Citat:
Ursprungligen postat av
pyssen87
Dom som va sämst igår va Hedvig tyvärr en favorit Hanna Glas. Hon va helt fel på det många gånger och missade makering etc.
Tyckte det va bra att hon fick starta efter att ha kommit tillbaka från Corona och varit sjuk.
MEN Peter skulle ha bytt ut henne redan i första halvlek eller ifall i pausen till andra, man såg ganska tydligt att hon va helt under isen.
Sen va det rätt många som skulle behövt höja sig en aning. Men men ser vi fram emot VM nästa sommar!
Nej, det var ingen bra kväll för Glas, tillbaka från corona och blir satt på fel position, samt ställs mot EM:s skyttedrottning, tufft..
Jag är inte överförtjust i Magdalena Eriksson som fotbollsspelare (även om jag gillar hennes ledaregenskaper), sedan har Sembrant knappt spelat på slutet och Ilestedt å Glas lirar på ovana positioner, kaos i backlinjen..
Utan skada på Seger och utan corona, så skulle jag velat se Glas - Ilestedt - Björn - Jonna som backlinje..
Annars är det bara att lyfta på hatten för Sarina Wiegman och hennes England, inget snack om saken att bästa laget vann matchen..
Om Sverige (tillsammans med övriga nordiska länder) får arrangera EM 2025, så kanske SvFF skulle göra ett värvningsförsök där, då Wiegman kan det här med att lyfta hemmanationen