2022-07-30, 20:15
  #191533
Medlem
[quote=Arccosinus|81076850]Det märks att att du inte har någon som helst aning om det ryska samhället.
Bara att tro att Rysslands ekonomi ska räddas av din 3D-skrivare [/QUOTE
Fast det har jag aldrig sagt som du så mycket väl vet men du fortsätter att ljuga…
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
kan man inte ens bygga upp sitt eget land finns det nog skäl att anta att de inte kan bygga upp någon annans land heller.
Det finns misär i princip alla länder som USA till exempel. Menar du att de inte heller kan bygga upp då?

Du fortsätter att påstå att ryssar är sämst på allt, vilket de såklart inte är…Du är till exempel sämst på att förutspå skeenden. Du har tjatat om att Ryssland ska kollapsa och att deras industri är död, vilket den såklart inte är…
Citera
2022-07-30, 20:17
  #191534
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Varför tror du att det går sämre och sämre för Ryssland?

Om man är någorlunda insatt i situationen så kommer Ukraina (och Europa) tvingas kapitulera inom kort.
Hur lite verklighetskontakt kan man ha? Varför skulle Europa kapitulera?
Citera
2022-07-30, 20:18
  #191535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
“The cars had the markings of a humanitarian mission,”

Ett "Z" eller "V" på lastbilskapellet gillas inte som humanitär transport!
Helt visst. Ett Z på ett ryskt fordon anger att det är ett i högsta grad legitimt mål.
Citera
2022-07-30, 20:18
  #191536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Du nämner bara en sida av konflikten. Finns horribla människor som gjort horribla saker på den Ukrainska sidan också, glöm inte det.
Äh så sånt blundar ukratrollen för, de flesta ukratroll vet inte ens vem Arestovych Zelenskys galna spindoctor och strateg är och hur mycket hans ”coola” dröm om att kriga med Ryssland har kostat Ukrainarna….
Citera
2022-07-30, 20:20
  #191537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Hur lite verklighetskontakt kan man ha? Varför skulle Europa kapitulera?
Av resursskäl. Pandemin och kriget har redan kostat betydligt mer än politikerna låtsas om….
Citera
2022-07-30, 20:21
  #191538
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Om man är någorlunda insatt i situationen så kommer Ukraina (och Europa) tvingas kapitulera inom kort.

Varför det? Halva orch-armén är nu utplånad:

Citat:
Half of Russian troops sent into Ukraine have been killed or injured, US estimates

More than 75,000 Russians have been killed or injured in the war in Ukraine so far, according to classified estimates from the Biden administration.

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/07/28/russia-has-suffered-75000-casualties-ukraine-war-far-us-estimates/
Citat:
Roughly half of the Russian troops initially sent to invade Ukraine are estimated to have been killed or wounded, indicating that the ongoing conflict has enacted a sizable toll on Russia.

Representative Elissa Slotkin on Wednesday told CNN that over 75,000 Russian soldiers have been either killed or wounded since Russia began its invasion on February 24. Slotkin made the remarks after attending a classified briefing on the war in Ukraine with Biden administration officials who described the Russian military as drained.

In the leadup to its invasion of Ukraine, Russia reportedly amassed 150,000 soldiers along the Ukrainian border. Since then, figures on Russian losses have remained nebulous. The new numbers, if confirmed, would mean heavy losses for Russia as Ukraine presses ahead with a counteroffensive.

https://www.newsweek.com/russian-casualties-ukraine-surpass-75000-us-intelligence-1728598

Nu återstår bara den andra halvan.
Citera
2022-07-30, 20:22
  #191539
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Vi får se. Glöm inte att Ryssland har kärnvapen och kan nog få en tillräckligt galen intern situation för att använda de. De kan när som helst även bomba Kiev om de nu skulle önska det. Tror man underskattar Ryssland rejält strategiskt

Hur underskattar man en clownarmé? Eller en tattarcirkus som strategiskt sett gjort alla misstag som går att genomföra:


-Tillgång och förmåga kring Intelligence
-Motståndarens försvarsförmåga
-Omvärldens reaktioner
-Resursbehov i form av vapen
-Resursbehov i form av bemanning
-Logistik
-Säkerhet
-osv.
Citera
2022-07-30, 20:22
  #191540
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Sverige har ju till och med en svenskby vid Dneprs strand! Nu under ryskt förtryck! Sverige borde genast skicka trupp för att plocka bort de ryska orcherna!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gammalsvenskby

Finns en by i ryska uralbergen med lika många svenskättlingar. Och nej Sverige har ingen by i Ukraina, är väl bara någon enstaka som ens kan snacka svenska?
Citera
2022-07-30, 20:24
  #191541
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Finns en by i ryska uralbergen med lika många svenskättlingar. Och nej Sverige har ingen by i Ukraina.

Dom har aldrig haft eller sökt nån kontakt med sverige så dom kan vi avvara. Gärna i en direkt kärnvapenattack.
Citera
2022-07-30, 20:25
  #191542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det kan jag inte spekulera i men jag har god kunskap om de ryska förhållandena.

Med lite tur kommer alla de beslagtagna ryska medlen att användas för uppbyggnaden av Ukraina.
Det kommer inte att vara ryssar som bygger upp det Ryssland har förstört.
Jo i de delar av Ukraina som kommer tillfalla Ryssland lär det bli just så plus då lite annat folk som ryssarna hyr in…
Att du har god kunskap om ryska förhållanden betvivlar vi starkt med tanke på hur fel din s.k. insideinformation visat sig vara…
Citera
2022-07-30, 20:27
  #191543
Medlem
Torsken och generalen Petraeus tror att Ukraina kommer att segra.

Citat:
– Det verkar mer och mer troligt att de ukrainska styrkorna kommer återerövra de flesta, om inte alla, områden som ockuperats av ryska styrkor under de senaste månaderna, säger Petraeus till Bild.
https://www.expressen.se/nyheter/tidigare-cia-chefen-ukraina-kommer-segra/
Citera
2022-07-30, 20:27
  #191544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Varför det? Halva orch-armén är nu utplånad:




Nu återstår bara den andra halvan.

Andra halvan kommer gå fort då Ukraina får mer och mer potenta vapen

Himars, M270 rullar in och orcherna rullar ut (döda)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in