2022-07-30, 15:18
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Håller med! Stäng alla jävla ryska propagandacentraler till ambassader och utvisa varenda ryssjävel till diplomat. Konfiskera all rysk egendom. Kapa alla band till fascistryssland. Om de nån gång i framtiden vill börja handla med väst igen och bete sig som ett normalt land, så ska detta inte ske förrän de återlämnat alla ockuperade områden, betalt skadestånd för allt de förstört, utlämnat hela den politiska ledningen till Haag och avrustat sin kriminella armé. Ryssland ska tillsvidare inte betraktas som ett land utan som en kriminell organisation och såna behöver inga ambassader…

Svenska folket får helt enkelt hjälpa till att stänga i Stockholm och Göteborg.

Ja eller ska vi börja sprida rykten att de bränner koraner vid ambassaden och konsulatet.
Citera
2022-07-30, 15:19
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Jag säger inte att Ryssland skulle slå till mot dessa båtar.

Långa resor till sjöss kan allt kan hända av okända anledningar, som till exempel att båtarna fattar eld långt ute i havet innan de når sin destination.
Fan vad blåst du verkar! Gastransporter sker ju hela tiden via fartyg och jag har inte hört talas om några bränder på nån sån transport.
Citera
2022-07-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Damage to the railway Antonovsky bridge in the Kherson region.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1553350469094866945

Känns som en taktisk blunder att kapa bron strax innan Augusti-offensiven.
Nu är ryssarna psykologiskt förberedda för det, hade man istället kapat bron först när snaran om Kherson höll på att dras åt så skulle det kunna skapa masspanik i de ryska leden.

Ukraina kan säkert lyckas återta Kherson till vintern ändå. Men staden kommer nog totaldemoleras, blir ett ingemansland hårt beskjutet av båda sidornas artilleri; Mariupol kan framstå som ett paradis i jämförelse.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-07-30 kl. 15:23.
Citera
2022-07-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Hur står det till med din?

Jag säger klart och tydligt att jag vill att de skyldiga ska ställas inför krigsrätt.

Och jag lägger till här oavsett vilka de än är.

Sedan talar jag om vad jag tror.
Citat av dig.

Jag tror faktiskt inte att ryska soldater skulle göra något sådant.
Citera
2022-07-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
En sak så m slår en när man läser kommentarerna här är hatet mot Ryssland och ryssarna. Vad har dom gjort er? Varför erat hat?

Jag funderar varför hatet är så starkt. Beror det på att Ryssland klär skott för en stukad nationell identitet? Är det för att hatet mot ett folk för första gången på länge är sanktionerat av makten och att man nu äntligen kan få utrycka en rasism som länge varit förbjuden och icke socialt accepterat? Är det inte dags att rikta dit har och kraft mot dom som förstör Sverige istället?

Att folk vill att det ska sättas press på ryssland är naturligt eftersom de mördar våra vänner i Ukraina. Det är deras gärningar och inte ryssar som sådana det vänds emot. Det finns många bra ryssar som tar avstånd från Putin och invasionen.
Att stödja rysslands invasion av Ukraina är hat mot Ukrainare. Det vore rimligt att alla som uttalar stöd för rysslands invasion grips och döms till 2 års fängelse för hets mot folkgrupp.
Citera
2022-07-30, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Motståndsrörelsen i Kherson rapporterar att Ryssland har lämnat "stadshuset". Återstår att se om det är stängt för helgen bara eller för gott?

https://twitter.com/ClearBlueSee/status/1553367302661279745

De brukar bränna mängder av papper när de drar ”på riktigt”.
Citera
2022-07-30, 15:26
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Inget fel på Tjetjener som strider mot globohomo. Dom strider för sitt folk och har själva blivit attackerade av globohomos proxykrigare i form av ISIS. Det är kanske därför dom deltar i kriget.
De strider för Ryssland på grund av att de är förrädare som sålde sig till KGB och är beroende av Ryssland för att inte få halsen avskuren av sina egna landsmän vilket givetvis är en tidsfråga ändå.
Citera
2022-07-30, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Verkar som bron vid Nova Kakhovka är körbar igen. Ena sidan hade ju rätt stora hål i beläggningen som är lagade nu. Måste nog UAF snart åtgärda tror jag.

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1553365088324780032

Hoppas att ryssarna rullar ut med några T-72-or, i bredd eller i en tät kolonn.

För att testa den bärande armeringen, liksom.
Citera
2022-07-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Inte i Ukraina. Hur många jänkare ser du där? Inga, endast packade orcher faktiskt...

En annan ögonöppnare är när Nuland berättar om att USA har spenderat 5 miljarder på regimskifte i Ukraina.

https://youtu.be/rPVs5VuI8XI
Citera
2022-07-30, 16:27
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Om dom nu är rädda för demokrati så kanske det beror på vad det medför i form av galen feminism, massinvandring och HBQT-propaganda för barn.

Ja, feminismen är ju utplånad i Ryssland där kvinnor fritt kan misshandlas inom familjen. Och invandring har bytts mot urvandring så det görs framsteg, onekligen.
Citera
2022-07-30, 16:30
Medlem
Både amerikanska och svenska experter håller det inte för osannolikt att Ryssland kommer att
förlora kriget.
Ryssland har ofta misslyckats med sina offensiver. Se bara på fiaskokonvojen utanför Kiev
i början av invasionen.
Fortsatta leveranser av moderna vapensystem är av största vikt. Ett exempel är det amerikanska artillerisystemet Himars som inom kort fördubblas till antalet.
Citera
2022-07-30, 16:32
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Säger bara såhär

Slava Russia, död åt de som är emot dom.
Åh nej.. Shhhiiiit vad rädda vi svenskar blir nu.
Vad ska de göra? Bilda en 6 mil lång konvoj som vi skjuter av? Hjääälp hjäälp hjäääälp !

Hur länge till tror du förresten att ryssland kommer existera? Hur länge till innan putin den patetiske har sänkt hela sin terrororganisation?
Vad tror du är anledningen till att ryssland är så fjantigt och efterblivet?
Jag tror det mycket beror på att ryssland är mer maffia en nation och att det alltid bara är mafiosis och gangster som har makten. Men vad tror du?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in