Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Det var en riktigt fin träff av 93:e brigaden som fortsätter att rycka from mot Izyum. Detta är ju alltså norr om Brazhivka så avståndet till Izyum är ju mindre än 8 km nu. Mest ödemark också från söder.
Yes, mycket fin träff och som du skriver, Ukraina kryper närmare Izum dag för dag, Röda Armén har ett stort problem framför sig, de måste förstärka i Kherson och då försvagar de på andra ställen, läste att de (Röda Armén) har skickat 10000 soldater till Kherson, blir fint när Ukraina fimpar broarna för gott för dem, fångade i en fin fälla.
Dessutom så kan de inte sända dem tillbaka om de behöver förstärka vid Izum, de får skicka ditt ny och fräsch kanonmat från reserverna.