Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Min poäng är att antingen kan alla misstänkas/diskuteras eller ingen. Att komma med "en 52-årig grafiker" som argument mot att SE inte kan vara skyldig tycker jag är absurt.
Hur ställer du dig till trådens huvudperson och hans aktiviteter under kvällen? Sprang han efter poliserna? Var det ett samtal med Lisbeth? Anser du att han kan/bör vara misstänkt?
Nej; det var ingen språngmarsch gjord efter polisen av SE.
Den går nämligen inte ihop när han påstår sig göra den.
Men detta tycks inte vara så viktigt av SE-förnekare. Trots att alla vet att detta är mycket märkligt. (vilket även de troligen tycker..)
Om språngmarschen är en lögn så är inte bara överhörningen och diss av polis en lögn.. utan då tyder även detta på att samtalet med Lisbeth är en lögn.
För skälet att han gjorde språngmarschen är för att han ”glömde” ge polisen Lisbeth’s signalement.
Men ok; SE är vittne och ljuger om språngmarschen. Men; han har samtalat med en helt hysteriskt men behärskat chockad Lisbeth.
Vittnet SE hör alltså av Lisbeth säga ”mörkblå täckjacka”. Visar polisen GM flyktväg den väg som Lisbeth visade…men han gör alltså inte språngmarschen efter polis.
När signalementet om en man i lång rock meddelas via PK i tv; ringer han polisen
och säger… ja, vi vet vad.
Vittnet SE vill alltså inte betraktas som en passivt vittne som inte gör nåt; därför hittar han samtidigt på språngmarschen.
Men; ingen språngmarsch; inget skäl att tro att en man i lång rock kan vara han som avses.
Dessutom; han har inte sett GM och enligt han själv så sade ju även Lisbeth ”förresten så har dom skjutit mig också”.
En normalt funtad människa hade väl då ringt polis och sagt att det kan vara så att det är fel signalement ute för att Lisbeth sade ”mörkblå täckjacka” eller så kan detta tyda på 2 GM.
Men stillastående på MP och inte sett GM; varför skulle då en GM i lång rock vara han som avses?