2022-07-30, 19:47
  #191509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du borde väl snarare lära dig skillnad på geografi och demografi. Majoriteten av Rysslands befolkning bor i Europa. Bara en liten del som ser ut som asiater också, överlag ser de vita ut och är mindre svartmuskiga än Ukrainare

Tack vare din älskade Putler och hans anhang så vill ingen i Europa förknippas med Ryssland. Det får bli Asien för er del.
Citera
2022-07-30, 19:47
  #191510
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du borde väl snarare lära dig skillnad på geografi och demografi. Majoriteten av Rysslands befolkning bor i Europa. Bara en liten del som ser ut som asiater också, överlag ser de vita ut och är mindre svartmuskiga än Ukrainare

Nej. Det gör de inte. De bor i något som Ryzz-idioterna kallar för "det ryska europa". Med "oblasts", "krays" och "republics" som ingen jävle har hört - eller kommer att vilja höra - talas om.

Chechnya? Dagestan? Kirov? Perm?

Det är ju för fan på andra sidan jordklotet!

Men sammanfattningsvis så är ju alla ryss-bögar av samma skrot och korn. Hämtar man apor från någon del av federationen så har de samma patologiska ljug och seualsadism inom sig.
Citera
2022-07-30, 19:49
  #191511
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Det är klart att det gör! Det är ju det som är planen!

Det är ju inte så att man rekryterar sina soldater bland förstaårsstudenterna på Södertörns högskola. Nej, fint ska det vara. Efterblivna, lågutbildade (som rysstrollen i tråden) bondpojkar från Tjetjenien, Syrien, Eritrea m fl ställen där det förekommer våld och ponnalism, som tidigt får klart för sig att de kan göra vad de vill under den speciella operationen, det kommer inte att utgå några bestraffningar - what so ever.

Bara att ens föreställa sig en svensk soldat som skär brösten av en tillfångatagen flicka, för att sedan skära blygdläpparna av henne, när hon förblött, för att steka till frukost, eller skära ur testiklarna ur pungen på en bakbunden fiendesoldat, när han fortfarande lever - utan att bli bestraffad - är ju helt absurd.

Men ryssen vet vad han gör! Han har skapat en ondskans systematik!
Jag tänkte faktiskt skriva att jag gillar din jargong, men så la du till det där stycket med diverse, ja, fantasier.

Joråsåatte.

Det är välkänt att det råder en osund kultur i den ryska armén, och att soldatmaterialet inte håller högsta klass. Kontraktssoldaterna från avlägsna trakter, Tjetjenien mm. bör man inte lita på. Jag har även skrivit att soldaterna från DPR/LPR också kan dras med låg moral och bära på hat som söker utlopp.

Jag har gärna invändningar emot uppfattningen att Ryssland planerat ett regelrätt folkmord i Ukraina. Jag vet att Amnesty menar att så är fallet. Men, den ryska armén ska visa att den tar samtliga dokumenterade krigsförbrytelser på allvar och bestraffa dem internt, om det inte redan är för sent. Den ska vara tydlig med det — jag tror inte att det skulle sänka stridsmoralen, utan snarare tvärtom.
Citera
2022-07-30, 19:49
  #191512
Medlem
Invändningarna och sakargumenten från rysstrollen och deras medlöpare lyser med sin
frånvaro och består mest av nedsättande omdömen och tillmälen.
Emellertid verkar det gå sämre och sämre för Ryssland.
Finns det någon genomtänkt bedömning av när kriget tar slut? Och hur det slutet ser ut,
med förnedring för Rysslands ledning?
Citera
2022-07-30, 19:50
  #191513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilket fruktansvärt struntprat. Ryssarna har givetvis kunnande och manskap att bygga upp östra Ukraina igen när den tiden kommer...
Det märks att att du inte har någon som helst aning om det ryska samhället.
Bara att tro att Rysslands ekonomi ska räddas av din 3D-skrivare visar hur enormt korkad du är.

Du har ju till o med berättat att du aldrig varit i Ryssland och upplevt misären, kan man inte ens bygga upp sitt eget land finns det nog skäl att anta att de inte kan bygga upp någon annans land heller.
Citera
2022-07-30, 19:50
  #191514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Svårt att säga vilket som är mest intressant, att ni NATO troll/regimtroll konsekvent har så låg kvalité eller att moderatorerna låter er härja fritt.
Det som är mest anmärktinvärt är att Ryska befälhavare ringer väst och talar om var styrkorna är och vilka vapen dom har..
Citera
2022-07-30, 19:51
  #191515
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du borde väl snarare lära dig skillnad på geografi och demografi. Majoriteten av Rysslands befolkning bor i Europa. Bara en liten del som ser ut som asiater också, överlag ser de vita ut och är mindre svartmuskiga än Ukrainare

Fast de som bor i östra Ukraina, som Putin-anhängarna håller på i detta krig, är mer svartmuskiga än ukrainarna i väst, som samma Putin-anhängare vill utplåna.

Så Putin-anhängarna håller på de svartmuskiga i deras krig mot ljusa européer. Det är lite oväntat med tanke på att många av dem har åsikter långt till höger och vill "bevara den vita rasen".
Citera
2022-07-30, 19:53
  #191516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Invändningarna och sakargumenten från rysstrollen och deras medlöpare lyser med sin
frånvaro och består mest av nedsättande omdömen och tillmälen.
Emellertid verkar det gå sämre och sämre för Ryssland.
Finns det någon genomtänkt bedömning av när kriget tar slut? Och hur det slutet ser ut,
med förnedring för Rysslands ledning?
Har man riktig otur så stöter man på ett "bildat" rysstroll som tröttar ut motståndaren med att upprepa Kremls lögner och fantasier. Det spelar ingen roll hur många gånger lögnerna har genomskådats och smulats sönder - slöddret väntar bara någon dag och upprepar sedan lögnerna i andra trådar.

Det lär väl sluta med en krigstillståndslinje och en dyr rysk ockupation av delar av Ukraina samtidigt som deras ekonomi fortsätter gå uselt.
Citera
2022-07-30, 19:54
  #191517
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det märks att att du inte har någon som helst aning om det ryska samhället.
Bara att tro att Rysslands ekonomi ska räddas av din 3D-skrivare visar hur enormt korkad du är.

Du har ju till o med berättat att du aldrig varit i Ryssland och upplevt misären, kan man inte ens bygga upp sitt eget land finns det nog skäl att anta att de inte kan bygga upp någon annans land heller.

Beror helt på vad man jämför med. Lär nog bli rejält mycket bättre än tillvaron i det Ukraina som varit både innan och troligen efter kriget.
Citera
2022-07-30, 19:57
  #191518
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
den ryska armén ska visa att den tar samtliga dokumenterade krigsförbrytelser på allvar och bestraffa dem internt, om det inte redan är för sent. Den ska vara tydlig med det — jag tror inte att det skulle sänka stridsmoralen, utan snarare tvärtom.

Du sa något om fantasier?
Citera
2022-07-30, 20:00
  #191519
Medlem
Krigsbrott igen av Ukraina som bombar humanitära transporter!

Ukraine strikes humanitarian convoy – official
Ukrainian combat drones have destroyed cars that were part of a humanitarian convoy in the Russian-held southern city of Energodar early Saturday morning, a local official has said.

“The cars had the markings of a humanitarian mission,” Yevgeny Balitsky, the top Russia-appointed official in Ukraine’s Zaporozhye Region, wrote on his Telegram account.
https://rt.com/russia/559901-ukraine-drone-attack-convoy/

Samtidigt stor förlust för ZZelensky. Hans privata arme och även nazister dödade i rysk attack senaste dagarna.

Elite battalion of Zelensky destroyed – Russia
Dozens of neo-Nazis have been eliminated over the last two days, including fighters from the Kraken formation, the military said
“More than 140 nationalists were killed on the spot. About 250 more militants received injuries of varying severity. All military equipment that was in the echelon was disabled,” Konashenkov stated.
https://rt.com/russia/559903-konashenkov-update-battallion-destroyed/
Citera
2022-07-30, 20:01
  #191520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Beror helt på vad man jämför med. Lär nog bli rejält mycket bättre än tillvaron i det Ukraina som varit både innan och troligen efter kriget.
Det kan jag inte spekulera i men jag har god kunskap om de ryska förhållandena.

Med lite tur kommer alla de beslagtagna ryska medlen att användas för uppbyggnaden av Ukraina.
Det kommer inte att vara ryssar som bygger upp det Ryssland har förstört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in