2022-07-31, 07:50
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Fräscht! Ukraina gör sig skyldiga till ett klart och bevisbart krigsbrott och du går på med den "ryska cancersvulsten"

Du glömde Banderas nazi-hyllning:

Slava Ukraini!
Det är ingen nazihälsning. Den började användas långt innan Bandera!

Du sitter och hittar på massa skit bara. Sluta sprid lögner!
Citera
2022-07-31, 08:01
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Fräscht! Ukraina gör sig skyldiga till ett klart och bevisbart krigsbrott och du går på med den "ryska cancersvulsten"

Slava Ukraini!

Ukraina förtjänar verkligen att äras. Men det gör, verkligen inte, den ryska cancersvulsten! Hoppas nu att Röda Korset och FN släpps in i anläggningen där många rapporter visat på utbredd användning av tortyr!

De har aldrig dykt upp några frågetecken i din hjärntvättade hjärna över det helt orimliga att Ukraina skulle beskjuta sina egna krigshjältar?

Varför blev inga vakter dödade eller skadade?

Varför har Ukraina, i från första början uppmanat FN och Röda Korset att inleda undersökningar?

Hur kommer det sig att det ser mera ut som en anlagd brand än ett artilleriangrepp?

Frågor som din hjärna inte vill befatta sig med. Men du kan vara helt övertygad om att de skyldiga RySSarna och deras ukrainska medlöpar kommer att straffas, även om jakten på dessa krigsförbrytare skulle leda ända ner till helvetets djupaste hålor!

Slava Ukraini!
Citera
2022-07-31, 08:04
Medlem
Citat:

Slava Ukraini!

Men när Ryska armén våldtar kvinnor, kastrerar män och bombar civila så reagerar du inte alls.

Fräscht!
Citera
2022-07-31, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
"the sort children are attracted to for their toy-like appearance, the sort easy to miss when walking, the sort that do this to a foot/limb"

Då är det förmodligen en PFM-1-mina.

Det är minor som ser ut som leksaker. Ryssland vill döda barn.
https://www.forgottenhistory.me/new-blog/soviet-child-mines

Från din länk

"Did the Soviets develop the PFM-1 mine to intentionally harm children? With the evidence that is available it is not likely, and it would be hard for one to give a definitive yes. The construction of the mines and their shape were made for a practical reason that unfortunately had unintended consequences on children of the region."

Så det gäller nog även i Ukraina.
Citera
2022-07-31, 08:25
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ukraina förtjänar verkligen att äras. Men det gör, verkligen inte, den ryska cancersvulsten! Hoppas nu att Röda Korset och FN släpps in i anläggningen där många rapporter visat på utbredd användning av tortyr!

De har aldrig dykt upp några frågetecken i din hjärntvättade hjärna över det helt orimliga att Ukraina skulle beskjuta sina egna krigshjältar?

Varför har Ukraina, i från första början uppmanat FN och Röda Korset att inleda undersökningar?

Hur kommer det sig att det ser mera ut som en anlagd brand än ett artilleriangrepp?

Frågor som din hjärna inte vill befatta sig med. Men du kan vara helt övertygad om att de skyldiga RySSarna och deras ukrainska medlöpar kommer att straffas, även om jakten på dessa krigsförbrytare skulle leda ända ner till helvetets djupaste hålor!

Slava Ukraini!

8 vakter blev svårt skadade, runt 130 fångar överlevde attacken och många av dom blev svårt skadade.
Ryssland har bjudit in både FN och röda korset för att inleda undersökningar.
Senast redigerad av SpOeNdi 2022-07-31 kl. 08:30.
Citera
2022-07-31, 08:43
Medlem
Där kom första attacken på Krim
Liten men symbolisk
Drönare å stackars ryssarna får ställa in dagens firande av marina dagen
Citera
2022-07-31, 08:51
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Liten men symbolisk
Kreml kontrar väl med att bomba ett dagis som hämnd...
Citera
2022-07-31, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Slava Ukraini!
F.d. hjältar menar du väl. Att ryssarna på det mest spektakulära sättet skulle göra sig av med soldater man har torterat för att följa detta är inte speciellt trovärdigt. Varför inte låta dem dö av sina skador? De överlevande lär väl ha något att berätta i det avseendet. Varför låta dem leva?. Eller den än mer skruvade förklaringen att lokalerna man höll fångarna i var utdömda och att Wagner tillskansat sig medlen till nya och nu var tvungna att göra sig av med fångarna.

Du måste förstå att sådana förklaringar inte väger speciellt tunga. Inte heller att ryssarna är orcher som gjort detta p.g.a. någon sorts diabolisk plan då fångarna faktiskt är mer värda levande än döda.

Däremot kan man tänka sig en frustrerad och nedslagen ukrainsk armé i moralupplösning efter att saker som Kherson-offensiven slutligen förklarats omöjlig. Att man gör detta för att ställa till det för ryssarna främst vilket det blir nu när man troligtvis måste flytta alla fångar som man håller i ockuperat område till säkrare förvaring. Det går också tänka sig att man vill tysta vittnen. Särskilt nu när flera videor börjat publicerats med Azov-fångarnas vittnesmål.

Med tanke på tidigare händelser så tror jag nog att Kiev känner sig ganska säkra på att en "oberoende" utredning inte kommer att leda till något åtminstone inte för Kievs del.

Där står jag och jag erkänner att jag inte kan säga något säkert. Jag vill ha en utredning och se fler belägg åt något håll för att säga något. Men jag kan säga så mycket att man får svårt att övertyga mig om ryssarnas skuld med de argument Kiev fört fram.
Citera
2022-07-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Liten men symbolisk

Har inte Putin sagt att attacker mot Krim skulle vara klartecken för att sätta in kärnvapen mot Ukraina? Ukraina verkar inte vilja kännas vid attacken.
Citera
2022-07-31, 09:06
Medlem
Citat:
F.d. hjältar menar du väl. Att ryssarna på det mest spektakulära sättet skulle göra sig av med soldater man har torterat för att följa detta är inte speciellt trovärdigt. Varför inte låta dem dö av sina skador? De överlevande lär väl ha något att berätta i det avseendet. Varför låta dem leva?. Eller den än mer skruvade förklaringen att lokalerna man höll fångarna i var utdömda och att Wagner tillskansat sig medlen till nya och nu var tvungna att göra sig av med fångarna.

Du måste förstå att sådana förklaringar inte väger speciellt tunga. Inte heller att ryssarna är orcher som gjort detta p.g.a. någon sorts diabolisk plan då fångarna faktiskt är mer värda levande än döda.

Däremot kan man tänka sig en frustrerad och nedslagen ukrainsk armé i moralupplösning efter att saker som Kherson-offensiven slutligen förklarats omöjlig. Att man gör detta för att ställa till det för ryssarna främst vilket det blir nu när man troligtvis måste flytta alla fångar som man håller i ockuperat område till säkrare förvaring. Det går också tänka sig att man vill tysta vittnen. Särskilt nu när flera videor börjat publicerats med Azov-fångarnas vittnesmål.

Med tanke på tidigare händelser så tror jag nog att Kiev känner sig ganska säkra på att en "oberoende" utredning inte kommer att leda till något åtminstone inte för Kievs del.

Där står jag och jag erkänner att jag inte kan säga något säkert. Jag vill ha en utredning och se fler belägg åt något håll för att säga något. Men jag kan säga så mycket att man får svårt att övertyga mig om ryssarnas skuld med de argument Kiev fört fram.
har du fortfarande problem med din läsförståelse????

Rysk ambassad: Häng azovsoldaterna

Soldater från det ukrainska Azovregementet bör hängas, twittrar den ryska ambassaden i Storbritannien.

"Azovmilitärer förtjänar avrättning, men inte genom skjutning utan genom hängning, eftersom de inte är riktiga soldater. De förtjänar en förödmjukande död", skriver ambassaden i sin tweet.

Inlägget har försetts med en varningstext från Twitter, eftersom den enligt plattformen bryter mot reglerna om hatinlägg. Det har trots regelbrottet inte tagits bort med hänvisning till att det kan vara i allmänhetens intresse att ta del av den.

Det beryktade Azovregementet har hyllats för sina stridsinsatser, framför allt under Rysslands attacker mot stålverket Azovstal i Mariupol. Gruppen bildades 2014 i samband med krigsutbrottet och upptogs senare i Ukrainas reguljära styrkor.

Bland grundarna fanns ett antal högerextremister och nynazister och regementet har därför använts flitigt i rysk propaganda som bevis för att Ukraina styrs av nazister..
Källa svt se
Citera
2022-07-31, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Gör den? FN står ju uppenbarligen på Ukrainas sida! Bättre om något oberoende organ undersöker..
Jamen flera proryssar i tråden säger ju att även Ryssland bett FN utreda händelsen???
Och FN består ju inte bara av västländer och Ukraina så nu tänkte du allt lite fel.
Och bar för att en överväldigande majoritet av länder röstade att fördöma Ryssland angrepp på Ukraina så har ju inte FN valt någon sida, man har helt rätt bara gjort sin plikt och valt att fördöma angriparen, inte försvararen Ukraina.
Så starta ett storkrig som ryssen nu gjort skall givetvis inte premieras i FN. Då kan vi lägga ner hela organisationen om den inte klarar fördöma våldsbenäget agerande, det som ju Ryssland nu gjort sig skyldiga till.
Citera
2022-07-31, 09:14
Bannlyst
Piss-Ryzzarna tvingades ställa in firandet av Flottans dag på Krim.

Ukrainsk drönare och 5 skadade.

Högt symbolvärde!

https://www.reuters.com/world/europe/russian-official-says-ukraine-carried-out-drone-attack-black-sea-fleet-hq-2022-07-31/

Edit: pucktvåa.
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-31 kl. 09:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in