Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Inlednings vis ja.., det skriver jag under.
Men sedan har det förändrats, giftmord i Storbritannien ? (är det värt allt skit som kommer med det ?), vs. sparka skiten utav ISIS i Syrien (en mycket bra global handling).
Han blev för länge, för Rysslands egna befolknings bästa. Det hela har börjat gå honom i huvudet. Han har förändrats som person tror jag. Varför vet jag inte, men köper inte bara ett "NATO är ute efter Ryssland"..
Med de råvaror som Ryssland besitter, så kunde nog Putin ha spelat ut sin hand bättre.., utan att invadera sin "syskon-nation" Ukraina. Samt orsaka allt elände ekonomiskt (globalt) som mänskligt. Det är "Kain och Abel" över det hela..
Som Kain och Abel är det sannerligen... Främst är det ett krig mellan två brödrafolk. Putin ansåg det uppenbarligen nödvändigt. Jag ger inte heller så värst mycket för "NATO expanderar"-förklaringen när det kommer till kritan — mer i så fall att det är en spridd uppfattning i Ryssland att Ukraina är en del av Ryssland, och att man vill ha kontroll över det som händer i farstun. Nato-medlemskap och förbindelser med andra länder kan väl räknas in i det. Helt krasst. Jag tänker inte ens dra upp det utländska inflytandet och annat som kan tas till intäkt för bilden av Ukraina som ett skitland och en proxy (men gjorde det ändå).
Det har blivit så att man förbehåller sig rätten i Moskva att punktmarkera Ukraina. Kanske på bekostnad av stabiliteten i Ryssland, vilket vore en verklig katastrof även för oss. Ett stabilt Ryssland är vad vi haft under Putin, fram till nu. Nu är de ute på ett modernt korståg, och från den andra sidan gränsen kommer ett annat, mot Ryssland.
Hur som helst: Det var ett bra, sansat inlägg. Håller med dig i stora delar.