2022-07-31, 09:57
Medlem
Hoppas han klarar sig oavsett om det var denna mannen eller någon annan! Kan tänka mig att han antingen slagit i huvudet eller att dom kvävt honom på något sätt... Tror dom flesta av oss sett deras övervåld nångång...
Skulle vara intressant att höra från vittnen, måste ju finnas med tanke på plats och tidpunkt.
Citera
2022-07-31, 10:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Ok, nu är han avliden
Citera
2022-07-31, 10:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kca1988
Hoppas han klarar sig oavsett om det var denna mannen eller någon annan!
Citat:
Under söndagsförmiddagen bekräftade polisen att mannen dött av sina skador.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28E214/man-skadad-efter-ingripande-i-stockholms-tunnelbana

Tyvärr inte.
Citera
2022-07-31, 10:15
Medlem
engladsmileys avatar
Läste att mannen nu avlidit. Sorgligt.

Nu kanske ansvariga inser att det är helt jävla sjukt att utbildningen till att bli ordningsvakt är 10 dagar lång. Alldeles för många testosteronkillar med låg IQ och hög anabolahalt i kroppen som drar sig till den där ”utbildningen” och missbrukar den lilla makt dom får.
Citera
2022-07-31, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Läste att mannen nu avlidit. Sorgligt.

Nu kanske ansvariga inser att det är helt jävla sjukt att utbildningen till att bli ordningsvakt är 10 dagar lång. Alldeles för många testosteronkillar med låg IQ och hög anabolahalt i kroppen som drar sig till den där ”utbildningen” och missbrukar den lilla makt dom får.

Fast vi vet inte vad som föranledde detta.

Kan mycket väl vara övervåld, men även ett fall där samtliga hamnade på golvet men den avlidne slog i huvudet.

Som tur är borde övervakningskameror ha en klar bild över läget
Citera
2022-07-31, 10:21
Avslutad
Vi ska inte vara för snabba att döma det här än. Vi har haft förrymda galningar som löpt amok förr, rörde det sig om en sådan händelse den här gången ska vi vara tacksamma mot vakterna som stoppade personen.

Tidningsrubrikerna lägger alltid upp sånt här med en "det kunde varit du"-vinkel vilket ofta inte alls stämmer. Säkerhetsvakter går inte runt och verkar våld mot människor som sköter sig.
Citera
2022-07-31, 10:24
Medlem
engladsmileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Fast vi vet inte vad som föranledde detta.

Kan mycket väl vara övervåld, men även ett fall där samtliga hamnade på golvet men den avlidne slog i huvudet.

Som tur är borde övervakningskameror ha en klar bild över läget

Ja och det säger jag inget om? Oavsett borde inte en ”utbildning” bestå av 10 dagar. Jag anser inte det vara rättvist mot någon. Varken dom ”utbildade” ordningsvakterna som omöjligt kan känna att dom har tillräckligt med kött på benen, eller mot oss andra.

Ja, otroligt bra att övervakningskamerorna finns.
Citera
2022-07-31, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Ja och det säger jag inget om? Oavsett borde inte en ”utbildning” bestå av 10 dagar. Jag anser inte det vara rättvist mot någon. Varken dom ”utbildade” ordningsvakterna som omöjligt kan känna att dom har tillräckligt med kött på benen, eller mot oss andra.

Ja, otroligt bra att övervakningskamerorna finns.

Ok, isåfall är du duktigt off topic, finns massvis med trådar du kan diskutera det.
Citera
2022-07-31, 10:27
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Fick just höra att det var handgemäng och att han verkade påverkad.?? Just de personerna såg inget blod, men det var stökigt.

Om missbruk eller psykisk sjuk borde det hanterats bättre. Min åsikt
Citera
2022-07-31, 10:28
Medlem
Zog Ruless avatar
Väldigt sorgligt det här.

Har en känsla av att de har kvävt mannen när de försökte kontrollera honom, handlar nog inte om våld med batong eller slag i huvudet.

Har inte väktarna kameror? Stationen har en del kameror, kommer nog visa sig hur det gick till.
Citera
2022-07-31, 10:30
Medlem
engladsmileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Ok, isåfall är du duktigt off topic, finns massvis med trådar du kan diskutera det.

Nja, risken här är att denna incident kan ha undvikits om utbildningen var bättre och framförallt längre. Och i så fall är jag inte så off topic som du anser.
Citera
2022-07-31, 10:30
Medlem
Tylfos avatar
George Floyd 2.0?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in