2022-07-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Jag har verkat inom journalistiken i mer än 20 år, naturligtvis avslöjar jag inga källor. Varken här eller på annan plats. Men jag sätter också en ära i att inte prata om jag inte vet något. This is solid.
Ja, jag tycker du låter ganska trovärdig men med tanke på hur mycket du lovordade pappan, samtidigt som du var neutral om allting annat, så är det rätt uppenbart att din info kommer ifrån hans förhör eller mammans.
Citera
2022-07-28, 23:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Utifrån de frågor som ställts kan man dra vissa slutsatser. Finns noll fabulering och jag är inte ute efter något annat än att lugna ner och nyansera en aning.

Det hela är extremt tragiskt och inget annat. Jag har som sagt läst tråden i ett par dagar och läst en del hårresande påståenden. Min avsikt i första hand att desarmera just fritt fabulerande och i andra hand föra fram en rimlig hypotes.

Jag hoppas dock att det hela är en tragisk olycka, att pappans berättelse stämmer. Tvivlar dock, tyvärr.
Du har inte tagit del av pappans berättelse, så sluta sitta och ljuga.
Citera
2022-07-28, 23:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De brukar göras en kort summering av vad barnen säger.
Barns som blivit utsatta för brott förhörs på barnhus av förhörsledare med specialkompetens.
Det brukar inte vara så att man hystar in ungarna i socialtjänst bilen och kör dem till förhör. Utan det brukar vara en viss fördröjning innan man får till dem.

Det är skitsnack att någon skulle ha fått ta del av något barnförhör i det här skedet.
Håller helt med.
Citera
2022-07-28, 23:54
Medlem
Citat:
Barns som blivit utsatta för brott förhörs på barnhus av förhörsledare med specialkompetens.
Det brukar inte vara så att man hystar in ungarna i socialtjänst bilen och kör dem till förhör. Utan det brukar vara en viss fördröjning innan man får till dem.

Det är skitsnack att någon skulle ha fått ta del av något barnförhör i det här skedet.

Jag är vet hur det går till. Och jag är även medveten om att förhörsledare med specialkompetens på barnahus kallas in och förhör barnen dagen efter en händelse. Men om det har skett i det här fallet, i Trosa, det har jag ingen inblick i. Men i övriga landet brukar förfarandet se ut så här. Om barnen har bevittnat eller hört delar av händelseförloppet dvs.
Citera
2022-07-28, 23:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Vad vet du om det? Finns många personer både inom polisen, socialtjänst, åklagare och övriga biträden som både kan ha deltagit i och kan ha hört eller fått till sig informationen i fråga. Dock sekretessbrott givetvis att lämna ut den såhär.
Jag vet att inläggsskrivaren ljuger.
Citera
2022-07-28, 23:55
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:

Såvida barnen inte själva berättat för tex sin pappa vad de sagt på barnahus ... för det KAN ha hunnit hållas barnförhör om det har ansetts vara av yttersta vikt att höra barnen blixtsnabbt.
Citera
2022-07-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millas123
Har nån vetskap om hon lämnade sina äldre barn hemma oxå under aktuella kväll/natt? Kan de inte varit hos sin pappa? Vanligtvis byter man vecka på måndagar eller fredagar!

Alla tre barn var hemma med Luk*s.
Citera
2022-07-29, 00:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handflatan
Jag är vet hur det går till. Och jag är även medveten om att förhörsledare med specialkompetens på barnahus kallas in och förhör barnen dagen efter en händelse. Men om det har skett i det här fallet, i Trosa, det har jag ingen inblick i. Men i övriga landet brukar förfarandet se ut så här. Om barnen har bevittnat eller hört delar av händelseförloppet dvs.
Det brukar inte ske dagen efter en händelse - nej.
Citera
2022-07-29, 00:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Och inte en yttre synlig skada hade flickan på kroppen enligt trådskrivaren som säger sig veta. Ändå kontaktar ambulanspersonal polis direkt som sen griper de båda föräldrarna för att barnet kvävts till döds utan yttre skada.
Och de grips för synnerligen grov misshandel.
Trovärdigt?
Citera
2022-07-29, 00:02
Medlem
Citat:
Du har inte tagit del av pappans berättelse, så sluta sitta och ljuga.

Jag rår inte för att du inte har den ringaste förståelse om grundläggande förhörsteknik. Det är såklart inte bara de två föräldrarna som hörs i ett sånt här makabert fall, ett stort antal människor hörs.
Citera
2022-07-29, 00:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Såvida barnen inte själva berättat för tex sin pappa vad de sagt på barnahus ... för det KAN ha hunnit hållas barnförhör om det har ansetts vara av yttersta vikt att höra barnen blixtsnabbt.
Det kan ha ... men troligen inte.

Personen som påstår detta med barnförhör påstår också att han fått Lukas version av vad som hände ... och det kan han inte ha fått - utan han ljuger.
Eftersom han ljuger om det så är sannolikheten mycket hög för att resten också är rena lögner.

Dessutom - varför skulle barnens pappa ha förhörts. Det finns ju ingen logik i det.
Citera
2022-07-29, 00:03
Medlem
Citat:

Du vet noll. Du kanske har hört något, du kanske har pratat med något. Men du vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in