2022-07-31, 10:42
  #191821
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Den blev bara inställd i Sevastopol..

Övriga ställen:

https://t.me/intelslava/34315

https://t.me/intelslava/34301

Det har man helt missat.

Att fitt-ryzzarna har flottbaser på andra ställen i Svarta havet än Sevastopol.

Eller firade bög-ryzzarna flottans dag på torra land?

Det förvånar ingen!

😁😂😜
Citera
2022-07-31, 10:43
  #191822
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
F.d. hjältar menar du väl. Att ryssarna på det mest spektakulära sättet skulle göra sig av med soldater man har torterat för att följa detta är inte speciellt trovärdigt. Varför inte låta dem dö av sina skador? De överlevande lär väl ha något att berätta i det avseendet. Varför låta dem leva?. Eller den än mer skruvade förklaringen att lokalerna man höll fångarna i var utdömda och att Wagner tillskansat sig medlen till nya och nu var tvungna att göra sig av med fångarna.

Du måste förstå att sådana förklaringar inte väger speciellt tunga. Inte heller att ryssarna är orcher som gjort detta p.g.a. någon sorts diabolisk plan då fångarna faktiskt är mer värda levande än döda.

Däremot kan man tänka sig en frustrerad och nedslagen ukrainsk armé i moralupplösning efter att saker som Kherson-offensiven slutligen förklarats omöjlig. Att man gör detta för att ställa till det för ryssarna främst vilket det blir nu när man troligtvis måste flytta alla fångar som man håller i ockuperat område till säkrare förvaring. Det går också tänka sig att man vill tysta vittnen. Särskilt nu när flera videor börjat publicerats med Azov-fångarnas vittnesmål.

Med tanke på tidigare händelser så tror jag nog att Kiev känner sig ganska säkra på att en "oberoende" utredning inte kommer att leda till något åtminstone inte för Kievs del.

Där står jag och jag erkänner att jag inte kan säga något säkert. Jag vill ha en utredning och se fler belägg åt något håll för att säga något. Men jag kan säga så mycket att man får svårt att övertyga mig om ryssarnas skuld med de argument Kiev fört fram.

Som bekant så är det slöseri med tid att debattera det uppenbara med ryss-troll. Det var samma visa när ryssar och deras ukrainska medbrottslingar sköt ner ett Malaysiskt civilt passagerarflygplan. Den ena alltmer fantastiska ryska sk. "förklaringar" kom som ett brev på posten. Men jag skall ändå ge några korta kommentarer:

Nej, AZOV-soldaterna har ingenting att dölja. Civila som var tillsammans med dem under stålverket i Mariopol har vittnat om att soldaterna delade med sig av maten till de civila, trots att AZOV-soldaterna halvsvalt själva.

Det är snarare ryssarna själva som är desperata, avreglade som de blivit i Cherson-,regionen. Hur skall man få dessa soldater att inte kapitulera, nu när de, dessutom, är ca 25 000 st där och grannregionen? Tja, kan man få de ukrainska soldaterna så hatiska att de inte tar fångar, så måste de ryska styrkorna strida till siste man och patron. Men jag hoppas att Ukraina gör det rätta och mest effektiva. Att man följer krigets lagar.

Slava Ukraini!
Citera
2022-07-31, 10:43
  #191823
Bannlyst
Enl. John Mark Dougan ska två vakter dödats. Han själv skulle ha varit på plats för intervjuer men fick ändrade planer. Han är inte säker men han menar att utländska POW:s mycket möjligt kan vara bland de döda (video):

Aiden Aslin, Alex Drueke and other POWs Dead? Murdered in Cold Blood? We need to talk!

https://youtu.be/I9mKoOLSvmc

Hursomhelst, ni får ta det för vad det är.
Citera
2022-07-31, 10:47
  #191824
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Riksbanken försöker ju normalt hålla växelkursen stabil kring ett läge som är optimerat för landets utveckling.

Stark rubel betyder ju högre utgifter för ryzzka staten samtidigt som inkomsten är fix i USD räknat.

Ja, växelkursen har mer blivit en PR grej för Putler och deras riksbank styr efter det.

Japp. PR för att lura den ryska pöbeln. Propagandan syftar till att hålla kommande kollaps och katastrof stången så länge som möjligt.

Under tiden sprattlar och kämpar ryssen för sin överlevnad och man kommer att försöka stärka sin handel med pissländer så mycket som möjligt. Handeln med Nordkorea kommer att öka, likaså med Burma, Iran, obskyra afrikanska länder etc.

Bra gjort av ryssen att sänka sig så pass att man blir beroende av världens bottenskrap för att överleva. Sådana briljanta strategier ser man oftast hos tjackpundare, tjuvar, huliganer och liknande masochister.
Citera
2022-07-31, 10:48
  #191825
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Som bekant så är det slöseri med tid att debattera det uppenbara med ryss-troll. Det var samma visa när ryssar och deras ukrainska medbrottslingar sköt ner ett Malaysiskt civilt passagerarflygplan. Den ena alltmer fantastiska ryska sk. "förklaringar" kom som ett brev på posten. Men jag skall ändå ge några korta kommentarer:

Nej, AZOV-soldaterna har ingenting att dölja. Civila som var tillsammans med dem under stålverket i Mariopol har vittnat om att soldaterna delade med sig av maten till de civila, trots att AZOV-soldaterna halvsvalt själva.

Det är snarare ryssarna själva som är desperata, avreglade som de blivit i Cherson-,regionen. Hur skall man få dessa soldater att inte kapitulera, nu när de, dessutom, är ca 25 000 st där och grannregionen? Tja, kan man få de ukrainska soldaterna så hatiska att de inte tar fångar, så måste de ryska styrkorna strida till siste man och patron. Men jag hoppas att Ukraina gör det rätta och mest effektiva. Att man följer krigets lagar.

Slava Ukraini!
Men snälla du, de har börjat erkänna och jag antar att de också drar med sig sina överordnade i detta.

Det kommer att vara en stor propagandaseger för ryssarna om det görs offentligt.

Nu kommer det osäkra uppgifter på utländska POW:s bland de förolyckade dessutom som Aiden Aslin. Han har ju visat sig vara extra pratglad.


Och jo, Kherson är avblåst.
Citera
2022-07-31, 10:49
  #191826
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En "intressant", eh, vinkel på den uppmärksammade storyn med paret Zelensky i Vogue (!):
Reportaget är lyckat ur ett pr-perspektiv, menar Patrik Westander, vd på pr-byrån Westander. Han säger att syftet med medverkan i modemagasinet är ett sätt att behålla uppmärksamheten från väst och därmed fortsätta att få bistånd.
/.../
Olena Zelenska beskrivs i texten som en modersgestalt för hela nationen. På en bild poserar hon framför ett flygplan som förstördes i en missilattack i början av kriget. I Aftonbladet skriver Tone Schunnesson att bilden får det att se ut ”som om våld och död är en estetik” och menar att Vogue håller på med en ”girlbossifiering av kriget”.
/.../
Patrik Westander tycker däremot att man genom att porträttera Olena Zelenska som en stark kvinna, fru och mamma når en ny målgrupp.

– Man hittar alltså ytterligare ett sätt att nå ut med samma budskap som man redan gjort med Volodomyr Zelenskyj, säger Patrik Westander.
SVT (2022-07-30): Bilderna på det ukrainska presidentparet i Vogue väcker debatt

"Ny målgrupp". "Nå ut med samma budskap som man redan gjort med Volodomyr Zelenskyj"... OK.

Är detta en vara som ska säljas?

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Givetvis, och det är ju inget nytt med det. Sedan så tror jag att det var "Vogue" som tog kontakt med prezz-frun, än tvärtom. I USA så följer man ju även med vad "prezz-frun" sysslar med, hennes välgörenhet etc..(bara tänk Jackie Kennedy som exempel)

"Prezz-frun" i Ukraina, med deras pr-team tog nog varmt emot denna chans. Inget fel i det, när man är beroende utav all hjälp man kan få.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tänker mig någon kärring med lustiga brillor och det här numret av Vogue vid ett stort soffbord i ett spartanskt inrett fyrtiomiljonersloft någonstans på centrala Manhattan. Det känns så jävla cyniskt. Det handlar liksom inte ens längre om kriget som sådant, utan om att göra reklam med ett tilltal som passar den övre, övre medelklassen. Vi hamnar så ruskigt långt bort från verkligheten. Det är den totala estetiseringen av kriget, ett gott stycke bortom Sagan om ringen, Fylke och Mordor.

Det är slutpunkten. Den logiska slutpunkten. Zelensky ska säljas in med reklam i ett magasin.

I demokratisk anda får Zelenska svara på kritiken:
I en intervju med BBC försvarar Zelenska nu sin medverkan. Hon säger att hon såg det som sin plikt att ställa upp då modemagasinet har många miljoner läsare.

– Jag tar varje chans jag får att berätta om Ukraina, säger hon och fortsätter:

– Det kommer alltid vara någon som är kritisk. Jag anser att det är bättre att göra något och få kritik, än att inte göra något alls. https://omni.se/
https://www.bbc.com/news/world-europe-62334879
__________________
Senast redigerad av Taggad 2022-07-31 kl. 11:04.
Citera
2022-07-31, 10:50
  #191827
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Ja, haha!!! Först mister de sina våldtäktsmän till söner sen får de en värdelös, bekymmersam och livsfarlig bil.

Kreml kan konsten att håna sitt eget folk.

Inte förrän kreml slutar skickar bilar kommer folk bli riktigt upprörda.

”Min son dog och jag fick inte ens en bil!”
Citera
2022-07-31, 10:52
  #191828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Enl. John Mark Dougan ska två vakter dödats. Han själv skulle ha varit på plats för intervjuer men fick ändrade planer. Han är inte säker men han menar att utländska POW:s mycket möjligt kan vara bland de döda (video):

Aiden Aslin, Alex Drueke and other POWs Dead? Murdered in Cold Blood? We need to talk!

https://youtu.be/I9mKoOLSvmc

Hursomhelst, ni får ta det för vad det är.

Det har förekommit uppgifter om att krigsfången Aiden, tillsammans med 2 andra utländska krigsfångar, ska ha avrättats. I så fall ytterligare ett krigsbrott.
Jag har inte sett någon bekräftelse på detta.
Citera
2022-07-31, 10:56
  #191829
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Titta hellre på reporäntan som sänkts nyligen och enl. uppgift kommer att sänkas ytterligare.

Absolut. Även den är ett tecken på sprattlandet från myndigheternas sida. Kul att du förstod det.
Citera
2022-07-31, 11:03
  #191830
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men snälla du, de har börjat erkänna och jag antar att de också drar med sig sina överordnade i detta.

Det kommer att vara en stor propagandaseger för ryssarna om det görs offentligt.

Nu kommer det osäkra uppgifter på utländska POW:s bland de förolyckade dessutom som Aiden Aslin. Han har ju visat sig vara extra pratglad.


Och jo, Kherson är avblåst.

Huruvida Cherson är "avblåst" från ukrainskt håll återstår att se. De har varit mycket öppna om en kommande offensiv och vill kanske ändå överraska lite på slutet. Men man kan gott vänta några veckor till. Då hinner ca 25 000 ryska soldater få brist på ammunition och förnödenheter!🙂

Den ryska sk. "propagandasegern" kommer att vara, ungefär, lika trovärdig som Stalins skenrättegångar på 1930-talet i ukrainska och västerländska ögon.

Slava Ukraini!
Citera
2022-07-31, 11:03
  #191831
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Som bekant så är det slöseri med tid att debattera det uppenbara med ryss-troll. Det var samma visa när ryssar och deras ukrainska medbrottslingar sköt ner ett Malaysiskt civilt passagerarflygplan. Den ena alltmer fantastiska ryska sk. "förklaringar" kom som ett brev på posten. Men jag skall ändå ge några korta kommentarer:

Nej, AZOV-soldaterna har ingenting att dölja. Civila som var tillsammans med dem under stålverket i Mariopol har vittnat om att soldaterna delade med sig av maten till de civila, trots att AZOV-soldaterna halvsvalt själva.

Det är snarare ryssarna själva som är desperata, avreglade som de blivit i Cherson-,regionen. Hur skall man få dessa soldater att inte kapitulera, nu när de, dessutom, är ca 25 000 st där och grannregionen? Tja, kan man få de ukrainska soldaterna så hatiska att de inte tar fångar, så måste de ryska styrkorna strida till siste man och patron. Men jag hoppas att Ukraina gör det rätta och mest effektiva. Att man följer krigets lagar.

Slava Ukraini!

Den analysen hörde jag på Denys YouTube kanal. Hade inte tänkt på det själv... Förhoppningsvis kan ukrainska soldater fortsätta följa Geneve konventionen o få fler RyZZar att ge upp.

Såg på en video av en reporter som besökte pow anläggningar i Ukraina. Ukraina har allt att vinna på att följa konventioner för att lättare kunna integreras i EU o NATO.

En alternativ teori är att RyZZland försöker få omvärlden tro att Ukraina bryter mot konventioner för att få EU att inte vilja integrera Ukraina.
Citera
2022-07-31, 11:05
  #191832
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Enl. John Mark Dougan ska två vakter dödats. Han själv skulle ha varit på plats för intervjuer men fick ändrade planer. Han är inte säker men han menar att utländska POW:s mycket möjligt kan vara bland de döda (video):

Aiden Aslin, Alex Drueke and other POWs Dead? Murdered in Cold Blood? We need to talk!

https://youtu.be/I9mKoOLSvmc

Hursomhelst, ni får ta det för vad det är.

Dvs. Rysk false flag operation med efterföljande propaganda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in