2022-07-26, 08:24
Medlem
Robotdammsugarens avatar
Mycket bra tråd man inte kan förbise utan att lämna ett avtryck. Är själv en av dem som med jämna mellanrum drar igenom säsong 3 och 4 av Svensson Svensson då jag tycker att de är det bästa som gjorts på svenska.

Men ja, som många redan skrivit så är det väl mer regel än undantag för SVT att bara beställa några få säsongen i stöten. Vid gott mottagande kan är chansen större för ytterligare beställning, men då ska allt klaffa med skådespelare, löner, andra jobb osv. Och under den tiden har högst troligt andra beställningar av samma genre/som ska tillfredsställa samma publik (det är ju ändå SVT vi pratar om) fått napp på någon annan beställning de kastat ut.
Citera
2022-07-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Därför att familjen bodde i Vivalla Örebro.
Numera ett utanförskapsområde med problem med gängbrottslighet.

Pappan var brevbärare o Socialdemokrat.

Så det var inte lämpligt att fortsätta serien.

Då de fick nya exotiska grannar. Pappa Gustav som är brevbärare utsätts för stenkastning. Dottern Lina utsätts för sexuella trakaserier.
Sonen Max förnedringsrånas på väg hem från skolan. Det blir droppen o mamma Lena o Gustav blir Sverigedemokrater. Efter att ha blivit hotade flyttar familjen bort från Vivalla.

Det var problemområde redan då. Manusförfattarna rådfrågade Anders Jacobsson (författaren) om vilket område att benämna, som är lagom Svenssonskt. Jacobsson ville jäklas och tipsade om Vivalla. Allt enligt Anders själv författat i en tweet härom veckan.
Citera
2022-07-26, 11:34
Medlem
Huvudleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robotdammsugaren
Är själv en av dem som med jämna mellanrum drar igenom säsong 3 och 4 av Svensson Svensson då jag tycker att de är det bästa som gjorts på svenska.

Säsong 1 och 2 var väl ändå betydligt bättre?
Citera
2022-07-26, 11:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hfuhruhurr
Rena Rama Rolf
Sant . 5 säsonger pá raken. 12 avsnitt per säsong. En fyra för tre och Kvarteret skatan sändes också under 4 säsonger i följd nu när jag kollade upp den. Tv 4 verkar ha haft fler "långkörare" än svt.
Senast redigerad av sebastian_ 2022-07-26 kl. 11:43.
Citera
2022-07-27, 09:31
Medlem
Robotdammsugarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudled
Säsong 1 och 2 var väl ändå betydligt bättre?

Dom säger det, men nej jag tycker verkligen inte det. 1 och 2 är okej, men det betydligt hellre om 3 och 4.
Citera
2022-07-27, 09:45
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Svensson Svensson var en tråkigare version av den amerikanska serien Married with Children.
Citera
2022-07-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Svensson Svensson var en tråkigare version av den amerikanska serien Married with Children.
Enligt mig personligen, så påminde säsong 3 och 4 väldigt mycket Våra värsta år och det har jag sagt till mig förr.

Men i alla fall, så var serien underhållande. Borde lätt ha fortsatt göra serien. Lite taskigt bara att få den likna så mycket Våra värsta år och skämt i princip varje mening. Lite ''andetag'' får man väl kunna tänka sig att det borde dyka upp. Någon smal drama, skadar inte heller.

Men å andra sidan; det är många serien som inte börjar som en stjärna. Serien var underhållande och hade kunnat utvecklats till en mycket mer underhållande och bättre, om det bara fortsatt.
Citera
2022-07-29, 13:34
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Enligt mig personligen, så påminde säsong 3 och 4 väldigt mycket Våra värsta år och det har jag sagt till mig förr.

Men i alla fall, så var serien underhållande. Borde lätt ha fortsatt göra serien. Lite taskigt bara att få den likna så mycket Våra värsta år och skämt i princip varje mening. Lite ''andetag'' får man väl kunna tänka sig att det borde dyka upp. Någon smal drama, skadar inte heller.

Men å andra sidan; det är många serien som inte börjar som en stjärna. Serien var underhållande och hade kunnat utvecklats till en mycket mer underhållande och bättre, om det bara fortsatt.

De gjorde filmer istället om Svensson Svensson, vilket inte var så lyckat. Sista filmen är fruktansvärt dålig.

Se fick väl slut på material och idéer så var kanske lika bra att lägga ner serien.
Citera
2022-07-29, 21:44
Medlem
Holden.Caulfields avatar
SVT prioriterar mångfald i utbudet före underhållning som folk faktiskt vill titta på. Dessutom arbetar de med en fast budget, fler tittare av en serie betyder inte mer pengar till dem. Sålänge SVT håller sig "tillräckligt" relevanta så politikerna inte drar in stödet är det gott nog. De amerikanska TV-bolagen har större möjligheter att kasta pengar över folket bakom en serie tills en ytterligare säsong blir gjord.
Citera
2024-05-26, 15:49
Medlem
Svensson Svensson är anti-svensk propaganda maskerat med humor, på samma sätt som Tomten är far till alla barn.
Citera
2024-05-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robotdammsugaren
Dom säger det, men nej jag tycker verkligen inte det. 1 och 2 är okej, men det betydligt hellre om 3 och 4.

Svarar ett par år senare hehe.. håller helt med dig , säsong 3-4 är oslagbara.
Citera
2024-06-27, 11:20
Medlem
Crapmagics avatar
Varför var det så svaga sista punhlines i varje avsnitt vilket märks på publiken också
https://www.svtplay.se/video/eyPMQb8/svensson-svensson/nar-gav-du-din-fru-en-vavstol-sist?info=visa och det är alltid Gustav som ska ha sista ordet

Är det 12 eller 24 avsnitt säsong 1 och 2?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-06-27 kl. 11:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in