• 3
  • 4
2019-10-19, 09:55
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
De har sjukt billig Omega 3 på Topformula för tillfället: 24kr/burk. Man känner sig verkligen lurad som hittills har betalat typ 80-100kr/burk med samma innehåll. Gjorde precis en beställning på 20 burkar Omega 3 därifrån. Och ja, jag har läst att de har fått en del negativa omdömen i tråden, men tror knappast att det är någon skillnad på deras Omega 3 och t.ex. Gymgrossistens Omega 3.

Omega-3-fettsyran härsknar lätt. Finns endast ett fåtal bra produkter på marknaden av hög kvalitet.
Dessa kostar dock mer.
Frågan är också den om det i längden kan vara ohälsosamt att inta en en fett-löslig syra som oxiderats.
Citera
2022-07-31, 01:35
Medlem
Googlade billiga kosttillskott och vitaminer och topformula dök upp, är det något lurt eller är det ett legit företag med seriösa produkter?
Citera
2022-07-31, 01:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Googlade billiga kosttillskott och vitaminer och topformula dök upp, är det något lurt eller är det ett legit företag med seriösa produkter?

Klart de är legitima. Bolaget registrerades 2005 och omsätter 109 miljoner. De har mycket egen tilverkning så de kan hålla kostnader nere. Deras egna produkter ser billiga ut för att de är billiga.
Citera
2022-07-31, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Klart de är legitima. Bolaget registrerades 2005 och omsätter 109 miljoner. De har mycket egen tilverkning så de kan hålla kostnader nere. Deras egna produkter ser billiga ut för att de är billiga.

Är det skit de tillverkar eller vadå? Hur vet man att det är korrekta grejer man får, t.ex deras omega3 är ju löjligt billig om man jämför med andra tillverkare.
Citera
2022-07-31, 01:54
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Är det skit de tillverkar eller vadå? Hur vet man att det är korrekta grejer man får, t.ex deras omega3 är ju löjligt billig om man jämför med andra tillverkare.

Hur menar du med korrekta grejer? Du förstår väl att det som står på förpackningen är det du får? Finns ingen tillverkare med den omsättningen som skulle vara så dum att ljuga om det. Då kan man få både säljförbud, marknadsföringsförbud och i värsta fall näringsförbud.

De är exakt samma som GG eller Svenskt Kosttillskott, bara mindre och mer lokal tillverkning.
Citera
2022-07-31, 01:58
Medlem
Citat:
Hur menar du med korrekta grejer? Du förstår väl att det som står på förpackningen är det du får? Finns ingen tillverkare med den omsättningen som skulle vara så dum att ljuga om det. Då kan man få både säljförbud, marknadsföringsförbud och i värsta fall näringsförbud.

De är exakt samma som GG eller Svenskt Kosttillskott, bara mindre och mer lokal tillverkning.

Kvalitén kan ju skilja sig, omsättningen spelar ju mindre roll då det kryllar av folk som köper billigt skit därav min fråga om det är bra grejer oavsett vad som står på förpackningen, det är skillnad på vatten och vatten så att säga.

Har du själv köpt grejer där?
Citera
2022-07-31, 02:03
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Kvalitén kan ju skilja sig, omsättningen spelar ju mindre roll då det kryllar av folk som köper billigt skit därav min fråga om det är bra grejer oavsett vad som står på förpackningen, det är skillnad på vatten och vatten så att säga.

Har du själv köpt grejer där?

Jo men hur utvärderar du tillskotten om du inte läser vad de innehåller? Inte så att du kommer att känna av att X produkt vitamin var sämre än Y produkt från annan leverantör.

Om du tror att det är skillnad på Loka och Ramlösa så får du tro det.
Citera
2022-07-31, 02:39
Medlem
Citat:
Jo men hur utvärderar du tillskotten om du inte läser vad de innehåller? Inte så att du kommer att känna av att X produkt vitamin var sämre än Y produkt från annan leverantör.

Om du tror att det är skillnad på Loka och Ramlösa så får du tro det.

Vad är det du inte förstår? Jag läser ju vad de innehåller och undrar om det är något lurt eller vad som är grejen och du spyr ut att de är lokalt tillverkat som om det har någon betydelse.

Jag tror du jobbar där faktiskt och skall göra dig en tjänst och köpa lite koffeintabletter och se om de är något att hänga i granen.
Citera
2022-07-31, 02:45
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår? Jag läser ju vad de innehåller och undrar om det är något lurt eller vad som är grejen och du spyr ut att de är lokalt tillverkat som om det har någon betydelse.

Jag tror du jobbar där faktiskt och skall göra dig en tjänst och köpa lite koffeintabletter och se om de är något att hänga i granen.

Det är inget lurt. Vad tyder på det? Jag har förklarat varför de är billiga. Om du inte godtar en rimlig förklaring får du väl vara skeptiker.
Citera
2022-07-31, 08:11
Medlem
Citat:

Ingen kontrollerar ju deras grejer. Sen får man vad man betalar för.
Lite som att bygga ett hus (sin kropp) och köpa delarna till huset på Biltema. Lycka till!
Citera
2024-09-24, 10:33
Någon som testat NAC från topformula? La en beställning igår.
Citera
2024-09-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkomannen
Någon som testat NAC från topformula? La en beställning igår.

Inte testat NAC från Topformula, då det finns andra som är billigare på just NAC... https://vitamini.se/nac.html
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in