Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Glädjande och intressanta siffror.
Det där är bara en bråkdel av vad Ryssland kommer att förlora på den massiva företagsflykten.
Rysslands kollaps kryper allt närmare.
Lol, du fattade att det där är vad Ryssarna köpte och nu sparar sina pengar över? Vinnare är kinesiska biltillverkare, Huawei och andra i asien som nu säljer mer i Ryssland. För att inte tala om att ryssarna blir friskare då dom slipper McDonalds och annan skräpmat.
Det blir tråkigt för tex europeiska biltilverkare vars bilar kommer att bli betydligt dyrare om dom stannar kvar i Tyskland. Det riskerar att bli samma öde som brittisk bilindustri men denna gång blir köparna länder i asien som flyttar tillverkning dit.
Vår kära Ericsson kommer att få svårt att växa på brics marknader i framtiden, likaså SKF, Scania, Volvo lastvagnar och Sandvik. För att inte tala om att få tag i pengar för investeringar och utveckling i framtiden som ekonomin ser ut att bli.
Det är väl trevligt att du är optimist. Jag har gjort mitt, tjänat mina pengar och kan såsa på men jag tycker det blir trist för svensk industri och framför allt för tyskarnas.