2022-07-28, 21:11
Medlem
Inte bara ett utbud så har systembolaget den trevligaste personalen. Jämfört med andra länder man kan köpa alkohol i så kan jag inte komma på någon butik som säljer alkohol som är bättre än Sveriges systembolag

Vad tycker ni om Sveriges systembolag?
2022-07-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Inte bara ett utbud så har systembolaget den trevligaste personalen. Jämfört med andra länder man kan köpa alkohol i så kan jag inte komma på någon butik som säljer alkohol som är bättre än Sveriges systembolag

Skulle de bjuda på alkoholen skulle jag säga 10/10!
2022-07-28, 21:16
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Instämmer. Tycker det är alldeles förträffligt.
2022-07-28, 21:17
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Om de hade haft Söndagsöppet så skulle jag vara nöjd.
2022-07-28, 21:25
Medlem
Europes avatar
Citat:

När jag har varit i varuhus ute i Europa, så har de haft i stort sett allt Systembolaget har, samt sedan ytterligare en massa annat att välja på. Och då menar jag inte det lilla som finns i Systembolagets butiker, utan i hela Systembolagets sortiment. Varför tycker du att det är bättre med ett mindre sortiment, än att ha det sortimentet och ytterligare en massa annat att välja på? Samt dessutom mer tillgängligt?

Önskar du även att de svenska livsmedelsbutikerna inte hade så många brödsorter att välja mellan och att det vore mer som i en gammal kommunistöststat där det endast finns en brödsort som du får köa halva dagen för?
Senast redigerad av Europe 2022-07-28 kl. 21:30.
2022-07-28, 21:26
Medlem
Håller med att Systemet har en bra kunnig personal. Det är bra att det inte finns något vinstintresse heller.
2022-07-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Håller med att Systemet har en bra kunnig personal. Det är bra att det inte finns något vinstintresse heller.
Håller med! Glömde att tillägga det..
2022-07-28, 21:33
Medlem
Något som verkar ingå i kursen är att personalen ska hälsa vänligt på kunder. Det finns ingen annan butikskedja som hälsar så mycket i butikerna.
Medlem
Förträffliga varor. Må jag säga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Skulle de bjuda på alkoholen skulle jag säga 10/10!
För bra för att vara sant
Medlem
lyxelitistens avatar
Det är staten. Det är sådär.
2022-07-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Något som verkar ingå i kursen är att personalen ska hälsa vänligt på kunder. Det finns ingen annan butikskedja som hälsar så mycket i butikerna.
Håller med. Personalen på systembolaget är dom med mest disciplin när det kommer till att hälsa och vara trevlig.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in