Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Det är typiskt svenska komediserie och ännu mer typiskt Svt. Bara en sunes jul kalender trots att den skrevs i all hast och de utan tvekan hade kunnat göra 2-3 kalendrar med sune. Bara en säsong av Bert. Bara två säsonger av eva och adam. Bara en säsong av full frys osv osv. Jag kan på rak arm inte komma på någon svensk komediserie som har gått i mer än 3 säsonger på raken. Samtidigt så går alla amerikanska succeserier i minst 5 säsonger.
Ja, men det där tänkte jag också på. Men eftersom jag inte hade helt hundra procent belägg på min tanke om det, så lät jag bli att skriva det. Jag var nämligen inte helt hundra och kunde inte heller komma på exakt vilka serier som också var korta.
Tack skall du ha!
Märkligt egentligen. Det är succé och man hade lätt kunna fortsatt med minst två säsonger till. Speciellt på 90-talet, där det påstods att dem var ''kungar'' på TV för att nästan hela Sverige följde och kollade på serien. Man tyckte det var så bra att man gjorde en långfilm. Men varför avsluta med ''långfilmen'' och bara inte fortsätta?
Sedan förstod man att Svensson Svensson är en riktig höjdare och bestämde för att göra ytterligare fler säsonger och då gjorde man återigen, bara två säsonger och avslutade hela med en långfilm..
Så tråkigt.