2022-07-27, 11:43
Citat:
Ursprungligen postat av Idiador
Jag umgicks med en sån snubbe på jobbet, jag frågade honom varför han inte ville följa med när vi andra käkade ute. Han gav alltid anledningen att han sparar till huset.
I verkligheten så styrdes han av sin fru med järnhand, han var en riktig jävla cuck, och han hade inte ens ett bankkort med sig, utan frugan bestämde hur mycket han skulle spendera och hur han skulle spendera sina pengar.
Det är den största simpen, cucken jag har känt i hela mitt liv. No joke.

Det finns många såna. Det är frugan som bestämmer, helt patetiskt!
Citera
2022-07-27, 12:03
Medlem
Idiadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Det finns många såna. Det är frugan som bestämmer, helt patetiskt!

Det som var läskigt och mest patetiskt var hur livrädd han var för sin fru. Han kände sig utsatt för han hade gift sig med en svensk kvinna, och han kom själv från Nya Zeeland. Han trodde också att han inte kunde ta hand om sig själv, men jag försökte uppmuntra honom att skita i sin fru, säg till henne 'fuck you' och bara spendera lite pengar ibland för nöjets skull. Men han vågade inte.

Han hade lite cash i fickan, men de fick han spendera bara i nödfall, för som sagt, han hade inget bankkort med sig.
Citera
2022-07-27, 12:03
Medlem
Durochmolls avatar
Jag tror många gånger det är en bra sak att kasta fram, lättare skylla på pengabrist än att säga att man inte vill följa med, eller tycker det är för dyrt att följa med, eller tycker det är för tråkigt att följa med. Att pengarna skulle vara slut är lättare att acceptera än att personen inte vill/orkar.

Däremot fenomenet medelklassmänniskor som säger att de är luspanka och knappt har råd med mat månaden ut, samtidigt som de sitter på flera hundra tusen på sparkontot 🙄.
Citera
2022-07-27, 12:09
Medlem
Mullrets avatar
Kaffet. Alla klagar på en lunch för 129:- men en latte för 59:- är inga problem.

Jag vet, drar i mig 4-5 i veckan. Skäms.
Citera
2022-07-27, 12:13
Medlem
Citat:
Det som var läskigt och mest patetiskt var hur livrädd han var för sin fru. Han kände sig utsatt för han hade gift sig med en svensk kvinna, och han kom själv från Nya Zeeland. Han trodde också att han inte kunde ta hand om sig själv, men jag försökte uppmuntra honom att skita i sin fru, säg till henne 'fuck you' och bara spendera lite pengar ibland för nöjets skull. Men han vågade inte.

Han hade lite cash i fickan, men de fick han spendera bara i nödfall, för som sagt, han hade inget bankkort med sig.
Bättre att slå ihjäl kärringen.
Större frihet i fängelset.
Citera
2022-07-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Visst är det så, men då är ju hela "har inte råd" / "har inga pengar"-grejen en lögn. Bättre att säga "vill inte" eller "nej jag vill lägga mina pengar på annat" än att ljuga på det där sättet. Utmåla sig som fattig när man inte är det, så jäkla i-land.

Det håller jag helt med om!
Citera
2022-07-27, 12:25
Medlem
Dom sparar sina pengar hellre en att gå ut och spendera dom med idioter
Dom är antagligen miljonärer medans ts slösar bort pengarna på invandrarkrogar
Citera
2022-07-27, 12:26
Medlem
Citat:

Har sett några sådana fall också. Initialt är det lätt att känna empati, men sen inser man att det är självvalt att sätta sig i den sitsen. Man up för helvete!
Citera
2022-07-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kaffet. Alla klagar på en lunch för 129:- men en latte för 59:- är inga problem.

Jag vet, drar i mig 4-5 i veckan. Skäms.

Har ni inte kaffe på jobbet?
Citera
2022-07-27, 12:52
Medlem
JustZlatans avatar
Eller så vill de inte följa med idioterna på jobbet och säger bara att de inte har pengar. Det är vad jag skulle ha gjort.
Citera
2022-07-27, 12:57
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Dom sparar sina pengar hellre en att gå ut och spendera dom med idioter
Dom är antagligen miljonärer medans ts slösar bort pengarna på invandrarkrogar
Men vad är det dom sparar till?
Är du en av dessa?
Citera
2022-07-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Eller så vill de inte följa med idioterna på jobbet och säger bara att de inte har pengar. Det är vad jag skulle ha gjort.

Så kan det vara. Men jag har haft kollegor som upprepar gånger sagt "kan du lägga ut så swishar jag dig den 25e" när det handlat om någon hundralapp. Eller "har inte kunnat handla mat på en vecka men imorgon kommer barnbidraget".

Vuxna människor. Med heltidsjobb. Och försörjningsplikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in