2022-07-30, 00:35
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Verkligheten för honom är vad pappa Putin säger åt honom att säga. I den ryska påverkansoperationen ingår att ifrågasätta riktig massmedia så att folk ska börja tvivla och tro att de är lika goda kålsupare som Sputnik och RT. Denna operation är lika stor om inte större än när ryssen drev fredsrörelsen i Västeuropa under 80-talet som en sista desperat åtgärd för att vinna kalla kriget.
Mycket riktigt.

(FB) Kartläggning kring Rysstroll sedan kriget i Ukraina
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Man bör kanske ha lite distans USA har typ 200 baser utomlands Ryssland har typ 4 man ser direkt vem som är aggressiv i sitt beteende.

Men nu är det Ryssland som inlett ett angreppskrig på ett grannland, som denna tråd handlar om, det är aggressivt om något.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Azovsoldaterna kommer knappast ha några som helst lojaliteter med Zelenskyy efter den artillerineskjutningen.

Men herregud käften med detta överblåsta Azov snacket. Azovmedlemmar utgjorde knappt 1% av ukrainas arme när kriget började nu finns det säkert inte ens någon i liv kvar.
Citera
2022-07-30, 00:36
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Man bör kanske ha lite distans USA har typ 200 baser utomlands Ryssland har typ 4 man ser direkt vem som är aggressiv i sitt beteende.

De länder som har USA-baser VILL ha dem där frivilligt! Om USA har 200 stycken baser så visar det enbart på att USA har många vänner. Om RyZZland har ynka 4 stycken så visar det på en närmast obefintlig vänskapskrets…. Pinsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Jag har aldrig påstått att du har hävdat det.

Jag frågar dig då du bara gav exempel på svenska och amerikanska medier.

Varför kände du inte för att även nämna någon ryskmedia?

Du låter inte så opartisk som du gärna vill framställa det som.

Om du vill säga något så säg det. Var rak. Säg sanningen och våga backa upp den. Det kommer att kännas bättre.
Citera
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Om du vill säga något så säg det. Var rak. Säg sanningen och våga backa upp den. Det kommer att kännas bättre.
Nu vill du helt plötsligt inte svara på min fråga.

Tack för ett gott skratt.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inlednings vis ja.., det skriver jag under.

Men sedan har det förändrats, giftmord i Storbritannien ? (är det värt allt skit som kommer med det ?), vs. sparka skiten utav ISIS i Syrien (en mycket bra global handling).

Han blev för länge, för Rysslands egna befolknings bästa. Det hela har börjat gå honom i huvudet. Han har förändrats som person tror jag. Varför vet jag inte, men köper inte bara ett "NATO är ute efter Ryssland"..

Med de råvaror som Ryssland besitter, så kunde nog Putin ha spelat ut sin hand bättre.., utan att invadera sin "syskon-nation" Ukraina. Samt orsaka allt elände ekonomiskt (globalt) som mänskligt. Det är "Kain och Abel" över det hela..
Som Kain och Abel är det sannerligen... Främst är det ett krig mellan två brödrafolk. Putin ansåg det uppenbarligen nödvändigt. Jag ger inte heller så värst mycket för "NATO expanderar"-förklaringen när det kommer till kritan — mer i så fall att det är en spridd uppfattning i Ryssland att Ukraina är en del av Ryssland, och att man vill ha kontroll över det som händer i farstun. Nato-medlemskap och förbindelser med andra länder kan väl räknas in i det. Helt krasst. Jag tänker inte ens dra upp det utländska inflytandet och annat som kan tas till intäkt för bilden av Ukraina som ett skitland och en proxy (men gjorde det ändå).

Det har blivit så att man förbehåller sig rätten i Moskva att punktmarkera Ukraina. Kanske på bekostnad av stabiliteten i Ryssland, vilket vore en verklig katastrof även för oss. Ett stabilt Ryssland är vad vi haft under Putin, fram till nu. Nu är de ute på ett modernt korståg, och från den andra sidan gränsen kommer ett annat, mot Ryssland.

Hur som helst: Det var ett bra, sansat inlägg. Håller med dig i stora delar.
Citera
2022-07-30, 00:40
Medlem
Citat:
Nu vill du helt plötsligt inte svara på min fråga.

Tack för ett gott skratt.
Om du har en fråga så ställ den rak och direkt.

Min fråga till dig. Varför väljer du att komma till Flashback och argumentera för samma sak som CNN, Aftonbladet, SVT och alla svenska politikerr. Varför tycker du att det är viktigt att du på den enda sidan där alternativa åsikter kan diskuteras att du väljer deras sida?
Citera
2022-07-30, 00:41
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Om du har en fråga så ställ den rak och direkt.

Min ftåga till dig. Varför väljer du att koma till Flashback och argumentera för samma sak som CNN, Aftonbladet, SVT och alla svenska politikerr. Varför tycker du att det är viktigt att du på den enda sidan där alternativa åsikter kan diskuteras att du väljer deras sida?
Jag ställde dig ju en fråga som du fortfarande inte har svarat på.

Anser du att RT och Sputiknews speglar verkligheten?
Citera
2022-07-30, 00:41
Medlem
platyzmas avatar
Citat:

Ja, alla ser att RySSnaZisterna är vidriga och aggressiva, varför försvarar du deras slakt?
Citera
2022-07-30, 00:42
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Mycket riktigt.

(FB) Kartläggning kring Rysstroll sedan kriget i Ukraina

Tack för den tråden, synd man inte får diskutera trolleriet alls, såg att tråden hamnade i papperskorgen. Blir ju en absurd diskussion när ena sidan bara hittar på hela tiden och jobbar utifrån en agenda från tredjepart, och man inte ens får skriva om det.
Citera
2022-07-30, 00:42
Medlem
Citat:
Jag ställde dig ju en fråga som du fortfarande inte har svarat på.

Anser du att RT och Sputiknews speglar verkligheten?
Jag läser många sidor. Har du sett mig länka till de sidorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in