Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Flickan som dödades med fentanylplåster hade väl ingen knarkande mamma - utan en mamma som låg i vårdnadstvist och där hon dödade flickan för att hindra att hon tvingades träffa pappan.
Eller finns det två barn som dödats med fentanylplåster?
Nej, jag mindes fel och blev rättad. Det kan vara att jag blandade ihop tankegångarna med uppgifter kring Lilla Hjärtat och det kanske inte finns någon grund till det heller. Jag brukar undvika trådarna där barn farit illa...
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det går inte att läsa in någonting i en sådan reaktion vid första häktningsförhandlingen.
Det kan handla om att personen är i chock och inte tagit in vad som händer.
Jag har jobbat med häktade och mycket fåtal gånger varit med om några känsloparader vid häktningsförhandlingarna. De flesta är sitter bara tysta och uttryckslösa och väntar på att processen skall klaras av.
Så att en reporter pratar om "visar inga känslor" är dramaturgiskt fiffigt av reportern om denne vill piska upp stämningen lite -- men det säger inte ett smack om hur den intagne mår och vad denne känner.
Jag kan mycket väl föreställa mig att jag själv bara skulle bita ihop och stirra in i väggen de minuter man har i offentligheten efter att ha förlorat en mycket nära anhörig även om det "bara" var en olycka. För det har jag gjort förr. Jag fäster heller ingen vikt vid hans stillhet under häktningsförhandlingen.