2022-07-31, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Hade vunnit VM 86 om inte det inte varit för en domarskandal.

Och om det inte vore för alla straffläggningar?
Citera
2022-07-31, 07:12
Medlem
Pia Sundhage (förbundskapten) och Lilie Persson (ass. förbundskapten) vann Copa América (Sydamerikanska mästerskapet) med sitt Brasilien i natt, efter att ha slagit hemmanationen Colombia i finalen..

https://youtu.be/tEOcJI5lJMk
Citera
2022-07-31, 07:16
Medlem
Helt klart de två bästa lagen som möts i finalen. Trodde inte riktigt på Tyskland innan mästerskapet drog igång, men känns som det lag som presterat genomgående bäst. Tror de vinner med 2-1.
Citera
2022-07-31, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligadumpen
Vad är bra fart enligt dig, snackar vi Premier League når ingen Allsvensk match upp till det. Men valfri match i Allsvenskan innehåller mer fart och kvalite än Dam EM.

Se Hammarby- Värnamo imorgon.

Omställningar och viljan att gå framåt.
I allsvenskan är det långboll från back till forward ensam med 2-3 backar
Citera
2022-07-31, 13:16
Medlem
Hoppas och tror Tyskland vinner idag! ''it's not coming home''

2-1 till Tyskarna på originalspel tid.

popp minst ett mål.
Citera
2022-07-31, 14:02
Medlem
HerrGickhans avatar
I England har den diskussionen om den upplevda orättvisan lite annan vinkling än i Sverige:
Att 37 procent av landets skolor än i dag inte erbjuder tjejer att spela fotboll anser ytterbacken vara befängt.
– När jag tittar tillbaka så stör det mig faktiskt att jag blev tvungen att sluta spela med killarna eftersom det hämmade min utveckling, berättar Lucy Bronze
– Jag förstår inte varför inte skolsystemet har ändrats än. Särskilt med tanke på att så många fler tjejer spelar i hela landet, säger Bronze.

– Jag tror det kan vara väldigt skadligt om det inte finns en bra utvecklingsmiljö. Om ett litet barn har en dålig upplevelse kommer de inte känna sig bekväma att fortsätta vad de gör, och det gäller även tjejer inom fotbollen.

Det kan låta dramatiskt men för Englands landslag står långt mer på spel under söndagen än ”bara” ett EM-guld.

Att lyckas göra det som herrarna misslyckades med så sent som förra sommaren vore det ultimata kvittot på att damfotbollen är värd att satsas på.
Citera
2022-07-31, 14:18
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I England har den diskussionen om den upplevda orättvisan lite annan vinkling än i Sverige:
Att 37 procent av landets skolor än i dag inte erbjuder tjejer att spela fotboll anser ytterbacken vara befängt.
– När jag tittar tillbaka så stör det mig faktiskt att jag blev tvungen att sluta spela med killarna eftersom det hämmade min utveckling, berättar Lucy Bronze
– Jag förstår inte varför inte skolsystemet har ändrats än. Särskilt med tanke på att så många fler tjejer spelar i hela landet, säger Bronze.

– Jag tror det kan vara väldigt skadligt om det inte finns en bra utvecklingsmiljö. Om ett litet barn har en dålig upplevelse kommer de inte känna sig bekväma att fortsätta vad de gör, och det gäller även tjejer inom fotbollen.

Det kan låta dramatiskt men för Englands landslag står långt mer på spel under söndagen än ”bara” ett EM-guld.

Att lyckas göra det som herrarna misslyckades med så sent som förra sommaren vore det ultimata kvittot på att damfotbollen är värd att satsas på.

Där har vi en riktig orättvisa!!!! Som jag med
Kan köpa och förstå gnäll kring!

Men när svenska priviligierade luder uppväxta i villor gnäller om lika löner och bajs trots man bidrar med lika mycket som P15 och pissa på allt vad de gäller herrar så kan dom sticka.
Citera
2022-07-31, 18:09
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Pia Sundhage (förbundskapten) och Lilie Persson (ass. förbundskapten) vann Copa América (Sydamerikanska mästerskapet) med sitt Brasilien i natt, efter att ha slagit hemmanationen Colombia i finalen..

https://youtu.be/tEOcJI5lJMk

Sydamerika har annars hamnat i bakvattnet vad gäller damfotboll. Visst, Brasilien håller fortsatt bra klass, men där bakom ser det ganska mörkt ut om man jämför med herrfotbollens bredd.

Herrarnas världsranking:
1. Brasilien
3. Argentina
13. Uruguay
17. Colombia
21. Peru
29. Chile

Damernas världsranking:
9. Brasilien
28. Colombia
35. Argentina
38. Chile
50. Paraguay
52. Venezuela

Afrika är dock rent bedrövliga på damsidan, där 39:e rankade Nigeria är enda nation bland topp-50.

62:a rankade Kroatien är väl det land i Europa som sticker ut negativt på damsidan - herrarna tog ju medalj på VM både 1998 och 2018, så där finns det gott om tradition och kunskap.
Citera
2022-07-31, 18:09
Medlem
Den mäktiga finalen placeras alltså undanskymd på icke kanalen SVT 2.

Citera
2022-07-31, 18:40
Medlem
inte bara spelarna håller P15 klass - även domarna verkar hämtade direkt från svensk pojkfotboll...
Varför låter man könet styra även domarvalet - är det inte bättre att de bästa dömer?
Citera
2022-07-31, 18:44
Medlem
Den här tråden drar verkligen till sig dom största kvinnohatarna. Sorgligt
Citera
2022-07-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
inte bara spelarna håller P15 klass - även domarna verkar hämtade direkt från svensk pojkfotboll...
Varför låter man könet styra även domarvalet - är det inte bättre att de bästa dömer?

Inte bara kön utan nationalitet också.

Ukrainska som dömer.

Sjukt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in