• 1
  • 2
2022-07-27, 07:24
Medlem
Hur gör jag om jg bara vill använda ett mobilt nätverk.
Citera
2022-07-27, 07:42
Bannlyst
Ja, det är ett krav. Det nedan förutsätter att det är en Android version av senaste versionen, om inte så kan tillvägagångssättet vara annorlunda.

Mobil Enhet
----------------------------------------
  1. Inställningar
  2. Anslutningar
  3. Aktivera Mobil Hotspot och Internetdelning
  4. Tryck på Mobil Hotspot - För inställningar

Chromecast
  1. Anslut med Chromecast till ditt delade nätverk, använd Google Home appen för att underlätta det hela.
Senast redigerad av wuseman 2022-07-27 kl. 07:46.
Citera
2022-07-27, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Ja, det är ett krav. Det nedan förutsätter att det är en Android version av senaste versionen, om inte så kan tillvägagångssättet vara annorlunda.

Mobil Enhet
  1. Inställningar
  2. Anslutningar
  3. Aktivera Mobil Hotspot och Internetdelning
  4. Tryck på Mobil Hotspot - För inställningar

Chromecast
  1. Anslut med Chromecast till ditt delade nätverk, använd Google Home appen för att underlätta det hela.

Jag har inte uppdaterat iPhone ios har uppdateringar avstängd men när jag vill sätta på internetdelning frågar den om jag vill göra det med bluetooth och USB eller wifi.
Jag hittar inget alternativ där det står just hotspot.

Det står : Obs!
Om du använder flera YouTube-appar måste du ge varje app åtkomst till det lokala nätverket.
Det går inte att casta om det lokala nätverket har inaktiverats.

Går det att komma förbi detta varför skillnad på Wi-Fi och mobil data hur gör jag för att komma förbi dett
Senast redigerad av Tjejmedpondus 2022-07-27 kl. 08:47.
Citera
2022-07-27, 08:47
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Jag har inte uppdaterat iPhone ios har uppdateringar avstängd men när jag vill sätta på internetdelning frågar den om jag vill göra det med bluetooth och USB eller wifi.
Jag hittar inget alternativ där det står just hotspot..
Öppna Inställningar > Mobildata. Tryck på Ställ in Internetdelning
Citera
2022-07-27, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Öppna Inställningar > Mobildata. Tryck på Ställ in Internetdelning

Jag har gjort det hur går jag vidare nu ?
Jag ansluter till mitt nätverk i Wi-Fi då står det fortfarande att jag är ansluten till nätverk men då vill den inte hitta tv n
Senast redigerad av Tjejmedpondus 2022-07-27 kl. 08:55.
Citera
2022-07-27, 10:08
Medlem
Du ansluter väll Chromecast-enhet i Google Home Appen och inte telefonen till det nya Wi-Fi?
Citera
2022-07-27, 10:10
Medlem
Citat:
Jag har gjort det hur går jag vidare nu ?
Jag ansluter till mitt nätverk i Wi-Fi då står det fortfarande att jag är ansluten till nätverk men då vill den inte hitta tv n

Tror du behöver två telefoner, en för att sätta upp ett Wi-Fi och en för att streama. Så har jag löst det iaf.

Telefon 1. Hotspot - dela Wi-Fi till chromecast och telefon 2

Telefon 2. Streama till chromecast
Citera
2022-07-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djfish
Tror du behöver två telefoner, en för att sätta upp ett Wi-Fi och en för att streama. Så har jag löst det iaf.

Telefon 1. Hotspot - dela Wi-Fi till chromecast och telefon 2

Telefon 2. Streama till chromecast

Jag gjorde det men tyckte tele 2 internet blev för dyrt plus ett obegränsat mobilt bredband och nu behöver jag få detta fixat. Måste ju finnas någon lösning eller app som kan fixa det ? Varför funkar inte mobilt nätverk ?
Citera
2022-07-27, 10:44
Medlem
T2Franks avatar
Starta google appen (inte chrome)
anslut till WIFIt som chromecast startar

konfiugurera, appen kommer berätta att det finns en enhet tillgänglig.

sen får du dela wifi ifrån telefonen och ställa in det appen som konfigurerar chromecasten.

sen fungerar allt.
Citera
2022-07-27, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Starta google appen (inte chrome)
anslut till WIFIt som chromecast startar

konfiugurera, appen kommer berätta att det finns en enhet tillgänglig.

sen får du dela wifi ifrån telefonen och ställa in det appen som konfigurerar chromecasten.

sen fungerar allt.

Men jag har inte Wi-Fi det gick ut idag pgd av att jag tyckte det va så höga kostnader på internet kostnaden . Så har bara mobilt nätverk nu
Citera
2022-07-27, 11:04
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Men jag har inte Wi-Fi det gick ut idag pgd av att jag tyckte det va så höga kostnader på internet kostnaden . Så har bara mobilt nätverk nu

Givetvis

Chromecasten skapar ett lokalt wifi som du använder för att ställa in allt.
Sen får du start mobil hotspot på telefonen, välja det Wifit och ställa in chromecasten emot detta.
sen kör du så.

Klarar du inte av det så är en chromecast inte för dig. det är verkligen superenkelt och Google home appen gör det åt dig.

Du måste bo väldigt avsides om det inte finns internet i din byggnad.

Får du inte till denna enkla konfiguration så fundera på om du ska använda dig av något annat för att strömma film till tvn.

Du förstår att film/youtube etc drar mycket på ditt mobila nätverk. Så sitter du inte med obegränsat eller 30gb + så sitter du i skiten redan där
Citera
2022-07-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Givetvis

Chromecasten skapar ett lokalt wifi som du använder för att ställa in allt.
Sen får du start mobil hotspot på telefonen, välja det Wifit och ställa in chromecasten emot detta.
sen kör du så.

Klarar du inte av det så är en chromecast inte för dig. det är verkligen superenkelt och Google home appen gör det åt dig.

Du måste bo väldigt avsides om det inte finns internet i din byggnad.

Får du inte till denna enkla konfiguration så fundera på om du ska använda dig av något annat för att strömma film till tvn.

Du förstår att film/youtube etc drar mycket på ditt mobila nätverk. Så sitter du inte med obegränsat eller 30gb + så sitter du i skiten redan där

Jo jag Hsr obegränsat nu på mitt mobila eftersom jag använder extremt mycket nätverk , och så vad för alternativ än caster finns det som bara behöver mobil data
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in