Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
Har också en teori om att han trodde att hon var död när han ströp henne, och sen när han skulle begrava henne så la han henne på mage i hålet och lyfte upp huvet och skar halsen när hon fortfarande hade viss puls.
Därav "försvann" blodet till jacka och ner i mark och det inte blev så mycket på honom eller någon annanstans.

Sen om han skar henne för att han upptäckte ev livstecken eller om det fanns en tanke med att avlägsna huvudet vetifan.

Det fanns tre märken i hennes ena halskota, varav två kraftiga. Han gjorde alltså omtag med kniven. Det är mer än vad som krävs för att försäkra sig om hennes död.

I motsats till vad han säger i förhören. Där han säger att han älskar henne, kramade henne när hon var död, la sig bredvid henne i graven och ber förhörsledaren att få ta farväl till sin fru. Så tror jag han kände avsky inför henne. Hon hade lämnat honom och hon skulle förgöras. Sätter han begraver henne på, med ansiktet neråt mot jorden och avskuren hals tycker jag säger mycket.
Citera
2022-07-30, 21:49
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
Har också en teori om att han trodde att hon var död när han ströp henne, och sen när han skulle begrava henne så la han henne på mage i hålet och lyfte upp huvet och skar halsen när hon fortfarande hade viss puls.
Därav "försvann" blodet till jacka och ner i mark och det inte blev så mycket på honom eller någon annanstans.

Sen om han skar henne för att han upptäckte ev livstecken eller om det fanns en tanke med att avlägsna huvudet vetifan.

Jag tror att hon visade livstecken när han hittade henne efter att han lämnade barnet hemma. Han la henne i bilen och körde i väg tills han hamnade i Ystad. Hela vägen tänkte han säkert vad ska han göra med henne. Han var medveten att om han lämnar henne till sjukhuset så han kommer att svara för detta. Han valde att ta henne till skogen och där ta livet av henne. Därför tog han med sig kniven. I förhören berättade han ju att det var så hemsk att se hennes ögon medan han ströp henne. Han ville slipa det och därför la han henne på magen.
Sen tog han kniven
Åkte till Professorsgatan, tog te hos kompisen och sen la sig i bilen för att sova.
Citera
2022-07-30, 21:57
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det fanns tre märken i hennes ena halskota, varav två kraftiga. Han gjorde alltså omtag med kniven. Det är mer än vad som krävs för att försäkra sig om hennes död.

I motsats till vad han säger i förhören. Där han säger att han älskar henne, kramade henne när hon var död, la sig bredvid henne i graven och ber förhörsledaren att få ta farväl till sin fru. Så tror jag han kände avsky inför henne. Hon hade lämnat honom och hon skulle förgöras. Sätter han begraver henne på, med ansiktet neråt mot jorden och avskuren hals tycker jag säger mycket.

Där är du nog "point on".
Det är ju ofta så dom fungerar dessa mördare och misshandlare av sina fruar och flickvänner.
Citera
2022-07-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag tror att hon visade livstecken när han hittade henne efter att han lämnade barnet hemma. Han la henne i bilen och körde i väg tills han hamnade i Ystad. Hela vägen tänkte han säkert vad ska han göra med henne. Han var medveten att om han lämnar henne till sjukhuset så han kommer att svara för detta. Han valde att ta henne till skogen och där ta livet av henne. Därför tog han med sig kniven. I förhören berättade han ju att det var så hemsk att se hennes ögon medan han ströp henne. Han ville slipa det och därför la han henne på magen.
Sen tog han kniven
Åkte till Professorsgatan, tog te hos kompisen och sen la sig i bilen för att sova.

Det där att han tittade henne i ögonen tror jag är lögn. Stryper man någon med rem eller snara brukar man stå bakom offret för att få kraft. Med tummar/händer brukar man stå framför och kunna titta i ögonen.
Citera
2022-07-30, 22:04
Medlem
Är datum satt för rättegång?

googlade lite men kunde inte hitta, är ev för snurrig efter fup läsningen
Citera
2022-07-30, 22:45
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Det där att han tittade henne i ögonen tror jag är lögn. Stryper man någon med rem eller snara brukar man stå bakom offret för att få kraft. Med tummar/händer brukar man stå framför och kunna titta i ögonen.

Det är inte nån lös rem som han hade i handen bara rem som hennes väska hängde i. Titta på bilden hur hon brukade ha sin väska. På motsatt axel. Han beskriver rätt så noggrant detta. Han drar i henne och det är naturligt att då man vänder om.
Citera
2022-07-30, 23:17
Medlem
Lalle46s avatar
Någon sa i förhör att han var läskig, gick alltid framåtlutad som ett monster.
HAN ÄR ETT MONSTER!
På bilder ser det dessutom ut som han inte har några tänder, inskjunken och hakan rullad uppåt. Ja ett monster helt enkelt! Usch tvi vale..
Citera
2022-07-30, 23:52
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Någon sa i förhör att han var läskig, gick alltid framåtlutad som ett monster.
HAN ÄR ETT MONSTER!
På bilder ser det dessutom ut som han inte har några tänder, inskjunken och hakan rullad uppåt. Ja ett monster helt enkelt! Usch tvi vale..
Ett monster är han, manipulativ och lögnaktig. Ljuger gör han, ändrar berättelser så fort han läst fup.
Han dödade henne nog henne i gropen, med någon av sina knivar.
Citera
2022-07-31, 00:11
Medlem
Ok nu har jag läst igenom allt, men är jag blind?? Finns det ingen obduktionsrapport??
Citera
2022-07-31, 00:22
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Ett monster är han, manipulativ och lögnaktig. Ljuger gör han, ändrar berättelser så fort han läst fup.
Han dödade henne nog henne i gropen, med någon av sina knivar.

Äcklig, primitiv svin ... det är väldigt snäll beskrivning.
Läste hans inspelade samtal med Beata. Man vill spy. Den kvinna var helgon att hon stått ut med honom så många år.
Citera
2022-07-31, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Äcklig, primitiv svin ... det är väldigt snäll beskrivning.
Läste hans inspelade samtal med Beata. Man vill spy. Den kvinna var helgon att hon stått ut med honom så många år.

Man känner sig smutsig bara efter att ha läst de där konversationerna. Äckliga, översexualiserade människa. Fullkomligt enkelspårig. Förstår inte hur någon kan ha stått ut med honom.

Stackars barn, säger jag bara. De har varit så rediga i det här. När jag såg bilden på pojkarna i trappuppgången fick jag ont i magen.
Citera
2022-07-31, 02:14
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare tror jag att förruttnelseprocessen tömt kroppen på blod. Maskar och insekter har både ätit och gjort hål i kroppen. Stora delar har helt enkelt försvunnit.

Men rent hypotetiskt skulle hon kunna överlevt attacken i Oxie. Men då har han åkt runt med henne i ca 2 timmar.
Jag hittar det inte nu men från obduktionen uppgavs något om blodkärlen och att hon förlorade blodsmängden då hon blev skuren i halsen. Ska försöka hitta det igen.
Så har inget med förruttnelsen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in