2022-07-29, 17:48
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Skicka alla överlevande till ukrainsk-kontrollerat territorium och låt någon tidning som inte förmedlar rysk propaganda intervjua allihopa då. Ryssland gillar ju ”goodwill” gester, det här kan bli ytterligare en.

Vad tycker du om kastreringen med den uppföljande avrättningen igår? Var det också Ukrainas fel?

Du kommer aldrig få ett svar på detta.
Citera
2022-07-29, 17:49
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Till och med oga booga diktaturer lär tänka två ggr innan de anlitar Wagner i framtiden.

Haha, ja vem vill ha med lögnaktiga kleptokrater att göra.

Wagner ansvarar ju för egna frontavsnitt i Ukraina så de lär decimeras snabbt nu.
Citera
2022-07-29, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Att inte en enda ryss dog, är det trovärdigt?
Några skadades vad jag har hört.

Mitt i natten, sovsalar. Varför skulle det vara en massa ryssar där?
Citera
2022-07-29, 17:50
Medlem
Desinformationen från Ukraina och trollen är igång efter Ukraina bombat sina soldater,
The Kiev regime traditionally launched a media campaign in an attempt to hide the truth. They expectedly stated that the attack was carried out by the Russians. At the same time, various versions immediately appeared, one more absurd than the other.

Ukrainian media citing anonymous Ukrainian authorities report that the prisoners were transferred to Elenovka a few days before the attack. The fact of the detention of Ukrainian prisoners in Elenovka was well-known. The Azov fighters have been held in Elenovka for months, since their surrender in the Azovstal plant. It was publicly declared by the DPR and Russian military officials. This was confirmed by numerous video reports filmed in this center, showing Azov fighters.
The alleged Russian strike was explained with various reasons, including the attempts of the DPR military to hide tortures and crimes against Ukrainian POWs. However, numerous testimonies of the POWs confirm that they were in good health conditions and were treated well.
https://southfront.org/kiev-assassinated-dozens-of-its-own-azov-heroes-18/

I länken ovanför kan man även se flera videos där fångade soldater erkänner krigsbrott som de utfört för Ukrainska regimen. Det är nog en anledning att Ukraina bombade hela stället, de vill inte att sanningen ska vinna men idag med deras krigsbrott kom sanningen verkligen fram.
Citera
2022-07-29, 17:51
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tråden växer ju något enormt så jag tror att den här tweeten har gått de flesta förbi, den säger en hel del om hur det står till med Rysslands ekonomi innan sanktionerna börjar ta på allvar, det är mycket illa.

Var sjunde ryss lever under existensminimum, skrämmande fakta.

https://twitter.com/UAWarNews/status/1552997677574623232
Jag tror inte heller man ska underskatta vad problemen med tillgången på tobak får för effekter på gopnikens moral.
https://me.me/i/may-i-have-a-cigarette-gopnik-2236486
Citera
2022-07-29, 17:51
Medlem
leachs avatar
Snart får pissryssarna börja kasta sten

Russian ammunition depot hit near Enerhodar
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1553042668359491584
Citera
2022-07-29, 17:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo

Ja, säg det. Kriget går ju som planerat för Putin..

(då finns det ju tid för softa och slappa)
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo

Snacka om precisionsbombning där, av en ren tillfällighet, att enda stället i byggnaden som bombades, fanns enbart Ukrainska krigsfångar och inga vakter. Inte någon annan del av byggnaden skadades. Ingen ryss skadad heller. Wow.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Skicka alla överlevande till ukrainsk-kontrollerat territorium och låt någon tidning som inte förmedlar rysk propaganda intervjua allihopa då. Ryssland gillar ju ”goodwill” gester, det här kan bli ytterligare en.

Vad tycker du om kastreringen med den uppföljande avrättningen igår? Var det också Ukrainas fel?
Ärligt talat vill jag att de skyldiga ska ställas inför krigsrätt vem de än är.

Tillsammans med de som torterade ryska soldater om de nu är kvar i livet.

Jag tror faktiskt inte att ryska soldater skulle göra något sådant.

Men som jag sagt förut så litar jag inte på separatistsoldaterna i det avseende.

Kanske har en förståelse. Inte för dem men för att det händer.
Citera
2022-07-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
får ju ryssen massmord på krigsfångar att verka mer "normalt" iallafall.....

Ryssar är ett sånt vidrigt avskum. kanske dags för väst att återuppta den gamla sedvanan med blodshämd.
Ja, det borde uppmuntras. Var de än ses, hörs eller upptäcks, skall de under belysningens skugga tala för sin rätt och tillhörighet, och vid minsta tecken på lögn eller indoktrinerat medhåll till det ruttna landet i öst, skall de deporteras eller sättas i allmänt zoo för allmänhetens beskådan som bevis på hur det blir när inaveln får lov att resa fritt i världen. Dags att vakna upp folk. Finland har redan börjat, och då är vi ännu bara i början av återuppväckandet utav sanningen av det falska folket i öst. Alla vet det, alla har alltid vetat, men försök till förståelse tillsammans med ömkan och önskan om deras frihet förblindade världen under 30 år. Kommunistjävlar var ett skällsord i mina hemtrakter och de flesta som sade och säger det är sedda som svartfötter från någon hydda i Georgia, MEN det är ju för fan sant. Skrämmande, enkelspårigt och rakt emot förstånd och respekt gentemot det enskilda livet. Men det visar sig att den blinda medborgaren i Ryssland är lika blind om inte än värre än vad de var under sin förslavade tid. 30 år av frihet och möjligheter fick inte ryssen att bli ödmjuk eller tänkande....det fanns ju guld (västliga saker) att tillgå, så likt de slaviska skator de är såg de bara till att ta allt de kunde komma över så fort de kunde, medans den personliga och individuella tanken fick stanna kvar i skuggorna. Ett mer likgiltigt folk, som fortfarande skyller på någon annan i varje möjlig situation, kan endast återfinnas i Serbien, vissa byar i de trakterna samt på diverse biltemacafe' i Europa, och det enda de gör och har gjort i århundraden är exakt vad ryssen gör i Ukraina nu. När man inget själv har, så låter man andra ordna det åt en, och om inte det fungerar, så tar man till vapen för att förgöra den som kan få din sanning synlig. Den efterblivnes väg i livet. Markera skammen bröder och glöm aldrig vilka de är som rör sig fritt för att förstöra andras samhällen - ryssar
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Desinformationen från Ukraina och trollen är igång efter Ukraina bombat sina soldater,
The Kiev regime traditionally launched a media campaign in an attempt to hide the truth. They expectedly stated that the attack was carried out by the Russians. At the same time, various versions immediately appeared, one more absurd than the other.

Ukrainian media citing anonymous Ukrainian authorities report that the prisoners were transferred to Elenovka a few days before the attack. The fact of the detention of Ukrainian prisoners in Elenovka was well-known. The Azov fighters have been held in Elenovka for months, since their surrender in the Azovstal plant. It was publicly declared by the DPR and Russian military officials. This was confirmed by numerous video reports filmed in this center, showing Azov fighters.
The alleged Russian strike was explained with various reasons, including the attempts of the DPR military to hide tortures and crimes against Ukrainian POWs. However, numerous testimonies of the POWs confirm that they were in good health conditions and were treated well.
https://southfront.org/kiev-assassinated-dozens-of-its-own-azov-heroes-18/

I länken ovanför kan man även se flera videos där fångade soldater erkänner krigsbrott som de utfört för Ukrainska regimen. Det är nog en anledning att Ukraina bombade hela stället, de vill inte att sanningen ska vinna men idag med deras krigsbrott kom sanningen verkligen fram.

Krigsfångar som "erkänner" saker i ryska fängelser där tortyr och krigsbrott är vardag. Trovärdigt?
Citera
Medlem
leachs avatar
I Nikopol har något sprängts, hoppas på ammo depå.

Explosions and fire visible from Nikopol at the other bank of Kakhovka water reservoir

https://liveuamap.com/en/2022/29-july-explosions-and-fire-visible-from-nikopol-at--the
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in