Citat:
Ursprungligen postat av
LonelyF18
Tror inte att någon försvarar vad missbrukaren gjorde eftersom det är fel, brottsligt och livsfarligt. Men det är fan inte bra att ha ihjäl brottslingen heller. Lider den av missbruk, en sjukdom, är det ännu värre.
OV går alltid omkring som om de är Gud. De har tydliga mindervärdeskomplex där de står och spänner sig och är aggro. Egentligen är de bara fisar i rymden som inte lyckades bli militärer eller poliser.
Du generaliserar. Visst finns det dem som har komplex av nåt slag. Men såna finns i alla yrken. Men den höga omsättningen på vakter talar om att för många är vaktjobbet ett jobb man har ett kortare tag. Många hamnar in i det av en slump, man behöver ett jobb ett tag. Sen går man vidare till nåt annat eller börjar att studera.
Jag känner både vakter och arbetsledare inom vaktbolag.
Att ordningsvaktskåren skulle bestå av folk som nekats inträde vid polisen, det tror jag inte så mycket på. Visst finns det såna, precis som det finns vakter som blir poliser.
Vad jag däremot alltid tyckt, även min dotter som är vakt tycker det, är att ordningsvakter skall få en längre och bättre utbildning. Det är en sak för politikerna att ordna genom ändrad lag.
Nu gäller tråden ett aktuellt fall, så diskussion om vaktutbildning får tas i andra trådar.
Givetvis tragiskt att en person dött. Men han hade själv satt sig i detta genom att han började att bråka med folk både på gatan och på perrongen. Han borde varit inlåst för tvångsvård på ett mentalsjukhus. Visst ja, dem har ju våra kära politiker lagt ned…