2022-07-30, 16:50
  #191425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
De är rädda för att ett demokratiskt Ukraina, där korruption och nepotism bekämpas, ofelbart kommer leda till ekonomisk tillväxt och ökad levnadsstandard. Något som gemene ryss bara kan drömma om.
Det kommer leda till obehagliga tankar hos befolkningen om varför de skiter i utedass medans Ukrainarna lever gott.
Men tack för att du visar vad som ligger bakom ryssrunkandet på Flashback.
Ni hatar jämställdhet och frihet för sexuella minoriteter såpass mycket , att ni önskar att hellre leva i en brutal , kleptokratisk diktatur.
Nassesvin.


Hahaha…”där korruption är och nepotism bekämpas”

Hört talas om Burisma? Ukrainas största energibolag där Joe Bidens som sitter i styrelsen. Samtidigt som Joe Biden i form av utrikesminister hotar Ukraina att kicka åklagaren som utredde korruption i Burisma.

Är fruktansvärt less på okunniga tyckare här på Flashback.
Citera
2022-07-30, 16:51
  #191426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Troligtvis hade man inlett omfattande processer i stil med dem vi ser i mindre skala i områden som Ryssland ockuperar, om ordvalet faller herrn på läppen, med filtreringsläger och dylikt — alltså den omtalade "demilitariseringen/denazifieringen" av det ukrainska samhället.

MEN: Jag tror att det hade skett under mer kontrollerade former, utan massakrer och plundring och annat som kommer med krigets kaos.

Det enda sättet att tvinga ukrainarna till underkastelse hade varit folkmord.
Tvivlar inte på att fler ukrainare hade varit döda nu om det blivit en snabb seger för de ryska fascisterna.
Citera
2022-07-30, 16:52
  #191427
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Efter Ukraina kommer Mexiko att få militärstöd av Ryssland för att ta tillbaka California och Texas som USA ockuperar.

Vars ska då mexikanerna fly till?
Citera
2022-07-30, 16:52
  #191428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Då får du ta ett annat exempel. Gärna ett som är trovärdigt. Annars är det ju ingenting att diskutera vidare.


Fy fan vad värdelös du är!

Du saknar alltså förmåga att förstå hypotetiska resonemang. Inte ett dugg förvånad.
Citera
2022-07-30, 16:53
  #191429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssland har byggt 18 koncentrationsläger (filtreringsläger) i östra Ukraina och västra Ryssland för att hantera Ukrainas befolkning. Syftet är att hitta de som är emot Putin och emot Putins invasion av Ukraina:




De som man hittar och misstänks vara emot Putins olagliga invasion, de mördas och/eller torteras. Målsättningen är att filtrera fram en mer välvillig befolkning.

Tänk de om ryssarna lyckats med sin plan att snabbt ta över hela Ukraina. Då hade de varit Bucha över hela landet.
Vi måste skicka mer vapen för att stoppa de ryska fascisterna.
Citera
2022-07-30, 16:59
  #191430
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Du saknar alltså förmåga att förstå hypotetiska resonemang. Inte ett dugg förvånad.

Det är du som inte fattar att om det inte finns förutsättningar för ditt "hypotetiska" resonemang så faller hela frågeställningen.

Du resonerar som ett barn.

"-Om pissryssarna skulle kunna färdas snabbare än ljuset, då, då skulle de kunna åka till Kiev på en halv sekund!".

Vad tillför det?

Nada.

<null>

Och du var förvånad (kränkt) över att vi i väst inte gillar bögryssar?

Fortsätt du att argumentera efterblivet så garanterar jag att hånet kommer att fortsätta.
__________________
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-30 kl. 17:03.
Citera
2022-07-30, 16:59
  #191431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Efter Ukraina kommer Mexiko att få militärstöd av Ryssland för att ta tillbaka Carlifonia och Tejas som USA ockuperar.

Skitbra, då kommer Mexico få tillbaka många miljoner invånare som emigrerat, pga fattigdom.
Så de få återgå till sitt naturliga habitat, men antar att ruzzland kommer försörja dessa, eller hur?
Eller vem skall göra det annars, DU?
Citera
2022-07-30, 16:59
  #191432
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det var det dummaste dumma. Kanske det fornnordiska (Blot-sven) snillet borde förstå att det som verkligen hade besparat "inblandade" ett oerhört lidande hade varit om drömlandet Ryssland inte invaderat sitt grannland.
Att Rysslands nationalistiska motiverade anfall på Ukraina lockar till sig fornnordiska stollar likt en skitkorv lockar till sig flugor är väl kanske inte så konstigt?
Det hade varit bäst för alla om drömlandet Ryssland inte invaderat sitt grannland. Men nu blev det så.
Citat:
Att Rysslands nationalistiska motiverade anfall på Ukraina lockar till sig fornnordiska stollar likt en skitkorv lockar till sig flugor är väl kanske inte så konstigt?
Det finns andra användare i den här tråden som tycker att det mest naturliga vore om all Nordens fornnordiska stollar stöttade de fornnordiska stollarna i Ukraina, pga. "samma skrot och korn". En del fornnordiska stollar gjorde ju faktiskt det 2014/2015, för att de fornnordiska stollarna i Ukraina ansågs genuina. Andra fornnordiska stollar såg ett nationalistiskt projekt i separatismen i östra Ukraina.
Citera
2022-07-30, 16:59
  #191433
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssland har byggt 18 koncentrationsläger (filtreringsläger) i östra Ukraina och västra Ryssland för att hantera Ukrainas befolkning. Syftet är att hitta de som är emot Putin och emot Putins invasion av Ukraina:




De som man hittar och misstänks vara emot Putins olagliga invasion, de mördas och/eller torteras. Målsättningen är att filtrera fram en mer välvillig befolkning.

Har du varit i ett stort flyktingläger någon gång? Jag tycker att det låter som ryssarna har upprättat flyktingläger men naturligtvis letar de efter krigsförbrytare från 2014-2021. Även om man inte gillar Rysslands invasion är det en del man kan sympatisera med. Ryssland är fattigt och jag gissar att inte mycket pengar doneras till dessa läger. Där bor säkert minst tiotusentals människor, och där kommer hända allt möjlig skit i såna läger. Människor i flyktingläger mår dåligt och de agerar därefter. Våldtäkter, prostitution, slagsmål, superi...Jag har tyvärr inte hittat några vettiga reportage från dessa läger, förutom något av Lancaster precis i tidigt skede i kriget. Med vettig menar jag inte proryska eller pro-ukrainska reportage per se, utan långa videoreportage med oklippta interviews med folk som vistas i dessa camps.
Citera
2022-07-30, 17:01
  #191434
Medlem
Putlerjugend hyllar den fascistiska diktatorn.
https://twitter.com/AlexKokcharov/status/1553052566686208000
Citera
2022-07-30, 17:01
  #191435
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Tänk de om ryssarna lyckats med sin plan att snabbt ta över hela Ukraina. Då hade de varit Bucha över hela landet.
Vi måste skicka mer vapen för att stoppa de ryska fascisterna.

Om de hade lyckats med det på tre dagar - och utan att väst reagerat som vi gör nu - då hade ryssland angripit Moldavien dag 4, Polen dag 5. Och där hade man iochför sig kört fast, Polackerna tackar inte nej till att slakta bör-ryzzar, man kanske hade rullat in i Baltikum istället?
Citera
2022-07-30, 17:03
  #191436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Har du varit i ett stort flyktingläger någon gång? Jag tycker att det låter som ryssarna har upprättat flyktingläger men naturligtvis letar de efter krigsförbrytare från 2014-2021. Även om man inte gillar Rysslands invasion är det en del man kan sympatisera med. Ryssland är fattigt och jag gissar att inte mycket pengar doneras till dessa läger. Där bor säkert minst tiotusentals människor, och där kommer hända allt möjlig skit i såna läger. Människor i flyktingläger mår dåligt och de agerar därefter. Våldtäkter, prostitution, slagsmål, superi...Jag har tyvärr inte hittat några vettiga reportage från dessa läger, förutom något av Lancaster precis i tidigt skede i kriget. Med vettig menar jag inte proryska eller pro-ukrainska reportage per se, utan långa videoreportage med oklippta interviews med folk som vistas i dessa camps.

Ryssarna är helt ointresserade av krigsbrott. De kunde ha gripit personer som Girkin, Borodai, Givi, Motorola etc och åtalat dessa. Girkin och Borodai är fortfarande i livet och befinner sig i Ryssland utan att gripas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in