig haft problem med OV eller polis, tror inte någon som sköter sig får några problem.
Dock tycker att de flesta vakter har en jävla arrogant uppsyn, synnerhet kvinnliga vakter. Har noterat att idag är den nästan bara invandrare som är vakter, så var det inte för typ 20år sedan, då såg man sällan invandrare som var vakter. Finns väl bra kameror där så man kanske kan se förloppet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det är bara avvakta en häktningsorder. Tills dess får man anse det vara att bara följa protokoll.

Ingen chans att de släpps när offret mördades plus att ett gäng vittnen som var åskådare måste förhöras.

Deras ingripande kan kännetecknas av klumpighet men också av att de var dåligt utbildade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Otroligt låg kunskapsnivå i den här tråden.

Ordningsvakterna är av åklagare anhållna på skälig misstanke för vållande till annans död vilket innebär att de med stor sannolikhet har brukat mer våld än vad nöden krävde.

Så går det när man bara tar in våldspsykotiska svartskallar i ett yrke där man har makt att utöva våld mot andra.

Skälig misstanke? Kan du länka in den texten skulle jag vara tacksam.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
förlåt ett otränat öga, men är du dum i huvudet? menar du på allvar att alla människor som jobbar inom dessa yrken är helt fläckfria och alltid gör 100% ärligt och korrekt arbete?

Nej, det var inte det jag skrev.

Menar du att de driver runt i stan och hoppar på folk som går nedför gatan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Skulle någon gör det så kommer de få så mycket blommor och kärlek av Svenska folket för de agerar, så det tror jag man försöker undvika. Bättre och invänta en undersökning.
Blommor för vadå, att man agerat för att skydda samhället eller för att man agerat för sitt ego?
Citera
2022-07-31, 16:10
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Det finns idioter överallt, både med och utan uniform. Allt jag menade är att vi bör invänta mer information och fakta om vad som hänt i detta fall innan vi proklamerar övervåld från vakternas sida. Tills vi vet mer kan detta handla om nästan vad som helst, personen kan ha varit påverkad eller felmedicinerad så gravt att vakternas ingripande inte är dödsorsak. Vi vet i princip ingenting än.

Ja, enligt CSG:s Vd beror dödsfallet på hjärtstopp till följd av narkotikapåverkan och han borde ju veta. Sen att offret tycks ha stryps är en annan sak.
Citera
2022-07-31, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men VET du att BO tagit narkotika?

Jag är över 60 år, bott i Stockholm fram till år 2006, sedan varit där ca 1 gång om året. Jag kommer ihåg när Lingonpoliserna började att användas i tunnelbanans spärrar.

Jo, de har ofta muppat sig, försökt att "hålla ordning" där det inte behövts! Och det har blivit mycket värre under åren!

Ja, de kallades väl "Basebollligan" om jag inte missminner mig.....

Njae, det är mycket samhällets attityder mot dem som gör dem extra utsatta. Och det är en sjukdom, de borde vara på vårdinrättning!

Nej, det är sådana som du som gör att man förlorar hoppet!

Har du någon källa på att BO var narkotikapåverkad?

Och MGMs, kan de ha varit påverkade av anabola?

Nej baseballigan var en piket vid Norrmalm, Osmo dog i Karlstad.rätt oklart vad som hände där, men den ena av poliser a var så säker på sin oskuld att han deltog i striptease vill jag minnas. Gav där ett svettigt och alkoliserat upprädande. Undrar vad som hände med honom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Jo om man är OV så gör man.

helt fel. lämplighet kan eventuellt ifrågasättas men ett brott att inte ingripa vid ett pågående våld?? nix
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Skälig misstanke? Kan du länka in den texten skulle jag vara tacksam.
Brukar det inte vara "skäligen misstänkt" när man endast är anhållen? Sen "misstänkt på sannolika skäl" vid häktning?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men VET du att BO tagit narkotika?

Jag är över 60 år, bott i Stockholm fram till år 2006, sedan varit där ca 1 gång om året. Jag kommer ihåg när Lingonpoliserna började att användas i tunnelbanans spärrar.

Jo, de har ofta muppat sig, försökt att "hålla ordning" där det inte behövts! Och det har blivit mycket värre under åren!

Ja, de kallades väl "Basebollligan" om jag inte missminner mig.....

Njae, det är mycket samhällets attityder mot dem som gör dem extra utsatta. Och det är en sjukdom, de borde vara på vårdinrättning!

Nej, det är sådana som du som gör att man förlorar hoppet!

Har du någon källa på att BO var narkotikapåverkad?

Och MGMs, kan de ha varit påverkade av anabola?

Du menar alltså att en fullständigt nykter person har misshandlat och sexuellt ofredat människor på perrongen? Hallå ja!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Haha! Vilken värld lever du i?

En värld där jag inte behöver frigöra mig själv från ansvar över min tillvaro genom olika påhitt som färgade piller och NWO. Tack och lov. Men så presterar jag ganska bra också, så jag behöver inte en övermakt att kriga mot. Jag lämnar de väderkvarnarna åt er andra.
Citera
2022-07-31, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Ingen chans att de släpps när offret mördades plus att ett gäng vittnen som var åskådare måste förhöras.

Deras ingripande kan kännetecknas av klumpighet men också av att de var dåligt utbildade.

Mord är väl en juridisk term. De är väl gripna för något vållande-brott just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in