2022-07-31, 10:22
  #191809
Medlem
Att 160 bögfascister eliminerats är ytterligare en indikation att kriget inte går bra för Ryssland. Jag räknar försiktigt med att inklusive skadade åtminstone 250 pedofiler försätts ur stridbart skick dag ut och dag in i detta förfärliga krig och vi skall vara glada för det.... ...

Ytterligare en indikation på att kriget är en katastrof för Ryssland är att 10 artilleripjäser slagits ut samt ett raketartillerisystem.

Tänk om Ryssland kunde slå ut en Himars?....ja då hade bögfascisterna festat runt.... ...Ni förstår nog att kriget går dåligt för Ryssland och det finns inget recept att lösa situationen.

Man har målat in sig i ett hörn.
Citera
2022-07-31, 10:22
  #191810
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Detta är riktigt underhållande. Lilla Litauen gör det igen. Litauen är ett föredöme i EU och viker sig inte för en skurkstat som hotar.
Verkligen.

Litauerna är ett hjältefolk.
Citera
2022-07-31, 10:23
  #191811
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
8 vakter blev svårt skadade, runt 130 fångar överlevde attacken och många av dom blev svårt skadade.
Ryssland har bjudit in både FN och röda korset för att inleda undersökningar.

Oj, tog det flera dagar för den ryska propagandamaskinen att rapportera skadade vakter och lika lång tid att bjuda in Röda Korset! Ddet naturliga vore, förstås, att poängtera de skadade vakterna ifrån början, "då de heroiskt försökte rädda sina fångar".

Som sagt var: Hoppas att undersökningen blir av och att den blir riktigt grundlig! Jag, som lekman, tycker faktiskt att det ser ut som att en brand drabbade byggnaden. De brända takresterna buktar utåt snarare än innåt. Så borde det inte se ut efter en artilleriattack. Ukraina har nämnt att möbler verkar vara ej söndersplittrade av fragment ifrån en missil. Fragment ifrån HIMARS raketer finns, för övrigt, vid t.ex de förstörda ryska vapenförråden, och kan tas med av ryssar för deras false flag operation.

Du ger inget svar på min huvudfråga: Varför skulle Ukraina vilja ta kål på sina egna krigshjältar?

Du ger heller inget svar på mina övriga frågor!

Slava Ukraini!
Citera
2022-07-31, 10:24
  #191812
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Nu förstår jag inte.

Enligt ryzz-fittorna i tråden står över en miljon ryska soldater och bara väntar på att få sättas in i kriget.

Varför behöver då ryzzarna genomföra akuta rekryteringsinsatser?

Med sockrade erbjudanden?

Är det inte bättre att de sätter in välutbildade soldater i kriget, som vet och kan genomföra anfallskrig, än det här slöddret som ska få 8000 rubel som ersättning för att bli ihjälskjutna?

Glöm inte att RyZZland måste leverera 160 vita Lador utan airbag till föräldrarna efter gårdagens förluster ;-)

Bonus till föräldrar för att skicka iväg sönerna som kanonmat....
Citera
2022-07-31, 10:29
  #191813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det är du som har brist på läsförståelse. Har du läst Tweeten?

Ryska ambassaden citerar en invånare i Mariupol. Framkommer ur sammanhanget även om man borde använt citattecken. Lite otydligt därför men ganska klart för den som inte läser det som fan läser Bibeln.

Och även om så varför inte hänga dem? Det hade man kunnat göra offentligt till massans jubel skulle jag tro.
Nej som vanligt så hittar du på teorier utan källa.
Citera
2022-07-31, 10:29
  #191814
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Idag firas (FB) De ryska marinstridskrafternas dag med lite otur för Putler.
Ukraina gjorde rätt som ställde in firandet av våldtäktsarméns vattenråttor.
Hahahahaha!!!!
Citera
2022-07-31, 10:31
  #191815
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Oj, tog det flera dagar för den ryska propagandamaskinen att rapportera skadade vakter och lika lång tid att bjuda in Röda Korset! Ddet naturliga vore, förstås, att poängtera de skadade vakterna ifrån början, "då de heroiskt försökte rädda sina fångar".

Som sagt var: Hoppas att undersökningen blir av och att den blir riktigt grundlig! Jag, som lekman, tycker faktiskt att det ser ut som att en brand drabbade byggnaden. De brända takresterna buktar utåt snarare än innåt. Så borde det inte se ut efter en artilleriattack. Ukraina har nämnt att möbler verkar vara ej söndersplittrade av fragment ifrån en missil. Fragment ifrån HIMARS raketer finns, för övrigt, vid t.ex de förstörda ryska vapenförråden, och kan tas med av ryssar för deras false flag operation.

Du ger inget svar på min huvudfråga: Varför skulle Ukraina vilja ta kål på sina egna krigshjältar?

Du ger heller inget svar på mina övriga frågor!

Slava Ukraini!

Jag hoppas också att utredningen blir grundlig, varför jag inte svarar på dom andra frågorna är för jag har inget svar..
Citera
2022-07-31, 10:34
  #191816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
ryZZland har svårt att betala för tågtransporterna till Kaliningrad från o med september 😂


The diplomat told the state-run Rossiya 24 TV station that operators in Russia who use the services of Lithuanian Railways are obliged to pay for freight transport, while Vilnius only accepts payments through one bank, Šiaulių Bankas, which is suspending transactions with Russia from September.

Jag undrar om det beror på Ryssland minskade export av gas till Europa.
Citera
2022-07-31, 10:34
  #191817
Medlem
Om Ukraina vill gå i riktningen att bli mer som en öppen demokrati enligt västerländsk modell.
Vad är då problemet med om västdemokratier hjälper till med hur man bygger upp
demokratiska institutioner i landet ?
Personligen kan jag inte se några problem med detta och det liknar absolut inte något som
kan kallas för statskupp.
Om man däremot manipulerar fram en statschef genom valfusk lett utifrån (Janukovitch)
(Lukashenko) i syfte att ta kontroll över landet då skulle jag kalla det en statskupp.
Går man dessutom in och startar /uppviglar till en separatiströrelse i ett annat land
samt förstärker denna med egna ( Wagner trupper) då snackar vi statskupp försök.
När sedan denna separatist rörelse inte på egen hand lyckades göra statskupp tog man
steget att gå in med officiella egna militära förband och kallade det då för en specialoperation.
Det är ju hur uppenbart som helst att detta agerande aldrig haft något med befolkningens bästa
att göra utan helt och hållet handlat om att ta kontrollen över Ukrainas naturresurser.
Jag säger inte att USA har ett fläckfritt förflutet i historien men det finns ändå vissa
grundläggande skillnader . Vid de tillfällen USA gjort interventioner har det varit klart redan från
början att man inte haft avsikt att behålla kontrollen.
Planen har alltid varit att landet så snart som möjligt skall bli självstyrande med en civil regering
helst förstås en regering som vill ha goda handelsförbindelser med USA , men man har inte krävt
ensamrätt på landets resurser utan dom har givetvis varit fria att ha affärer även med andra.
Putins agerande nu liknar ju mer hur fascistdiktaturer agerar " Hitlertyskland " inräknat
där man vill erövra kontrollen för att behålla den själv inga sådana erövringar har dock varit
lyckosamma långsiktigt och kommer inte bli det nu heller.
Så trots att USA också har en del skit i bagaget tycker jag absolut att dom är på den goda sidan i denna konflikt precis på samma sätt som när man hjälpte Europa att trycka tillbaka Hitler.
Historien upprepar sig och den här gången råkar diktatorn vara Ryss.
Citera
2022-07-31, 10:35
  #191818
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Ukraina gjorde rätt som ställde in firandet av våldtäktsarméns vattenråttor.
Hahahahaha!!!!


Den blev bara inställd i Sevastopol..

Övriga ställen:

https://t.me/intelslava/34315

https://t.me/intelslava/34301
Citera
2022-07-31, 10:35
  #191819
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Glöm inte att RyZZland måste leverera 160 vita Lador utan airbag till föräldrarna efter gårdagens förluster ;-)

Bonus till föräldrar för att skicka iväg sönerna som kanonmat....
Ja, haha!!! Först mister de sina våldtäktsmän till söner sen får de en värdelös, bekymmersam och livsfarlig bil.

Kreml kan konsten att håna sitt eget folk.
Citera
2022-07-31, 10:37
  #191820
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
det finns inga, vilka ska de plocka in, alkoholister från Moskva? Ryssland har inga välutbildade soldater på lager, det skulle ha kostat enorma pengar under många år att träna upp dessa, dessa pengar har gått till korruption.

Nu förstår jag ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av dack
Vilket ljug Ryssland har lite över en miljon soldater i de stående styrkorna och 2,4 miljoner i reserven.

Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Ryssland har över en miljon till som man sätta in om det skulle behövas.

Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Tror du på allt du läser lol.

Tjetjenien är en del av Ryssland, man har skickat in soldater från hela Ryssland, drygt 200k.

Finns inga bevis på att det finns soldater från Syrien eller något. Ukrainskt propaganda.

Ryssarna har 1 miljon soldater och 2 m reserv som kan skickas in vid behov.

Bara några exempel ur högen.

Det låter ju helt absurt att de nu i full panik åker piss-ryzzland runt och trålar efter ”soldatämnen” med erbjudande om miljoner rubel i ersättning, om man har miljoner med utbildade soldater att tillgå - som dessutom väl kostar löner likafullt?

Det känns som att det ligger en hund begraven här….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in