2022-07-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
undtaget är väll mariopul där hjältarna i azov stannade kvar friviligt för att skydda kvinnor och barn från att hamna våltagna och mördade i massagravar...

men då krävdes det att större delen av staden förintades....

Azovbataljonen använde kvinnor, barn och andra maktlösa civila som mänskliga sköldar och drev dem med sig in på det gala fabriksområdet där de var fångade i en dödsfälla. Hjältar? Jo fan, hjältar för dig... Dessutom hindrade Azurkorna aktivt dem som försökte utnyttja erbjudanden om evakueringskorridorer ut ur staden.

Hade man kapitulerat en månad tidigare, när 80-90% av staden redan var under stabil rysk kontroll, så hade både många tusen civila liv och mängder av byggnader kunnat räddas. Men då hade Zelensky inte fått sitt teatraliska, hycklande drama för tv-publiken om "de 400 Azov-spartanerna".
Citera
2022-07-28, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Kan du förklara skillnaden för mig mellan en bro som används av allmänheten och en bro som det går att använda för militärt bruk?

Kanske sitter en skylt innan man kör ut på bron som förklarar att den inte får användas för militära transporter? Soldater kanske självantänder om dessa beträder bron?
Ukraina har förstört en bro som allmänheten använder dagligen och stundligen. De som drabbas är alltså de civila.

Vad jag förstår så har rysk militär redan löst det för sin egen del.
Citera
2022-07-28, 14:23
Medlem
leachs avatar
Lite rökpelare

Donetsk. Severny settlement, some "cotton"
https://twitter.com/alex_bezfam/status/1552615804188954624
Citera
2022-07-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Nej kineserna aäljer inte mer i Ryssland nu. Det existwrar ingen narknad där längrw. Ekonomin är imploderad och ryssarna har inte råd köpa bilar över huvud taget.

Om ett år kommer det börja svida rejält när befolkningen börjar svälta. Då kommer den stora interna slakten. Fy satan det kommer bli blodigt. Putin och kompany lär hänga i gatlyktor då
Som vanligt hänger du inte med trots att du har rätt att bilar har blivit dyrare där, har dom blivit dyrare här eller är priset immunt mot inflation?
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Lol, du fattade att det där är vad Ryssarna köpte och nu sparar sina pengar över? Vinnare är kinesiska biltillverkare, Huawei och andra i asien som nu säljer mer i Ryssland. För att inte tala om att ryssarna blir friskare då dom slipper McDonalds och annan skräpmat.

Det blir tråkigt för tex europeiska biltilverkare vars bilar kommer att bli betydligt dyrare om dom stannar kvar i Tyskland. Det riskerar att bli samma öde som brittisk bilindustri men denna gång blir köparna länder i asien som flyttar tillverkning dit.

Vår kära Ericsson kommer att få svårt att växa på brics marknader i framtiden, likaså SKF, Scania, Volvo lastvagnar och Sandvik. För att inte tala om att få tag i pengar för investeringar och utveckling i framtiden som ekonomin ser ut att bli.

Det är väl trevligt att du är optimist. Jag har gjort mitt, tjänat mina pengar och kan såsa på men jag tycker det blir trist för svensk industri och framför allt för tyskarnas.

Haha? Hur tänker du nu?

Många som vill byta sin bil från väst måste sälja den och vem vill köpa? Ingen, för de går inte laga. I övrigt så är det förmodligen bara de mest korrupta i Ryssland som har råd att köpa en bil och då får det nog bli en bil från Asien.

Varför skulle man ha svårt för att växa på brics marknader? Är det Ryssland som bestämmer det? Förklara gärna för de oinsatta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Mycket som berörs i Ryzzland.
Bio-kedjorna håller på att kånka efter att det numera endast finns ryska filmer som uppenbarligen inte ens ryssarna är intresserade av att betala för att se.

Och du kan köpa Lavrovcola samt samt erzats-popcorn och ta med in i salongen...
Citera
2022-07-28, 14:25
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Lol, du fattade att det där är vad Ryssarna köpte och nu sparar sina pengar över? Vinnare är kinesiska biltillverkare, Huawei och andra i asien som nu säljer mer i Ryssland. För att inte tala om att ryssarna blir friskare då dom slipper McDonalds och annan skräpmat.

Det blir tråkigt för tex europeiska biltilverkare vars bilar kommer att bli betydligt dyrare om dom stannar kvar i Tyskland. Det riskerar att bli samma öde som brittisk bilindustri men denna gång blir köparna länder i asien som flyttar tillverkning dit.

Vår kära Ericsson kommer att få svårt att växa på brics marknader i framtiden, likaså SKF, Scania, Volvo lastvagnar och Sandvik. För att inte tala om att få tag i pengar för investeringar och utveckling i framtiden som ekonomin ser ut att bli.

Det är väl trevligt att du är optimist. Jag har gjort mitt, tjänat mina pengar och kan såsa på men jag tycker det blir trist för svensk industri och framför allt för tyskarnas.

Vilka ryssar ska handla alla dessa prylar? Landet är på väg mot ett totalt ekonomiskt haveri.
Citera
2022-07-28, 14:26
Medlem
Taggads avatar
Mer om bron att gotta sig i:
Paasikivi: Förstörda broar förödande för ryssarna
Att Ukraina förstört broarna som leder till den ryskockuperade staden Cherson är förödande för de ryska trupperna, säger överstelöjtnant Joakim Paasikivi till Expressen.

Den ryska militära trafiken till Cherson är nu helt avskuren – att få fram de hundratals lastbilar med vapen, artilleri och livsmedel som dagligen anländer över floden Dnipro blir nu ”en oerhört komplicerad affär”.

Själva hävdar ryssarna att de förstörda broarna – bland dem den kilometerlånga Antonivskyjbron – inte kommer påverka dem. Det är ett sätt att förminska betydelsen, enligt Paasikivi.
https://omni.se/t/roster-om/d5ff880e-cd37-4336-93fd-77e6e8cba2d9
Hur ska mytomanerna i regimen och deras medljugare i tråden ljuga bort detta?
Citera
2022-07-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Så Putin gjorde Ukraina en välgärning menar du?

15 miljoner på flykt
Återuppbyggnaden kommer kosta tusentals miljarder, kanske uppemåt 10 biljarder.

Förklara gärna hur du resonerar!

Ryssland är också korrupt, kanske mer än Ukraina. Så väst borde invadera Ryssland och förstöra all infrastruktur, boende etc. Då blir det bättre menar du?

I jämförelse så är usa:s och eu:s gemensamma bnp på 350000 miljarder
Citera
2022-07-28, 14:33
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Mer om bron att gotta sig i:
Paasikivi: Förstörda broar förödande för ryssarna
Att Ukraina förstört broarna som leder till den ryskockuperade staden Cherson är förödande för de ryska trupperna, säger överstelöjtnant Joakim Paasikivi till Expressen.

Den ryska militära trafiken till Cherson är nu helt avskuren – att få fram de hundratals lastbilar med vapen, artilleri och livsmedel som dagligen anländer över floden Dnipro blir nu ”en oerhört komplicerad affär”.

Själva hävdar ryssarna att de förstörda broarna – bland dem den kilometerlånga Antonivskyjbron – inte kommer påverka dem. Det är ett sätt att förminska betydelsen, enligt Paasikivi.
https://omni.se/t/roster-om/d5ff880e-cd37-4336-93fd-77e6e8cba2d9
Hur ska mytomanerna i regimen och deras medljugare i tråden ljuga bort detta?

LVD har redan börjat med att tycka synd om civila ryssar (de flesta har bytt pass enligt många rysstroll i denna tråd).
Citera
2022-07-28, 14:34
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och du kan köpa Lavrovcola samt samt erzats-popcorn och ta med in i salongen...

Finns det inte filmer från nordkorea iran syrien och vitryssland som kan fylla upp vacuumet? Borde väl finnas kreativitet där
Citera
2022-07-28, 14:35
Medlem
Citat:

Varför är du ryss-runkare? Är du ens svensk eller vad är din affiliering egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in