2022-07-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Nej.
Jävla jobbigt med namn, jag menade pappan till de äldre barnen såklart.

De enda som blivit förhörda och släppta är mamman (som vi vet om) och pappan till de äldsta barnen som enligt dig blivit förhörd och släppt, så vem av dom fick du informationen ifrån?
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Tack för det. Det går inte att minnas precis allt man läst i en sådan här lång tråd.

Flashback är för jävla trist numera, när var och varannan slänger sig med skällsord och/ eller inleder/avslutar med "jävla idiot". Typ.
Det är ett diskussionsforum. Det går att diskutera utan att vara otrevlig.
Ja absolut, förlåt.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Nej, var får du det ifrån?
Jag har inte funderat så mycket på det - jag bara antog att eftersom de var gifta så var det han som var pappan till de äldsta.
Citera
Medlem
Om barnen har varit närvarande vid händelsen, dvs har sett eller hört något, kan det vara fråga om barnfridsbrott och då förhörs de dagen efter.
Citera
2022-07-28, 23:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Utifrån de frågor som ställts kan man dra vissa slutsatser. Finns noll fabulering och jag är inte ute efter något annat än att lugna ner och nyansera en aning.

Det hela är extremt tragiskt och inget annat. Jag har som sagt läst tråden i ett par dagar och läst en del hårresande påståenden. Min avsikt i första hand att desarmera just fritt fabulerande och i andra hand föra fram en rimlig hypotes.

Jag hoppas dock att det hela är en tragisk olycka, att pappans berättelse stämmer. Tvivlar dock, tyvärr.
Du fabulerar fritt - vare sig du eller pappan har fått ta del av något barnförhör.
Det lär inte ens vara några barnförhör gjorda än.
Varför skulle de dessutom ha förhört de äldsta barnen pappa? Var han på plats?

Det är extremt tragiskt att du sitter och låtsas att du har insyn i utredningen och låtsas läcka uppgifter.
Citera
Medlem
hannybannys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sitter du och fabulerar fritt??

Det har inte gjorts några barnförhör än - det är alldeles för tidigt inpå för att det skall ha hunnit arrangeras sådant.

Du har inte fått veta vilken förklaring pappan gett - den delen har inte släppts än och du har definitivt inte pratat med honom.

Vad vinner du på att ljuga ihop sagor och lägga ut i tråden?
Vad vet du om det? Finns många personer både inom polisen, socialtjänst, åklagare och övriga biträden som både kan ha deltagit i och kan ha hört eller fått till sig informationen i fråga. Dock sekretessbrott givetvis att lämna ut den såhär.
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Vi kan ju alla konstatera att flickan inte längre lever. GringeGoof har lämnat en hyfsat trovärdig input på kalas-fronten, barnens vistelseort och sambons korta utsago. Och jo, det är försumligt att låta en 23-årig kille ta hand om tre små barn medans man själv är ute på party hela natten. Är det normalt förfarande i ditt liv kan jag bara beklaga.
Vad är det som är så trovärdigt?
Inget enligt mig.
Sen att hon hade kalas på en söndag och sov borta till arbetsdag må, låter inte värst troligt i mina öron, åtminstone.
Citera
2022-07-28, 23:41
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Jag är trött och grinig men visst, du har nog rätt i att oavsett vad som hänt så behöver ändringen av rubriceringen inte betyda att skuldfrågan ändrats utan att barnet avlidit.

Hade gärna fått det svaret för fem timmar sen så hade jag sluppit idioten som påstod att rubriceringen aldrig ändrats.

Den har inte ändrats. Det enda intressanta är åklagarens hypotes, vilken ej ändrats. Att han fått häktas på mildare rubrik är totalt ointressant i sammanhanget. Hypotesen är fortfarande mord. Inget har ändrats.
Citera
2022-07-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Jävla jobbigt med namn, jag menade pappan till de äldre barnen såklart.

De enda som blivit förhörda och släppta är mamman (som vi vet om) och pappan till de äldsta barnen som enligt dig blivit förhörd och släppt, så vem av dom fick du informationen ifrån?

Jag har verkat inom journalistiken i mer än 20 år, naturligtvis avslöjar jag inga källor. Varken här eller på annan plats. Men jag sätter också en ära i att inte prata om jag inte vet något. This is solid.
Citera
2022-07-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du fabulerar fritt - vare sig du eller pappan har fått ta del av något barnförhör.
Det lär inte ens vara några barnförhör gjorda än.
Varför skulle de dessutom ha förhört de äldsta barnen pappa? Var han på plats?

Det är extremt tragiskt att du sitter och låtsas att du har insyn i utredningen och låtsas läcka uppgifter.

Du behöver inte tro mig. Det kvittar mig helt. Jag berättar det jag vet och så är det med det.
Citera
2022-07-28, 23:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handflatan
Om barnen har varit närvarande vid händelsen, dvs har sett eller hört något, kan det vara fråga om barnfridsbrott och då förhörs de dagen efter.
De brukar göras en kort summering av vad barnen säger.
Barns som blivit utsatta för brott förhörs på barnhus av förhörsledare med specialkompetens.
Det brukar inte vara så att man hystar in ungarna i socialtjänst bilen och kör dem till förhör. Utan det brukar vara en viss fördröjning innan man får till dem.

Det är skitsnack att någon skulle ha fått ta del av något barnförhör i det här skedet.
Citera
2022-07-28, 23:48
Medlem
Har nån vetskap om hon lämnade sina äldre barn hemma oxå under aktuella kväll/natt? Kan de inte varit hos sin pappa? Vanligtvis byter man vecka på måndagar eller fredagar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in