Citat:
Ursprungligen postat av
Invektiv72
Det är klart att det gör! Det är ju det som är planen!
Det är ju inte så att man rekryterar sina soldater bland förstaårsstudenterna på Södertörns högskola. Nej, fint ska det vara. Efterblivna, lågutbildade (som rysstrollen i tråden) bondpojkar från Tjetjenien, Syrien, Eritrea m fl ställen där det förekommer våld och ponnalism, som tidigt får klart för sig att de kan göra vad de vill under den speciella operationen, det kommer inte att utgå några bestraffningar - what so ever.
Bara att ens föreställa sig en svensk soldat som skär brösten av en tillfångatagen flicka, för att sedan skära blygdläpparna av henne, när hon förblött, för att steka till frukost, eller skära ur testiklarna ur pungen på en bakbunden fiendesoldat, när han fortfarande lever - utan att bli bestraffad - är ju helt absurd.
Men ryssen vet vad han gör! Han har skapat en ondskans systematik!
Jag tänkte faktiskt skriva att jag gillar din jargong, men så la du till det där stycket med diverse, ja, fantasier.
Joråsåatte.
Det är välkänt att det råder en osund kultur i den ryska armén, och att soldatmaterialet inte håller högsta klass. Kontraktssoldaterna från avlägsna trakter, Tjetjenien mm. bör man inte lita på. Jag har även skrivit att soldaterna från DPR/LPR också kan dras med låg moral och bära på hat som söker utlopp.
Jag har gärna invändningar emot uppfattningen att Ryssland planerat ett regelrätt folkmord i Ukraina. Jag vet att Amnesty menar att så är fallet. Men, den ryska armén ska visa att den tar samtliga dokumenterade krigsförbrytelser på allvar och bestraffa dem internt, om det inte redan är för sent. Den ska vara tydlig med det — jag tror inte att det skulle sänka stridsmoralen, utan snarare tvärtom.