2022-07-29, 20:56
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja precis som jag skrev och sagt, vilket flera har gjort. Utredningen stoppade när de fann filmen, efter det gjordes inget utredning. Och det är i mitt tycke ett direkt tjänstefel.

Seriöst ? du måste vara drabbad av nån sjukdom, vad fanns mer att utreda, hon sköt, det finns på film
end of story, vill du at staten ska bekosta en utredning , angående varför anhöriga inte tog vapnen från monstret tidigare,,,,,,,,,,,,näru dra på nån tantra festival eller nåt ,,din tokstolle
2022-07-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Seriöst ? du måste vara drabbad av nån sjukdom, vad fanns mer att utreda, hon sköt, det finns på film
end of story, vill du at staten ska bekosta en utredning , angående varför anhöriga inte tog vapnen från monstret tidigare,,,,,,,,,,,,näru dra på nån tantra festival eller nåt ,,din tokstolle

Sorry, men jag är inte förtjust i tantrafestival eller liknande.
Jo en utredning tycker jag även skall undersöka varför gärningen utfördes och inte bara hur. Om inte så bör det göras så att de anhöriga på båda sidor kanske, kanske kan förstå lite mer.
Men det kanske du inte begriper. Lider med dig i så fall.
2022-07-29, 21:28
Avslutad
Citat:
Jo en utredning tycker jag även skall undersöka varför gärningen utfördes och inte bara hur. Om inte så bör det göras så att de anhöriga på båda sidor kanske, kanske kan förstå lite mer.
Hur menar du?
Vad är det Du saknar?
Tycker du att tex offren på Drottninggatan ska utredas för att de ska ses som offer?
Emil har utretts. Mer än vad som framkommer i den offentliga fupen.
Eftersom han är utan skuld, så ligger väldigt mycket i slasken, den är dubbelt så stor som fupen. Och nej, jag ljuger inte. Jag har berättat om min kontakt med utredarna

Jag har framfört vad jag hittat och fått bekräftat via svenska myndigheter, inte någonting Irländskt eller Norskt, inte heller något flum från Järna..
Jag har redogjort för vad jag sett under rättegångarna.
Jag har dokument, med stämplar för dess äkthet, från skatteverket.
Jag har domar från flera olika instanser där Lydia förekommer i utredningarna, på ett eller annat sätt.
Då andra människor är huvudaktörer, kommer jag av respekt inte att lägga upp det här. Det är offentliga handlingar och om man är intresserad och dum i huvudet, som jag enligt somliga, kan man roa sig med lite detektivarbete.

Många fula sanningar som inte tål dagens ljus, må jag säga

Det är därför jag ifrågasatt varifrån dina påståenden kommer ifrån, då det inte stämmer med de utredningar jag har läst gällande Lydia Barth mfl
Allt för att utreda hennes ekonomiska förehavanden.
2022-07-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur menar du?
Vad är det Du saknar?
Tycker du att tex offren på Drottninggatan ska utredas för att de ska ses som offer?
Emil har utretts. Mer än vad som framkommer i den offentliga fupen.
Eftersom han är utan skuld, så ligger väldigt mycket i slasken, den är dubbelt så stor som fupen. Och nej, jag ljuger inte. Jag har berättat om min kontakt med utredarna

Jag har framfört vad jag hittat och fått bekräftat via svenska myndigheter, inte någonting Irländskt eller Norskt, inte heller något flum från Järna..
Jag har redogjort för vad jag sett under rättegångarna.
Jag har dokument, med stämplar för dess äkthet, från skatteverket.
Jag har domar från flera olika instanser där Lydia förekommer i utredningarna, på ett eller annat sätt.
Då andra människor är huvudaktörer, kommer jag av respekt inte att lägga upp det här. Det är offentliga handlingar och om man är intresserad och dum i huvudet, som jag enligt somliga, kan man roa sig med lite detektivarbete.

Många fula sanningar som inte tål dagens ljus, må jag säga

Det är därför jag ifrågasatt varifrån dina påståenden kommer ifrån, då det inte stämmer med de utredningar jag har läst gällande Lydia Barth mfl
Allt för att utreda hennes ekonomiska förehavanden.

Jag menar precis det jag säger, rakt av.
Ja du har sett mycket under rättegången, men som inte heller tycks stämma, det har vi gått igenom.
Ja, Lydia har andra domar på sig, vilka är betalningsförelägganden. Men som sagt, hon höll på att betala av sina skulder.
Ja men va fan Mumsbulle, om du har rätta handlingarna från Skatteverket, då kan du ju se var och när hon har jobbat. Ingen problem då ju, så varför fortsätta fråga om sånt då. Kan det kanske vara för att du ej har de rätta handlingarna, eller för att du ljuger och bara säger att du har dem?
Och hon förekommer ej i några andra utredningar, så det kan du lugnt lägga ner, den lögnen också.

Du kan fortfarande inte be om ursäkt för de lögnaktiga påståendena du gjort! Skamligt minst sagt!
2022-07-29, 21:53
Avslutad
Citat:
Jag menar precis det jag säger, rakt av.
Ja du har sett mycket under rättegången, men som inte heller tycks stämma, det har vi gått igenom.
Ja, Lydia har andra domar på sig, vilka är betalningsförelägganden. Men som sagt, hon höll på att betala av sina skulder.
Ja men va fan Mumsbulle, om du har rätta handlingarna från Skatteverket, då kan du ju se var och när hon har jobbat. Ingen problem då ju, så varför fortsätta fråga om sånt då. Kan det kanske vara för att du ej har de rätta handlingarna, eller för att du ljuger och bara säger att du har dem?
Och hon förekommer ej i några andra utredningar, så det kan du lugnt lägga ner, den lögnen också.

Du kan fortfarande inte be om ursäkt för de lögnaktiga påståendena du gjort! Skamligt minst sagt!
Var du där under förhandlingarna?
Du påstår att jag sett fel? Uppfattat fel?

Ja men så ädelt att du kan erkänna att Lydia inte är vit som den "pilla" hon tycker så mycket om, att hon har flera domar på sig.
Det är anmärkningsvärt att det inte togs upp i rätten, hennes smitande från rättvisan mm? Sen så skrev jag att hon förekommer på ett eller annat sätt i handlingar, som rör människor i hennes närhet, men jag lägger inte upp det här, av respekt för dem.

Berätta mer om varför du påstått att hon inte ville gifta sig med Muffe? Att hon var hög som ett hus, för att stå ut? Jippobröllop... du har även påstått att Lydia misshandlats av den mannen och många män, att hon är stark och när hon slåss då märks det.
Har tanken aldrig slagit dig att Lydia slog Emil innan den kvällen? Att det var därför han filmade? För att hon var helt sjuk i huvudet, vilket var det "allvarliga elaka" han sa till henne, i klippet? Allt kränkande som Lydia hånar honom för?

Den sk uppochnervända ölen, som Lydia påstår gjort honom sur, hur var det med den? Hennes kontakt med "tjejkompisarna" varför finns inte dem med i utredningen? Eller ens hörda i rätten? Kan det vara så att Lydia ljög, som vanligt? Har tanken aldrig föredragit dig, att du är grundlurad?

Varannan vatten😉
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-29 kl. 21:57.
2022-07-29, 21:58
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Så du tycker att vi ska slösa mer pengar på att ta reda på varför Lydia sköt Emil,, jag tycker det är intressant i så fall varför mörderskan, hade tillgång till vapen. Någon i hennes närhet borde ju agerat
med tanke på det ni skriver om psykisk ohälsa
2022-07-29, 23:31
Medlem
Citat:
Var du där under förhandlingarna?
Du påstår att jag sett fel? Uppfattat fel?

Ja men så ädelt att du kan erkänna att Lydia inte är vit som den "pilla" hon tycker så mycket om, att hon har flera domar på sig.
Det är anmärkningsvärt att det inte togs upp i rätten, hennes smitande från rättvisan mm? Sen så skrev jag att hon förekommer på ett eller annat sätt i handlingar, som rör människor i hennes närhet, men jag lägger inte upp det här, av respekt för dem.

Berätta mer om varför du påstått att hon inte ville gifta sig med Muffe? Att hon var hög som ett hus, för att stå ut? Jippobröllop... du har även påstått att Lydia misshandlats av den mannen och många män, att hon är stark och när hon slåss då märks det.
Har tanken aldrig slagit dig att Lydia slog Emil innan den kvällen? Att det var därför han filmade? För att hon var helt sjuk i huvudet, vilket var det "allvarliga elaka" han sa till henne, i klippet? Allt kränkande som Lydia hånar honom för?

Den sk uppochnervända ölen, som Lydia påstår gjort honom sur, hur var det med den? Hennes kontakt med "tjejkompisarna" varför finns inte dem med i utredningen? Eller ens hörda i rätten? Kan det vara så att Lydia ljög, som vanligt? Har tanken aldrig föredragit dig, att du är grundlurad?

Varannan vatten😉

Vi har pratat om detta. Det kan inte ha varit någon big deal då inte ordningsvakten har sagt ifrån.
Se, nu håller du på att ljuga igen. Jag har aldrig sagt att hon skulle vara vit som snö, det finns ingen som är det. Att hon har domar på sig angående de skulder hon hade, är heller inget anmärkningsvärt i sig. Dessutom höll hon på att betala av på dessa!
Hon har aldrig smitit från rättvisan, sluta dilla en massa och snacka skit. Du är väldigt bra på det!
Nej, jag tänker inte berätta mer om bröllopet med Mufit. Jag har redan berättat och sagt åt dig att om man tittar på filmen så ser man hur hög hon var, det går ej att missa.
Hon slog inte Emil den kvällen. Han hade inga märken efter några slag eller liknande. Han hade något rivmärken, men det var det enda.
Lydia pressade honom på de lögner han hade sagt, just på filmen. Men är du verkligen så korkad så att du tror att de bara bråkade under tiden han filmade? Ja för då är du ju dummare än ett sågspån...
Som sagt, det finns mycket som inte finns med i utredningen, men som absolut borde vara det!
2022-07-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Så du tycker att vi ska slösa mer pengar på att ta reda på varför Lydia sköt Emil,, jag tycker det är intressant i så fall varför mörderskan, hade tillgång till vapen. Någon i hennes närhet borde ju agerat
med tanke på det ni skriver om psykisk ohälsa

Fortfarande, ja det borde ha gjorts en ordentlig utredning vilket det inte har gjorts!
2022-07-30, 00:07
Avslutad
Citat:
Fortfarande, ja det borde ha gjorts en ordentlig utredning vilket det inte har gjorts!
Åter igen, vad är det du saknar?
Tror du verkligen att ett stort grävande i gärningskvinnans liv, hade gynnat Lydia?
Jag tror inte det.
Det rullas upp sak på sak när man börjar skrapa på ytan. Ju mer som uppdagas, desto fler frågor och spår uppenbaras.
2022-07-30, 13:38
Medlem
Citat:
Åter igen, vad är det du saknar?
Tror du verkligen att ett stort grävande i gärningskvinnans liv, hade gynnat Lydia?
Jag tror inte det.
Det rullas upp sak på sak när man börjar skrapa på ytan. Ju mer som uppdagas, desto fler frågor och spår uppenbaras.

Förstår att du är ensidig.
Du förstår, när man skall göra en ordentlig utredning, så gör man utredning på båda personerna och under den tid de varit med varandra.
Och som utredare skall man inte ta till sig skitsnack som du gjort med glädje.
2022-07-30, 14:30
Avslutad
Citat:
Förstår att du är ensidig.
Du förstår, när man skall göra en ordentlig utredning, så gör man utredning på båda personerna och under den tid de varit med varandra.
Och som utredare skall man inte ta till sig skitsnack som du gjort med glädje.

Nu förstår jag inte riktigt vad du är ute efter?
Lydia och Emil träffades vid nyår 20/21

Under rättegången svarar Lydia såhär:

Ordföranden frågar om Lydia vill berätta själv först eller om han ska lämna över ordet till åklagare och målsägarbiträdet först

L-nej

Å- du kan väl börja med att berätta lite om din relation, din och Emils relation, hur det har sett ut?

L- ja, den har vart asså, stormig men kärleksfull

Å- mm och hur länge hade ni varit tillsammans, innan det här hände?

L- asså vi ha träffats sen december tvåtusentjugo

Å- och jag har ju sagt att du flyttade in hos honom, hur länge hade du bott hos honom innan det här hände då?

L- nej asså, jag eh sk...skulle inte bo där. Jag väntade på eh, tills eh, jag skulle få en annan lägenhet

Å- men hur länge hade du faktiskt bott där, för du bodde ju där ellerhur?

L- aa från april egentligen skulle jag ställt mina grejjer hos en kompis, men Emil tyckte att jag ska ställa dem hemma hos honom

Å- mmm ja, okej. Du jag vill också innan vi går in på vad som hände den här, eh, kvällen, om du berättar lit, jag sa att du hade licens, vapenlicens

L- ja

Å- om du berättar om din vapenvana

L- (suck) va vill du veta?

Å- ja, om din vapenvana, vad du kan om vapen och

L- det e nog svårt å förklara

Å- men du har licens, när fick du licens?

L- tvåtusenfemton

Å- berätta vad man behöver göra innan man får licens

L- man går jägarexamen och eh både teoretiskt och mer såhär skytte eh tävlingar

Å- mm, berätta lite mer detaljerat, hur lång utbildningen är och hur mycket teori och hur mycket skytteövningar

L- (suck) den e nåra vecker (suck) eller nån vecka gick ja fast då vare heldagar

Å- och vad var det för sorts vapen du använde dig av då, vid de här skytteövningarna?

L- mm tikka 308 och ehm hagel

Å- mm hagel, var det något liknande som det du sen använde?

E- eh, inte samma märke

Å- men jämförbart vapen eller?

L- ah, pipa uppe å nere

Å- mm

L- jaktvapen

Å- de hanteras på samma sätt eller?

L- a, ungefär

Å- ja, och hur mycket har du skjutit genom åren?

L- i början vare jättemycke, då va ja me i jaktlag å allt möjligt å sen så sista åren hare inte blivit, fatt eh ja inte mått så bra eh ah å ja typ haft jättemycket stress å så ja har... ja vart på skytteklubben i Ny..kvarn har jag vart

Å- mm

L- men då sköt ja så dåligt så efter då där så ha ja inte velat skjuta

Å- och när i tiden är vi då?

Sen fortsätter det i samma sinnesslöa bana med Lydia

Till saken, är det från april när hon flyttade in, till juni som ska granskas, menar du?
Eller från nyår då de träffades första gången?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-30 kl. 14:36.
2022-07-30, 15:23
Medlem
Citat:
[/b]

Nu förstår jag inte riktigt vad du är ute efter?
Lydia och Emil träffades vid nyår 20/21

Under rättegången svarar Lydia såhär:

Ordföranden frågar om Lydia vill berätta själv först eller om han ska lämna över ordet till åklagare och målsägarbiträdet först

L-nej

Å- du kan väl börja med att berätta lite om din relation, din och Emils relation, hur det har sett ut?

L- ja, den har vart asså, stormig men kärleksfull

Å- mm och hur länge hade ni varit tillsammans, innan det här hände?

L- asså vi ha träffats sen december tvåtusentjugo

Å- och jag har ju sagt att du flyttade in hos honom, hur länge hade du bott hos honom innan det här hände då?

L- nej asså, jag eh sk...skulle inte bo där. Jag väntade på eh, tills eh, jag skulle få en annan lägenhet

Å- men hur länge hade du faktiskt bott där, för du bodde ju där ellerhur?

L- aa från april egentligen skulle jag ställt mina grejjer hos en kompis, men Emil tyckte att jag ska ställa dem hemma hos honom

Å- mmm ja, okej. Du jag vill också innan vi går in på vad som hände den här, eh, kvällen, om du berättar lit, jag sa att du hade licens, vapenlicens

L- ja

Å- om du berättar om din vapenvana

L- (suck) va vill du veta?

Å- ja, om din vapenvana, vad du kan om vapen och

L- det e nog svårt å förklara

Å- men du har licens, när fick du licens?

L- tvåtusenfemton

Å- berätta vad man behöver göra innan man får licens

L- man går jägarexamen och eh både teoretiskt och mer såhär skytte eh tävlingar

Å- mm, berätta lite mer detaljerat, hur lång utbildningen är och hur mycket teori och hur mycket skytteövningar

L- (suck) den e nåra vecker (suck) eller nån vecka gick ja fast då vare heldagar

Å- och vad var det för sorts vapen du använde dig av då, vid de här skytteövningarna?

L- mm tikka 308 och ehm hagel

Å- mm hagel, var det något liknande som det du sen använde?

E- eh, inte samma märke

Å- men jämförbart vapen eller?

L- ah, pipa uppe å nere

Å- mm

L- jaktvapen

Å- de hanteras på samma sätt eller?

L- a, ungefär

Å- ja, och hur mycket har du skjutit genom åren?

L- i början vare jättemycke, då va ja me i jaktlag å allt möjligt å sen så sista åren hare inte blivit, fatt eh ja inte mått så bra eh ah å ja typ haft jättemycket stress å så ja har... ja vart på skytteklubben i Ny..kvarn har jag vart

Å- mm

L- men då sköt ja så dåligt så efter då där så ha ja inte velat skjuta

Å- och när i tiden är vi då?

Sen fortsätter det i samma sinnesslöa bana med Lydia

Till saken, är det från april när hon flyttade in, till juni som ska granskas, menar du?
Eller från nyår då de träffades första gången?

Nej, jag förstår att du inte förstår.
Åklagaren är tydligt inte intresserad av att veta orsaken heller med tanke på frågorna. Utredningen är likadan. Undermålig är det minsta man kan säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in