Citat:
Nu läste du nog inte vad jag skrev..Jag skrev att det tydligt framgår att de inte visste om attacken var vedergällning för 34-A operationer. Att LBJ kände till 34A är förstås inte detsamma som att han visste att attacken var en hämnd för en operation inom 34A.. Om du inte orkar läsa mina svar så kanske du i alla fall kan läsa i din egen källa eller citatet jag bifogade där det tydligt framgår att de INTE visste detta..
Citat:
Hur skulle han ta reda på det menar du? Ringa Vietnam och fråga?
Vidare. Om inte LBJ trots sina tydliga hintar säkert visste att incidenten var provocerad så hade han enkelt kunna ta reda på det INNAN han vidtog några åtgärder. I den händelse han INTE gjorde det så är det om möjligt än värre, givet vad som stod på spel.
Det tog flera år att utreda den här härvan om vem som gjorde och sa vad och varför - att Vita Huset hade svårigheter att räta ut alla frågetecken på ett morgonmöte när skiten ännu pågick på andra sidan jorden är inte jättesvårt att förstå...
Citat:
Det låter ju onekligen övertygande när du tar saker ur sitt sammanhang på det där sättet - men diskussionen avsåg alltså den 2a attacken - den som aldrig skedde.
Men om du vill ha ett direkt citat som inte ens du kan förneka så har vi ett från dåvarande chefen för CIA, John McCone, som säger följande till LBJ, 4 augusti, två dygn efter den 'första attacken'.
“The North Vietnamese are reacting defensively to our attacks on their off-shore islands.”Duger det?
Kai Bird, Color of Truth (sid. 288).
30 sekunder senare frågade Carl Rowan: Do we know for a fact that the North Vietnamese provocation took place? Can we nail down exactly what happened? We must be prepared to be accused of fabricating the incident.
Secretary McNamara: We will know definitely in the morning. As of now, only highly classified information nails down the incident. This information we cannot use and must rely on other reports we will be receiving.
Det var alltså int klarlagt att attackerna skett - de reagerade på felaktig information precis som jag skrivit hela tiden att det kunde ha gått till. LBJ verkar ju närmast stå som ett frågetecken i mitten av all denna felaktiga information, gissningar och antaganden.
https://history.state.gov/historicaldocuments/frus1964-68v01/d278
Citat:
Avsluta gärna - det är ju off topc i detta forum och dessutom ljuger du som en häst travar - du vet mycket väl att de tog upp honom 2 gånger på 3 dagar och att det var först inför den tredje gången man avbröt flygningarna. Ägaren av Cessnan ifråga, Bernard, sa - efter att ha talat med sina instruktörer - att han inte tvekar en sekund på att Hanjour kan ha flugit planet och kraschat det in i en byggnad.
Flyga på egen hand utan en lärare/instruktör i dubbelkommando bredvid.
Igen. En dyngrak pudel kan flyga ett plan med en lärare/instruktör i dubbelkommando bredvid.
Till er andra. Jag avslutar här...dårhus 🤪
Igen. En dyngrak pudel kan flyga ett plan med en lärare/instruktör i dubbelkommando bredvid.
Till er andra. Jag avslutar här...dårhus 🤪
Om någon är intresserad av att läsa vidare om ditt haveri i detta ämne så finns ju tråden här: (FB) Hani Hanjours flygkunskaper.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-07-28 kl. 10:18.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-07-28 kl. 10:18.