2022-07-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Tycker också han verkar glad i sin tös… märkligt alltihopa

Vad folk lägger upp och hur det ligger till egentligen kan vara skilda saker.. det kan vara så enkelt att han varit glad i början, velat visa en glad fasad utåt för det förväntas på sociala medier..
Citera
2022-07-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itzy000
Åh gud, inte konstigt att det finns så många f*ucked människor i världen om de har blivit omhändertagna av personer som er 🤦‍♀️
Snarare är det nog tvärtom med föräldrar som tror att en bebis alltid behöver något när det ligger och sparkar och gör ljud och inte låter barnet vara så länge det inte är ledset
Numera verkar en del människor inte ens kunna gå på toaletten utan att ta med sig sina bebisar ifall de skulle börja jollra ensamma
Citera
2022-07-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itzy000
Den ligger inte och jollrar och tränar på ljud, den gör missnöjda ljud och spända rörelser.

Haha! Det där barnet mår inte dåligt på videon och hade inte behövts plockats upp just exakt då. Inte konstigt dagens barn blir allt mer förstörda och IQ-befriade när ni tror de måste tröstas 24/7.

Hunden/hundarna han haft verkar han ha skött om väldigt bra och brytt sig mycket om. Hunden lider inte av att få prova solbrillor eller en hjälm i två minuter. Det är inget jävla porslinsdjur. Resten av tiden ser hunden välmående ut och följer med på jobbet och verkar trivas med det!

Finns inget på instagram som tyder på några missförhållanden alls. (Det kanske man inte visar offentligt).
Nej, deras IQ kanske inte verkar vara det högsta men det är många i Svedala som inte klarar mer avancerad matematik, svenska eller att läsa en börsrapport eller forskningsrapport. Det brukar bli ett bra liv för dessa ändå. I det här fallet verkar något ha gått jävligt snett.
Citera
2022-07-28, 15:28
Medlem
Nu börjar kommentarerna trilla in på hans Instagram
Citera
2022-07-28, 15:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHolden
Det är du som har fel.
Nej det har jag inte. Jag föreslår att du vänder till närmaste BVC och kontrollerar saken.
Eller kanske frågar din egen mamma i hur många år du kånkades runt innan du fick påbörja lite motorisk utveckling genom att ligga på filt.

Det visas inget som är värt kritik på den där filmsnutten.
Citera
2022-07-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej det har jag inte. Jag föreslår att du vänder till närmaste BVC och kontrollerar saken.
Eller kanske frågar din egen mamma i hur många år du kånkades runt innan du fick påbörja lite motorisk utveckling genom att ligga på filt.

Finns det någon direktlänk till klippet så att man kan få se det här intressanta? Jag har inte insta och hittar heller inget konto när jag googlar på hans namn.
Citera
2022-07-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Nej jag håller med helt, mina 3 ungar har också fått ligga själva på golvet och tränat motorik både på rygg och mage. Så länge ungen bara gnyr missnöjt och inte skriker sig hesa så kan man låta de vara, det är snöflingegenerationen som är besatta av att barn tar skada så fort man inte får tyst på ett litet gnäll på en gång. Det är den inställningen som är problemet.
Senast redigerad av Norris1234 2022-07-28 kl. 15:39.
Citera
2022-07-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Haha! Det där barnet mår inte dåligt på videon och hade inte behövts plockats upp just exakt då. Inte konstigt dagens barn blir allt mer förstörda och IQ-befriade när ni tror de måste tröstas 24/7.

Hunden/hundarna han haft verkar han ha skött om väldigt bra och brytt sig mycket om. Hunden lider inte av att få prova solbrillor eller en hjälm i två minuter. Det är inget jävla porslinsdjur. Resten av tiden ser hunden välmående ut och följer med på jobbet och verkar trivas med det!

Finns inget på instagram som tyder på några missförhållanden alls. (Det kanske man inte visar offentligt).
Nej, deras IQ kanske inte verkar vara det högsta men det är många i Svedala som inte klarar mer avancerad matematik, svenska eller att läsa en börsrapport eller forskningsrapport. Det brukar bli ett bra liv för dessa ändå. I det här fallet verkar något ha gått jävligt snett.

Den ”välmående” hunden Bosse var död efter ett år. Bebisen som fick träna ljud ifred levde knappt ett halvår. Inga missförhållanden?
Citera
2022-07-28, 15:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Finns det någon direktlänk till klippet så att man kan få se det här intressanta? Jag har inte insta och hittar heller inget konto när jag googlar på hans namn.

Länken ligger ju på insta så jag vet inte om den fungerar för dig.

https://www.instagram.com/tv/Cf-B0-hIn_t/?utm_source=ig_web_copy_link
Citera
2022-07-28, 15:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Det räcker nog med skador enligt triaden för att bli anklagad.
Kan rekommendera följande dokumentär och även att ni läser SBU-rapporten som den utgår ifrån:
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/de-misstanktes-ha-misshandlat-sitt-spadbarn

Jättebra länk, som alla som skriker högst borde läsa!
Citera
2022-07-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OxytocinXL
http://tv.blogg.hbl.fi/2014/10/18/hoppa-fran-hog-hojd/
Är detta rätt person?
Skärp dig! Tror du mördaren studerade till ingenjör när han var femton eller alls kan studera! Tag genast bort detta! Idiot!
Citera
2022-07-28, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHolden
Den ”välmående” hunden Bosse var död efter ett år. Bebisen som fick träna ljud ifred levde knappt ett halvår. Inga missförhållanden?
Bebisen var inte ensam , pappan pratade med henne medan han filmade.
Hur tror du att förälder skulle kunna göra någonting under sin föräldraledighet om de alltid skulle ha bebisen parkerad i till sig
Har dessutom om jag inte har helt fel att det funnits en del oro från barnläkare att barn numera är lite sena med motorik och BVC måste uppmana föräldrar att låta barn ligga mer och träna sin motorik och inte hela tiden bära dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in