2022-07-27, 23:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.a.r.i.a.n.i.l
Skulle någon vilja vara snäll och sammanfatta vad lilla Oskar har sakt?

Minns inte allt nu, men stod att han trodde att pappa lämnat mamma i bokskogen.
Citera
2022-07-27, 23:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.a.r.i.a.n.i.l
Skulle någon vilja vara snäll och sammanfatta vad lilla Oskar har sakt?
Förhören är som man kan förvänta sig av ett barn.

Några få ord som säger att han hörde mamman skicka. Att mamma och pappa bråkade och gick in i bokskogen. Han fick vänta i bilen själv och tittade på en film på sin mobil.
Han säger att de var borta i 2h. Han säger att pappan tog mammans telefon ovh la i sin ficka,och att pappan sedan sa att mamma åkte med en vännina så hon skulle inte följa med hem.

O har rätt begränsad svenska, och begränsat ordförråd vilket gör det ännu svårare att förstå. När de plockar in polsk tolk blir de lite bättre men inte mycket.

O säger återkommande att han vill att de skall avsluta i alla förhör och att han glömt.
Senast redigerad av Pandalina4 2022-07-27 kl. 23:52.
Citera
2022-07-27, 23:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det måste vara sekretess-skyddat.
Bilaga 112, 132 sidor lång bilaga med O barnförhör.
Citera
2022-07-28, 00:09
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Förhören är som man kan förvänta sig av ett barn.

Några få ord som säger att han hörde mamman skicka. Att mamma och pappa bråkade och gick in i bokskogen. Han fick vänta i bilen själv och tittade på en film på sin mobil.
Han säger att de var borta i 2h. Han säger att pappan tog mammans telefon ovh la i sin ficka,och att pappan sedan sa att mamma åkte med en vännina så hon skulle inte följa med hem.

O har rätt begränsad svenska, och begränsat ordförråd vilket gör det ännu svårare att förstå. När de plockar in polsk tolk blir de lite bättre men inte mycket.

O säger återkommande att han vill att de skall avsluta i alla förhör och att han glömt.

Jag har bara skummat Os förhör för både dialogutskrift och första sammanfattningen är svårtolkad.

O har generellt svårt att hålla isär mamma/pappa språkligt i förhören och i något ändrar han till att det är pappa han hör skrika argt när han inte ser dom i skogen.

Det förekommer även delar om en svart man O ska ha sett vilket jag vill minnas att han direkt ändrar till att det var ett djur, inte en man. FHL verkar dock inte uppfatta det och återkommer till denna figur som O då inte längre minns.

Verkar vara fler än jag som har svårt att få fram några andra filer än 112:an. Hur kommer det sig? Jag får också notisen om "ingen fil".
Citera
2022-07-28, 00:13
Medlem
SmurfStorms avatar
Just ja. O beskriver även att mamma inte gillar pappa eftersom pappa inte slutade slå en man trots att mamma försökte få honom att sluta.

I slutet av 112:an finns även delen där C delges misstanke om barnfridsbrott. Han menar att det är syskon och släkt som lurat i O att han hört skrik. Han säger också att han oavsiktligt skadat O två gånger; en gång under en klippning och en gång när han kastade en mobil som träffade O.
Citera
2022-07-28, 02:02
Avslutad
Is it known who beated beata? did the beater and beata have any connections with each others? where exactly was beata beated?
Citera
2022-07-28, 07:35
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon19
Is it known who beated beata? did the beater and beata have any connections with each others? where exactly was beata beated?
Well, yes, it's beyond any doubt that she was beaten, humiliated, murdered and buried by her disgusting husband Cez*ry (* = a).
Citera
2022-07-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilken sida hittar man förhör med Oskar?

Aktbilaga 112 i början.
Citera
2022-07-28, 13:00
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Jag har bara skummat Os förhör för både dialogutskrift och första sammanfattningen är svårtolkad.

O har generellt svårt att hålla isär mamma/pappa språkligt i förhören och i något ändrar han till att det är pappa han hör skrika argt när han inte ser dom i skogen.

Det förekommer även delar om en svart man O ska ha sett vilket jag vill minnas att han direkt ändrar till att det var ett djur, inte en man. FHL verkar dock inte uppfatta det och återkommer till denna figur som O då inte längre minns.

Verkar vara fler än jag som har svårt att få fram några andra filer än 112:an. Hur kommer det sig? Jag får också notisen om "ingen fil".
FUP i tråden är länkat via två olika nedladdningssiter. Båda fungerar bra för mig och fått ner allt.
Citera
2022-07-28, 13:05
Medlem
Någon som fattade varför C körde den udda sträckan till Ystad (tror jag) efter att ha lämnat av O på kvällen efter resan till Bokskogen? Tror ni att han tänkte fly utomlands? (ab 115)

Hjärtat brast även när man läste snapchat-meddelandet från A (Bs pojkvän om jag inte förstått det fel, som han skickar när hon sitter i bilen med C och O) om att "hör av dig när jag inte längre är ett andrahandsval du säger att du inte vill träffa honom men ändå åker ni iväg när ni hade kunnat snacka här på gården...". Tydligt att hon inte hade något val annat än att åka med C bilen, så som jag tolkar det ville han inte lämna ifrån sig O och hon såg därför inget val än att åka med. Så otroligt sorglig historia, särskilt för stackars O som man märker redan vid första förhöret har traumasymptom (kissat i sängen osv)...

Kanske någon annan som är bättre på telefonuppkopplingar och liknande men jag tycker även att det verkar som att C har B:s telefon under kvällen efter att de lämnar Bokskogen (ab 115, s. 81-83). Mycket som är besvärande för honom.

Även besvärande att han, med tanke på det ovannämnda skickar iväg två sms (22:50), där han bl.a. skriver "kissemissen är du sur eller vad" och ringer henne (22:49) när det verkar som att han har hennes telefon under kvällen (ab 115, s. 119).
Senast redigerad av waspfst 2022-07-28 kl. 13:23.
Citera
2022-07-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Din naivitet överraskar mig ännu mer. Ingenting, absolut ingenting, hindrade henne från att plocka upp barnet från bilen. Hennes vänner var i närheten. Varför tog hon inte barnet ur bilen, varför ringde hon inte polisen? Varför satte hon sig i bilen och åkte med sin man?

Här har du upprinnelsen till varför hon satte sig i bilen.

(Ljudinspelning spelas upp)

FL: Ska vi pausa den där bara. Vem är det som pratar på inspelningen?
C: Jag med min fru.
FL: Det är du och Beata som pratar?
C: Ja.
FL: Du kan fortsätta inspelningen.
(Ljudinspelningen spelas upp igen)

FL: Då är du etta som säger så här:
”Sitt ner, mamma kommer snart. Sitt vänta, var är du på väg?”.
Beata svarar: ”Hämta barnet”.
Cezary säger ”Vänta”.
”Nej” säger Beata.
”Vänta sa jag, jag sa vänta” säger Cezary.
Beata svarar: ”Rör mig inte”.
Cezary: ”Nu är du så fin mamma va?”
Beata säger: ”Kom ut”.
Cezary säger ”Sitt”.
Beata uppmanar Oskar till att gå ut från andra sidan.

Cezary säger ”Sitt kvar i bilen. Vill du visa dig som en stor lilla mamma? Du gick ut med ett
sjukt barn va? Så stor lilla mamma, är du så rädd om barnet? Har jag sagt att du ska lämna
bilen? In i bilen. Gå ifrån honom, är du så rädd om barnet?”
Beata svarar: ”Jag är så rädd om barnet jävlar”.
Cezary säger: ”Varför för fan satt du ute med honom?”.
”För att han ville” svarar Beata.
Cezary: ”Ville han? Han är sjuk”.
Beata säger: ”Ja hela veckan satt han för fan hemma”.
”Med sjukt barn?” säger Cezary.
Beata säger: ”Rör mig inte sa jag”.
Cezary: ”Låt det vara, låt det vara. Gå ifrån denna bil”
”Nej” säger Beata.
Cezary: ”Gå ifrån denna bilen sa jag”
Beata: ”Nej”

Cezary: ”Gå ifrån bilen”.
Beata: ”Nej”.
Cezary: ”Och om du igen, låt det vara”.
Cezary: ”Gå ifrån min bil”.
”Nej jag kom för att hämta barnet” säger Beata.
Beata: ”Nej, rör mig inte”.
Oskar svarar: ”Vad?”.
Cezary säger ”Sitt kvar som du satt. Gå till den andra bilen för och prata, till den andra bilen”.
Det är ohörbart det Beata svarar.
Cezary säger: ”Jag håller inte honom inlåst”.
T: Förlåt, kan du upprepa?
Cezary: ”Jag håller honom inte inlåst, jag kör med honom för att sova och du går bort. Du har
egna tjejkompisar och killkompisar så varsågod gå till dem, barnet kommer inte och störa dig.
Ja synd, gå till den andra bilen för att prata”.
Sen är där oljud så tolken uppfattar inte vad Beata svarar.
Cezary säger: ”Varsågod sätt dig”.
Där är oljud, det hörs inte vad Beata svarar.
Sen säger hon: ”Nej för då kör du härifrån”.
Cezary säger: ”Nej Oskar kan sitta i den andra bilen, men du sitter här. Sätt dig inne”.
Beata frågar: ”Vad vill du prata om?”.
Cezary svarar: ”Om allt, om allt. Kommer du in och pratar eller inte? Jag frågar dig kommer
du in? Gå in till den andra bilen, kommer du in för och prata? Skit sitt. Sitt du kommer själv
för och hämta honom. Stäng dörren, sätt dig i bilen”.

Beata svarar: ”Jag sätter mig i bilen när Oskar kommer ut och då kan vi prata. Men Oskar
måste ut”.
Cezary svarar: ”Nej”.
Citera
2022-07-28, 18:36
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Här har du upprinnelsen till varför hon satte sig i bilen.

(Ljudinspelning spelas upp)

FL: Ska vi pausa den där bara. Vem är det som pratar på inspelningen?
C: Jag med min fru.
FL: Det är du och Beata som pratar?
C: Ja.
FL: Du kan fortsätta inspelningen.
(Ljudinspelningen spelas upp igen)

FL: Då är du etta som säger så här:
”Sitt ner, mamma kommer snart. Sitt vänta, var är du på väg?”.
Beata svarar: ”Hämta barnet”.
Cezary säger ”Vänta”.
”Nej” säger Beata.
”Vänta sa jag, jag sa vänta” säger Cezary.
Cezary: ”Nu är du så fin mamma va?”
Beata säger: ”Kom ut”.
Cezary säger ”Sitt”.
Beata uppmanar Oskar till att gå ut från andra sidan.

Cezary säger ”Sitt kvar i bilen. Vill du visa dig som en stor lilla mamma? Du gick ut med ett
sjukt barn va? Så stor lilla mamma, är du så rädd om barnet? Har jag sagt att du ska lämna
bilen? In i bilen. Gå ifrån honom, är du så rädd om barnet?”
Beata svarar: ”Jag är så rädd om barnet jävlar”.
Cezary säger: ”Varför för fan satt du ute med honom?”.
”För att han ville” svarar Beata.
Cezary: ”Ville han? Han är sjuk”.
Beata säger: ”Ja hela veckan satt han för fan hemma”.
”Med sjukt barn?” säger Cezary.
Beata säger: ”Rör mig inte sa jag”.
Cezary: ”Låt det vara, låt det vara. Gå ifrån denna bil”
”Nej” säger Beata.
Cezary: ”Gå ifrån denna bilen sa jag”
Beata: ”Nej”

Cezary: ”Och om du igen, låt det vara”.
Cezary: ”Gå ifrån min bil”.
”Nej jag kom för att hämta barnet” säger Beata.
Beata: ”Nej, rör mig inte”.
Oskar svarar: ”Vad?”.
Cezary säger ”Sitt kvar som du satt. Gå till den andra bilen för och prata, till den andra bilen”.
Det är ohörbart det Beata svarar.
Cezary säger: ”Jag håller inte honom inlåst”.
T: Förlåt, kan du upprepa?
Cezary: ”Jag håller honom inte inlåst, jag kör med honom för att sova och du går bort. Du har
egna tjejkompisar och killkompisar så varsågod gå till dem, barnet kommer inte och störa dig.
Ja synd, gå till den andra bilen för att prata”.
Sen är där oljud så tolken uppfattar inte vad Beata svarar.
Cezary säger: ”Varsågod sätt dig”.
Där är oljud, det hörs inte vad Beata svarar.
Sen säger hon: ”Nej för då kör du härifrån”.
Cezary säger: ”Nej Oskar kan sitta i den andra bilen, men du sitter här. Sätt dig inne”.
Beata frågar: ”Vad vill du prata om?”.
Cezary svarar: ”Om allt, om allt. Kommer du in och pratar eller inte? Jag frågar dig kommer
du in? Gå in till den andra bilen, kommer du in för och prata? Skit sitt. Sitt du kommer själv
för och hämta honom. Stäng dörren, sätt dig i bilen”.

Beata svarar: ”Jag sätter mig i bilen när Oskar kommer ut och då kan vi prata. Men Oskar
måste ut”.
Cezary svarar: ”Nej”.

Jag skrev förut. Han ljög om allting och manipulerade folk runt för att ge dålig bild av Beata. Offersyndrom? Barby skrev att Beata köpte godis till de två äldre men inte för minstingen. Det var ju så ofattbart för Oskar var ju hennes barn också. Och nu Jakub berättar att så gjorde Cezary. Allt för Oskar men inget till de två andra pojkar.

Tycker synd om Barby att hon let manipulera sig så pass mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in