Citat:
Ursprungligen postat av
Alseno
Har du isf också problem med den bisarra kult som redan är uppbyggd kring Putin?
Ja, självklart har jag det. Min egen bild av Putin fram till i år skiljer sig enormt från den ryska propagandan. Han är inte så macho, fast han håller på med judo.
Citat:
Ursprungligen postat av
annica, sthlm
Åter igen- bäste Sven... om så är fallet har president Zelensky lyckats med sitt förtroendeuppdrag ställt av det Ukrainska folket. Själv känner jag mig på något sätt aningen stolt då någon svensk i världspress framställs som en god eller framgångsrik människa. Det motsatta blir naturligtvis då någon av våra medborgare begår illgärningar och omskrivs i internationell media.
Jag respekterar det.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Krigspresidenter hamnar ju i ett fokus som är extremt. Man kommer att tänka på Churchill... men hur poppis han ändå var hela livet, hur mycket kulten än odlades, så förlorade han valet när det blev fred.
Det är ingen unik grej det där.
Mycket bra poäng! Zelensky skulle också kunna vara förbrukad innan vi vet ordet av.
Jag borde kanske köpa Vogue och rama in de här bilderna som kitsch.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noobermench
Berätta lite om björbrottande machomannen i Kreml. Berätta helt enkelt lite om Putinkulten...
Varför ska jag göra det, menar du? Den har aldrig fått fäste utanför Ryssland, till skillnad från personkulten kring Zelensky. Zelensky-kulten är bara den senaste i raden av flera som följer på varandra.