2022-07-27, 20:29
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det är inte konstigt alls eftersom du inte läser inläggen utan bara direkt svarar med att spamma trams. Och sen läser du inte ens dina egna länkar du postar, så jag vet inte varför du ens postar dem.

Du verkar ha läst klimatfanatikermanualen grundligt.

Always deflect...
Svara aldrig på frågan.
Kom med grundlösa anklagelser.
Inled metadiskussion om något helt annat.
osv

Du kan hålla på hur mycket du vill.
Folk har tröttnat.
Citera
2022-07-28, 01:22
Medlem
Citat:
När det finns en stor skog med friska träd, för att uttrycka det metaforiskt, varför zooma in på en gammal rotvälta?
För att rotvältan är en friskare fläkt en något annat i debatten, vet vad han pratar om och har rätt i det han säger?

Men det är ju inte lika spännande än alla förståsigpåare som bara följer strömmen eller Greta förstås.
Citera
2022-07-28, 02:03
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
För att rotvältan är en friskare fläkt en något annat i debatten, vet vad han pratar om och har rätt i det han säger?

Men det är ju inte lika spännande än alla förståsigpåare som bara följer strömmen eller Greta förstås.

Hur kan du avgöra att han vet vad han pratar om och att det inte finns allvarliga brister i hans resonemang?
Citera
2022-07-28, 02:15
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen

Du verkar ha läst klimatfanatikermanualen grundligt.

Always deflect...
Svara aldrig på frågan.
Kom med grundlösa anklagelser.
Inled metadiskussion om något helt annat.
osv

Du kan hålla på hur mycket du vill.
Folk har tröttnat.

Det verkar som att du beskriver ditt eget beteende. Ta och förklara hur din fantastiska konspiration hänger ihop istället för att slingra dig.
Citera
2022-07-28, 03:45
Medlem
Citat:
Oj så svamligt. Du snurrar åt alla håll samtidigt. Det är så mycket tokigheter att jag inte vet i vilken ände jag ska börja. Vi tar det uppifrån och ner:

Vilka fiender som inte gör ett smack? (Haha alltså vad fan pratar du om?)

Tror du att klimatförändringarna är en kris som kanske händer någon gång i framtiden? Ja, det verkar du tro, och alltså har du inte greppat någonting om vad det handlar om. Vi är mer än hundra år in i klimatförändringarna, och dess takt ökar.

Vad för process är det du inte litar på? Den vetenskapliga processen?

Vad för basal förståelse är det som du tror att du har, men inte jag, och vad baserar du detta på?

Och så det sista om hur min livsstil är beroende av fossila bränslen: No fucking shit Sherlock. Det är ju hela problemet, och varför en omställning är nödvändig. Förlåt att jag är lite otrevlig nu, men har du fått sågspån i huvudet istället för en hjärna?

Men lilla vän. Ok. För att "ställa" om behöver du störda mängder koppar, betong, stål och en hel uppsjö saker. Vi kan inte "ställa om" inom några år bara. Särskilt inte när ekonomin faller i bitar. Hoppas du bor långt ifrån skåne Folk kommer förlora så jävla många år av liv på grund av det här.

Nu är det du som inte kan ett smack om hur ekonomin eller energin fungerar. Det räcker liksom inte med ett uttag i väggen. För att upprätthålla en livsstil som ens påminner om den du har idag så måste vi ha olja. Massor av olja. Vi kan sitta rätt illa till här i Sverige om något år... Energikris, precis efter en annan massiv kris. och så¨slänger vi på priset på gödsel och störningar i matproduktionerna.

Suck...
Citera
2022-07-28, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vad finns det som tyder på att bland annat världens alla vetenskapliga organisationer, alla vetenskapliga tidskrifter som skulle begå självmord om de lät sig köpas för undermåliga publikationer, 97-100 procent av publicerat material samt forskare på individnivå och universitet är korrupta och konspirerar med ett påhittat hot som bygger på mer än ett sekel av forskning för att försvåra för världen att använda de mest överflödiga och lätttillgängliga och transportabla energislagen?

Om vetenskapen är sårbar för korruption på denna skala, finns det någon forskning du litar på? Skulle du besöka sjukhus om du blev allvarligt sjuk? Vågar du flyga? (Alla flygplanolyckor är kanske bara censurerade (av vem?)) .

Det är hyckleri.

Är det inte rimligare att korruptionen går åt andra hållet; att de företag med mest pengar i världen mutar de som mutas kan, betalar tankesmedjor som vägrar visa var deras pengar kommer ifrån, för ett egetintresse att bevara eller öka sin avkastning. Precis allt väger över för oljelobbyn. Motiv, resurser och storlek på konspirationen. Det är också rimligare att världens mest resursstarka lyckats korrumpera 0 till 3 procent av forskare än att en jämförelsevis extremt resurssvag grupp lyckats korrumpera alla vetenskapliga tidskrifter, 97-100 procent av forskare på området, alla universitet och alla vetenskapliga organisationer. Även underlaget pekar mot oljelobbyn, men du har väl tänkt ut detta helt själv, precis som alla andra vetenskapsmotståndare som framför denna konspirationsteori oavsett område (vaccin, biologi, ickejoniserande strålning osv osv). Ni alla sitter på sanningen som alla helt tänkt ut på sina pojkrum medelst en självuppskattad logisk tankeförmåga. Och alla kommer till samma slutsatser i regel utan någon som helst utbildning. Det är ju oftast endast en hjärnatvätt.

Varsågod:
https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.abo0038

Ser du ens att du argumenterar för en konspirationsteori? Ser du ens att du är en konspirationsteoretiker?

Ser du ens att den konspirationsteori du förordar är ordentligt korkad med ovanstående i åtanke?

Besvara dessa frågor om du vågar.

Så du tänker inte svara på min fråga om VAAAAAAAAAAAAAD konsensusen gäller. Är det för att du har argumenterat som en retard? Att du sedan förnekar att människor inte följer sina egna intressen som en grundregel är ju intressant. Att du vidare inte förstår att denna fråga handlar troligtvis om liv och död eller åtminstone kraftigt reducerad levnadsstandard för majoriteten.

Hur har man undersökt att 97% säger x? För det första beror det på hur man ställer frågan ditt jävla klappmongo. Det är något som görs HELA tiden för att få fram det svaret man vill ha. Jupp läkare litar jag när jag håller på att avlida, kanske inte om de tjänar pengar på min död.

Jag kan garantera dig att majoriteten inte pallar svara på den typen av enkäter sedan är ett klappmongo kvantifierat fram svaret man ville ha. Är jag nära?

Har du sett våra skolor och universitet? Har du sett hur det ser ut utomlands? Du påstår att du är vetenskaps(hen antar jag) men har aldrig märkt att det är ideologisk styrning där du måste fylla i dokument som har NOLL att göra med någonting som ens kan kallas för vetenskap? Jag vet varför, för att du är en jävla ideolog som tror att dina åsikter bara är normala.

Jag vet också att IPCCs rapporter godkäns först av våra bästa vetenskapshen, våra politiker. Ska du slänga runt anklagelser får du några tillbaka. Älskar att du spelar chockad över att skolor och forskare skulle vara påverkade? När du ändå står där och ser ut som en fågelholk så undrar jag om du är på riktigt.
Citera
2022-07-28, 04:52
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Men lilla vän. Ok. För att "ställa" om behöver du störda mängder koppar, betong, stål och en hel uppsjö saker. Vi kan inte "ställa om" inom några år bara. Särskilt inte när ekonomin faller i bitar. Hoppas du bor långt ifrån skåne Folk kommer förlora så jävla många år av liv på grund av det här.

Nu är det du som inte kan ett smack om hur ekonomin eller energin fungerar. Det räcker liksom inte med ett uttag i väggen. För att upprätthålla en livsstil som ens påminner om den du har idag så måste vi ha olja. Massor av olja. Vi kan sitta rätt illa till här i Sverige om något år... Energikris, precis efter en annan massiv kris. och så¨slänger vi på priset på gödsel och störningar i matproduktionerna.

Suck...

Säger du det? Behövs det verkligen "en hel uppsjö saker"? Aha, men ja men då så, då är nog status quo bättre då för då behövs det ju inte "en hel uppsjö saker". Eller vänta...

Seriöst, lägg ner den överlägsna tonen när du inte har resonemangen eller argumenten för att backa upp den. Det är bara pinsamt.
Citera
2022-07-28, 04:56
Medlem
Citat:
Säger du det? Behövs det verkligen "en hel uppsjö saker"? Aha, men ja men då så, då är nog status quo bättre då för då behövs det ju inte "en hel uppsjö saker". Eller vänta...

Seriöst, lägg ner den överlägsna tonen när du inte har resonemangen eller argumenten för att backa upp den. Det är bara pinsamt.

Ja, för oss i väst är det så.
Citera
2022-07-28, 04:58
Medlem
Citat:
Svårt att bemöta det här när du knappt verkar har läst eller förstått vad jag skrev. Du angriper en halmgubbe (alltså dina egna vanföreställningar) och inte vad jag har skrivit.

Att du inte vet hur energisystemet fungerar?
Citera
2022-07-28, 05:04
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Att du inte vet hur energisystemet fungerar?

Men alltså, om du tog dig tiden att läsa det jag skriver, och därefter funderade över om det har några meriter, vad du tycker stämmer, vad du tycker inte stämmer, och formulerade ett svar/kritik baserat på det, då skulle vi nå mycket längre än vi gör nu när du bara rapar upp random one size fits all-talkning points du har lärt dig på typ SwebbTV. Du argumenterar inte mot mig.

Har jag påstått att det är realistiskt att vårt samhälle kan bli fossilfritt? Att jag tror att det är möjligt att ställa om som genom ett trollslag?

Spoiler alert innan du går tillbaka och kollar inläggen: nej, det har jag inte.
Citera
2022-07-28, 07:57
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Så du tänker inte svara på min fråga om VAAAAAAAAAAAAAD konsensusen gäller. Är det för att du har argumenterat som en retard? Att du sedan förnekar att människor inte följer sina egna intressen som en grundregel är ju intressant. Att du vidare inte förstår att denna fråga handlar troligtvis om liv och död eller åtminstone kraftigt reducerad levnadsstandard för majoriteten.

Hur har man undersökt att 97% säger x? För det första beror det på hur man ställer frågan ditt jävla klappmongo. Det är något som görs HELA tiden för att få fram det svaret man vill ha. Jupp läkare litar jag när jag håller på att avlida, kanske inte om de tjänar pengar på min död.

Jag kan garantera dig att majoriteten inte pallar svara på den typen av enkäter sedan är ett klappmongo kvantifierat fram svaret man ville ha. Är jag nära?

Har du sett våra skolor och universitet? Har du sett hur det ser ut utomlands? Du påstår att du är vetenskaps(hen antar jag) men har aldrig märkt att det är ideologisk styrning där du måste fylla i dokument som har NOLL att göra med någonting som ens kan kallas för vetenskap? Jag vet varför, för att du är en jävla ideolog som tror att dina åsikter bara är normala.

Jag vet också att IPCCs rapporter godkäns först av våra bästa vetenskapshen, våra politiker. Ska du slänga runt anklagelser får du några tillbaka. Älskar att du spelar chockad över att skolor och forskare skulle vara påverkade? När du ändå står där och ser ut som en fågelholk så undrar jag om du är på riktigt.
Svara på mina frågor istället. Jag har bett dig att läsa referenserna, det står i dem vad konsensus handlar om och hur de kvantifierat det. Du skrev också att du erkände ett vetenskapligt konsensus. Behöver man aldrig läsa något när man tänker själv? Vad kom du fram till att det konsensus du erkände handlade om?

Här finns mer läsning.
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/

Varför är du rädd för att besvara mina enkla frågor?
Senast redigerad av MrArtur 2022-07-28 kl. 08:01.
Citera
2022-07-28, 08:51
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Det verkar som att du beskriver ditt eget beteende. Ta och förklara hur din fantastiska konspiration hänger ihop istället för att slingra dig.

Eftersom jag aldrig talat om konspiration så kanske du göra det istället, du med dina "onda oljebolag".

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in