Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Du förvränger som vanligt. Varför drar du in Putin i det här. Jag ägnar mig inte åt personkult.
Länder har som jag skrev olika energiresurser. Vi har vattenkraft som har tjänat oss väl i lång tid. Har man inte det, utan är stort beroende av fossil el, så kan kärnkraft vara ett alternativ.
Jag ser inte detta som en principiell eller politisk fråga, det handlar om vilka förutsättningar som finns.
Putins åsikter om vindkraft är ju intressanta naturligtvis, få kontrollerar lika mycket fossil energi som han. Dina åsikter om vem som skall göra vad i världen är likaså intressanta då du hycklar så extremt.
Det gynnar din slaviska agenda om västvärlden bygger in sig i vind + rysk gas. De två hänger ihop, ryssgasen balanserar vindkraften.
Vattenkraften ligger i norr, i söder har vi byggt kärnkraft för att slippa den dyra oljan. Vattenkraften i Alperna är inte mycket längre bort än Norrlandsälvarna har, det inser du?
Hur skall vi få elektricitet i södra Sverige, det är frågan. Det är inte i norr elen är dyr.
Imorgon kommer spotpriset enligt gällande termin vara 138 öre här nere. Fan vad bra detta funkar, eller hur?
Kärnkraft för 60 öre hade funkat utmärkt. Tyvärr har ju du och dina vänner lobbat för ryzzgas och motarbetat allt vad kärnkraft är. Förutom rysk kärnkraft, den tiger ni om.