Citat:
Ursprungligen postat av
SpOeNdi
8 vakter blev svårt skadade, runt 130 fångar överlevde attacken och många av dom blev svårt skadade.
Ryssland har bjudit in både FN och röda korset för att inleda undersökningar.
Oj, tog det flera dagar för den ryska propagandamaskinen att rapportera skadade vakter och lika lång tid att bjuda in Röda Korset! Ddet naturliga vore, förstås, att poängtera de skadade vakterna ifrån början, "då de heroiskt försökte rädda sina fångar".
Som sagt var: Hoppas att undersökningen blir av och att den blir riktigt grundlig! Jag, som lekman, tycker faktiskt att det ser ut som att en brand drabbade byggnaden. De brända takresterna buktar utåt snarare än innåt. Så borde det inte se ut efter en artilleriattack. Ukraina har nämnt att möbler verkar vara ej söndersplittrade av fragment ifrån en missil. Fragment ifrån HIMARS raketer finns, för övrigt, vid t.ex de förstörda ryska vapenförråden, och kan tas med av ryssar för deras false flag operation.
Du ger inget svar på min huvudfråga: Varför skulle Ukraina vilja ta kål på sina egna krigshjältar?
Du ger heller inget svar på mina övriga frågor!
Slava Ukraini!