2022-07-29, 17:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
"Therefore, if we want a stable world, we need to end the war. And not on NATO terms. People should understand that this war began because the United States insisted on expanding NATO to the east. Which is completely irresponsible and completely contrary to the commitments that were given to Gorbachev and Yeltsin. I was there in those days. It was a clear commitment against NATO expansion to the east. Certainly not towards Ukraine or Georgia. Thus, our own recklessness now lies at the heart of unprecedented instability. We need to stop the war through negotiations. We need to stop the rhetoric about defeating Putin and defeating Russia. It is necessary to stop the expansion of NATO as soon as possible , preserving Ukraine, leaving Russia alone. This is what was originally on the table. But NATO and especially the US did not accept this."
https://t-me.translate.goog/mig41/19524?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Intressant nog nämns Gorbatjov i detta, som skall vara mycket besviken på Putins krig. Du får googla upp det själv, eller se i min historik. För det är där..
Citera
2022-07-29, 17:43
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Varför lämnade ryssarna en massa vittnen kvar i livet. Så många frågor...

Men jag tror jag vet nu.

Det är helt klart att man använde den HIMARS man lyckades köpa från korrupta ukrainska soldater till detta för att kunna kasta skulden på Ukraina. Så är det naturligtvis!

Låter väl trovärdigt, eller hur?

Nej inte alls trovärdigt, däremot trovärdigare att man placerat resterna av HIMARS från den sprängda bron som ett alternativ.
Citera
2022-07-29, 17:43
Medlem
KillPus avatar
Efter gårdagens ryska krigsbrott mot en POW och bombning av fängelset med Azov folket kräver flera högupsatta i USA leveranser av långdistansmissiler.
Låt mig gissa. Nu måste rysstrolläcklen börja skrika i kör att UAF gjorde detta just i syfte få dessa vapen?
Citera
2022-07-29, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Nej inte alls trovärdigt, däremot trovärdigare att man placerat resterna av HIMARS från den sprängda bron som ett alternativ.
Jo, och så pratade reportern ryska och då vet väl alla att det bara kommer ut lögner.
Citera
2022-07-29, 17:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Här ser man delarna av HIMARS raketen som användes när Ukraina bombade sina soldater idag
Fragments of HIMARS missiles found at the site of the strike on the colony with Ukrainian prisoners of war in Yelenovka
https://t.me/intelslava/34206

Källa = Intel Slava Z. En rysk trollkälla. Då vet man att allt där är fejk. Men frågan är hur de fejkat?:

1. Delarna har inget att göra med HIMARS?

2. Delarna har hämtat från en känd nedslagsplats för HIMARS och planterats i närheten?

3. Videon är filmad vid en helt annan men känd nedslagsplats för HIMARS?
Citera
2022-07-29, 17:46
Medlem
Alsenos avatar
Citat:

Men jag tror jag vet nu.

Det är helt klart att man använde den HIMARS man lyckades köpa från korrupta ukrainska soldater till detta för att kunna kasta skulden på Ukraina. Så är det naturligtvis!

Att inte en enda ryss dog, är det trovärdigt?
Citera
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Pissryssen plundrar allt dom kan. Tydligen slut på tvättmaskiner och påslakan i Ukraina. Wagner är givetvis inblandade.

"Russia is plundering gold in Sudan to boost Putin's war effort in Ukraine"

"
Inside the hold, colorful boxes of cookies stretched out before them. Hidden just beneath were wooden crates of Sudan's most precious resource. Gold. Roughly one ton of it. "

https://edition.cnn.com/2022/07/29/africa/sudan-russia-gold-investigation-cmd-intl/index.html
Till och med oga booga diktaturer lär tänka två ggr innan de anlitar Wagner i framtiden.
Citera
Medlem
Haha de efterblivna i denna tråd gör allt för att kunna skylla en uppenbar ukrainsk attack mot Donetsk anstalten på ryssar. Patetiskt, man tar sig för pannan.

Ska bli intressant att höra om det är samma ställe som Aiden Aslin sitter på och ifall han överlevde. Hans anstalt var nära att bli bombad av ukrops redan i juni.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-07-29 kl. 17:50.
Citera
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Kom igen nu. Vi diskuterar hur sannolikt det är att man begår misstag. Då är det relevant att ta upp USA, som får anses ha en ganska hög standard. Mitt påstående är att misstag begås , och anför relevanta exempel (kinesiska ambassaden, bröllop). Ditt pinsamma whatabout-snack drar bara ett löjets skimmer över dig och "din" ukrainska armé.

Kom med en förklaring nu på varför Ukraina inte kan begå misstag eller logga ut ett tag.

Så du menar att det är sannolikt att ryZZarna bombade bron över Kherson av misstag?
Citera
2022-07-29, 17:47
Medlem
Citat:

Men jag tror jag vet nu.

Skicka alla överlevande till ukrainsk-kontrollerat territorium och låt någon tidning som inte förmedlar rysk propaganda intervjua allihopa då. Ryssland gillar ju ”goodwill” gester, det här kan bli ytterligare en.

Vad tycker du om kastreringen med den uppföljande avrättningen igår? Var det också Ukrainas fel?
Citera
2022-07-29, 17:47
Medlem
Reimers avatar
Tråden växer ju något enormt så jag tror att den här tweeten har gått de flesta förbi, den säger en hel del om hur det står till med Rysslands ekonomi innan sanktionerna börjar ta på allvar, det är mycket illa.

Var sjunde ryss lever under existensminimum, skrämmande fakta.

Citat:
⚡ The State Duma gave the green light to the introduction of food cards for the poor

The project will cover 20.9 million people - every seventh in #Russia. So many people, according to Rosstat, live below the subsistence level.

https://twitter.com/UAWarNews/status/1552997677574623232
Citera
2022-07-29, 17:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Efter gårdagens ryska krigsbrott mot en POW och bombning av fängelset med Azov folket kräver flera högupsatta i USA leveranser av långdistansmissiler.
Låt mig gissa. Nu måste rysstrolläcklen börja skrika i kör att UAF gjorde detta just i syfte få dessa vapen?

Har du någon länk på det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in