2022-07-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan ha ... men troligen inte.

Personen som påstår detta med barnförhör påstår också att han fått Lukas version av vad som hände ... och det kan han inte ha fått - utan han ljuger.
Eftersom han ljuger om det så är sannolikheten mycket hög för att resten också är rena lögner.

Dessutom - varför skulle barnens pappa ha förhörts. Det finns ju ingen logik i det.

Men det är väl inte så konstigt att barnens pappa förhörs, förmodligen så vart ju de lämnade till sin pappa efter polis/ambulans varit på plats så polisen vill nog veta om barnen sagt något till sin pappa.
Citera
2022-07-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Men vem är Flashbackanvändarens källa? (OBS! Inte menat som uppmaning att outa källa med namn).
Användaren ska alltså ha fått information från någon som både hört L*kas version (hunden lagt sig på barnet) OCH hört barnens version (om ett tält). Användaren ska också ha information om hur bebisen behandlades på sjukhuset och att de stängde av respiratorn samma dag som bebisen dog.

Är det trovärdigt med en sån källa som har så stor insyn? Eller ljuger någon för användaren i fråga? Har L*kas pratat med användaren innan han ringde ambulans? Det senare låter i mina öron som mest trovärdigt, men jag är ändå tveksam!
Jag tycker användaren verkar trovärdig.
Inte säkert att det ens var L som ringde ambulans…man får nog utgå ifrån att det var panik i huset. Han har troligen både skrikit, och kallat på hjälp från andra, t ex grannar om nu inte mamman var hemma.
Citera
2022-07-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag tycker användaren verkar trovärdig.
Inte säkert att det ens var L som ringde ambulans…man får nog utgå ifrån att det var panik i huset. Han har troligen både skrikit, och kallat på hjälp från andra, t ex grannar om nu inte mamman var hemma.

vi får se!
Citera
2022-07-29, 15:04
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag tror att en förälder visst följt med i helikoptern.
Så länge ingen var häktad då barnet flögs iväg så vill man alltid ha en person med som känner barnet. Då föräldrar häktas tar soc över och placerar antingen en väldigt nära anhörig hos barnet alt en person från jourhem.

Vem styrket barnets identitet utan någon som känner barnet?

Exakt, någon här påstod de inte varit med barnet och att de inte kunnat prata med andra. Jag tror mamman när hon fått beskedet barnet är skadat säkert ringt familjemedlemmar eller nära vänner för att få stöd.
Citera
2022-07-29, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Varför är mamman fortfarande gift med J? Är det pga att han per automatik erkänns som fader till barnet, som fötts inom äktenskapet? Då blir det 6 månaders betänketid, annars finns det väl ingen anledning att vara kvar i äktenskapet, om nu de äldre barnens pappa finns kvar i bilden för sina barn och tar sitt ansvar?

Har ej svar på detta, tyvärr.
Citera
2022-07-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Men vem är Flashbackanvändarens källa? (OBS! Inte menat som uppmaning att outa källa med namn).
Användaren ska alltså ha fått information från någon som både hört L*kas version (hunden lagt sig på barnet) OCH hört barnens version (om ett tält). Användaren ska också ha information om hur bebisen behandlades på sjukhuset och att de stängde av respiratorn samma dag som bebisen dog.

Är det trovärdigt med en sån källa som har så stor insyn? Eller ljuger någon för användaren i fråga? Har L*kas pratat med användaren innan han ringde ambulans? Det senare låter i mina öron som mest trovärdigt, men jag är ändå tveksam!

Hejdu. Har redan flera gånger sagt att jag inte varken tänker avslöja källor eller något annat kring detta.

Men ett flertal personer har hörts. Och utifrån hur polisen frågar går det att pussla samman Luk*s historia, liksom en del annat.

Du behöver inte hålla min trovärdighet högt alls, jag är helt okej med det. Jag berättar vad jag vet och så är det med det.
Citera
2022-07-29, 15:23
Avstängd
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Aight. Följt tråden i ett par dygn och behöver ta bladet från munnen, eftersom jag vet en del om detta.

Mamman var inte hemma under natten då det hela hände. Det handlar alltså inte om att hon åkt till jobbet och sen kom polisen - hon var inte hemma under natten till måndagen.

Polisen har förhört pappan till de andra två barnen och riktat in sig på frågor som rör ett tält. Barnen har pratat om ett tält i (barn)förhör. Barnen har berättat om ett tält för pappan. Vilket förbryllat.

Barnen har i (barn)förhör sagt att "mamma var på kalas" kvällen före händelsen. Hon var alltså inte hemma under kvällen och natten. Hon har en lång historik av otrohet. Det var så den nu avlidna bebisen kom till. Mamman är knappast misstänkt för något alls längre. Hon har ingen del i detta.

Pappans berättelse går ut på att han vaknat på natten av att ett av de andra barnen varit törstigt. Han ska då ha gått upp för att hämta vatten. Under tiden ska familjens hund (som inte är död) ha lagt sig på bebisen och därmed kvävt henne.

Det är såklart otroligt av flera skäl. Dels är hundar relativt intelligenta djur och vanan vid barn bör ha gjort att hunden inte lagt sig på en bebis utan att reagera för bebisens självbevarande, automatiska skrik och rörelser. Dels hade bebisen kraftiga hjärnskador till följd av syrebrist - det uppstår inte på nån minut när man hämtar ett glas vatten.

Detta är vad jag vet. Och när jag säger vet, menar jag vet. Inte tror eller skvalpar ihop. Jag vet.

Här kommer vad jag tror. En hypotes: Luk*s vet att Is*abell* är otrogen. Hon har varit det en tid. Det rinner över och slår slint. Han kväver bebisen, resultatet av deras egen otrohet, som staff mot Is*abell*. Han ångrar sig och bebisen lever först, men dör sedan på sjukhus.

Det är en otroligt tragisk händelse på alla sätt. Oerhört drabbande för en hel massa personer.

Tack för att du delar med dig. Jag håller med om att versionen med hunden låter otrolig. Samtidigt har jag har svårt att tänka mig att en pappa skulle skada ett oskyldigt spädbarn för att hämnas på att mamman är ute på vift. Då har pappan en allvarlig psykisk störning och det är svårt att tro att mamman i så fall skulle låta pappan ta hand om både deras gemensamma spädbarn och hennes andra barn.

Jag tycker den rimligaste förklaringen är en tragisk olycka som pappan indirekt känner sig skyldig till och skyller på hunden. Till exempel kan han sovit djupt i samma säng som bebisen och råkat kväva den i sömnen, kanske efter att tagit sömntabletter eller druckit alkohol. Det är tyvärr inte helt ovanligt. Om så är fallet har polisens hårda brottsrubricering "synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död" skapat en massa onödig publicitet och onödiga spekulationer.
Citera
2022-07-29, 15:30
Medlem
Vidrigt. OM de är skyldiga.
Citera
2022-07-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Du behöver inte svara, det är löst. 👍​

Vem är de stora barnens pappa?
Citera
2022-07-29, 15:43
Medlem
Hunden? Hyskeyraser är inte främmande för att jaga och döda. Kan hunden ha skadar barnet? Fast varför då inte säga som det är istället för att snärja in sig.
Citera
2022-07-29, 15:46
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Vem är de stora barnens pappa?

R*bin J*hanss*n. Verkar vara en i allra högsta grad reko person, har sina pojkar varannan vecka och är på intet sätt inblandad i den här sorgliga historien.
Citera
2022-07-29, 15:49
Medlem
Man kallar knappast dit polis, anhåller föräldrar så snabbt om om brott är uppenbart. Att barnet förs allvarligt skadad till sjukhus i helikopter utan att ngn förälder får följa med görs garanterat inte om man inte har tillräckligt på fötterna. Nej, jag tror inte på olycka eller ens försummelse, snarare vållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in