2022-07-27, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Det är fascinerande hur mycket hat en del kan spy ur sig efter en sån här match. Man kan inte alltid vara på topp och det sista laget behöver nu är en massa hat i sociala medier. Har man inget snällt att skriva kan man lika gärna avstå tycker jag; ibland är det faktiskt bäst att hålla käft.

Det bottnar mycket i att när media, och spelarna själva skriver upp förväntningarna så in i h-e inför varje turnering... Ja, då blir det lätt så när verkligheten kommer ikapp. Men håller med, det blir lite för mycket.
2022-07-27, 07:36
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Det är fascinerande hur mycket hat en del kan spy ur sig efter en sån här match. Man kan inte alltid vara på topp och det sista laget behöver nu är en massa hat i sociala medier. Har man inget snällt att skriva kan man lika gärna avstå tycker jag; ibland är det faktiskt bäst att hålla käft.

Det är väldigt lite hat om du inte kallar all kritik för hat.

Däremot är det typiskt att någon påstår att det är mycket hat.
2022-07-27, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Gillar när dom springer med flaxande armar på planen.
Ser ut som småungar som leker tjuv och polis.

Varför springer alltid damspelare på det sättet?

Kan knappast vara det mest effektiva.
2022-07-27, 07:45
Medlem
Dom som va sämst igår va Hedvig tyvärr en favorit Hanna Glas. Hon va helt fel på det många gånger och missade makering etc.

Tyckte det va bra att hon fick starta efter att ha kommit tillbaka från Corona och varit sjuk.

MEN Peter skulle ha bytt ut henne redan i första halvlek eller ifall i pausen till andra, man såg ganska tydligt att hon va helt under isen.

Sen va det rätt många som skulle behövt höja sig en aning. Men men ser vi fram emot VM nästa sommar!
2022-07-27, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Det bottnar mycket i att när media, och spelarna själva skriver upp förväntningarna så in i h-e inför varje turnering... Ja, då blir det lätt så när verkligheten kommer ikapp. Men håller med, det blir lite för mycket.

VM-brons 2019 och OS-silver 2021, samt rankade som världstvåa (och europaetta), det var bara naturliga förväntningar..

Sedan går alltid vinnare för guld, inget fel med det! Nu slutar man delad 3:a i Europa och det är också en bra prestation, inget att skämmas över (även om semifinalen inte var någon höjdare)..
2022-07-27, 07:52
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
VM-brons 2019 och OS-silver 2021, samt rankade som världstvåa (och europaetta), det var bara naturliga förväntningar..

Sedan går alltid vinnare för guld, inget fel med det! Nu slutar man delad 3:a i Europa och det är också en bra prestation, inget att skämmas över (även om semifinalen inte var någon höjdare)..

Upp på hästen igen.. Men kanske ett mer motiverat lag till VM.

I går verkade de fått kollektiv mens. Helt under isen.
2022-07-27, 07:54
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Kärringbollen når ständigt nya bottennivåer. Denna matchen påminde om något från Boys 12 spel i Gothia Cup. På den nivån räknar man inte ens poäng, och det behövs nog inte inom damfotbollen heller. Självklart skall alla få spela fotboll, men att jämföra dylikt spektakel med riktig fotboll är bara pinsamt.

Finns ingen riktig fotboll idag.
2022-07-27, 08:02
Medlem
grey.eagles avatar
Ja tyvärr var det ingen höjdare att sitta och se eländet, mängder med felpass, rent slarv, sedan höger back, höger sidan missade det mesta, synd om målvakten med ett sånt lag.
2022-07-27, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Även om dom hade fått guld hade det ju hatats.
Lindahl är bedrövlig idag. Så jävla underkänd.

Hela mittfältet och backar var underkända idag. Tror du inte England hade vunnit utan Lindahls två tabbar?
Tunneln ska inte Lindahl ha skit för ensam, hela försvaret stod och tittade på det anfallet.
2022-07-27, 08:09
Avslutad
Nu har jag bara sett ”höjdpunkterna” (lite Benny Hill musik så skulle det se ut som en parodi) men jag slås alltid av samma tanke när jag ser damfotboll. Hade jag varit tränare skulle jag spelat med 12 utespelare och struntat i målvakt. Det blir ju alltid mål ändå när någon väl lyckas få bollen innanför ramen?
2022-07-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Dom som va sämst igår va Hedvig tyvärr en favorit Hanna Glas. Hon va helt fel på det många gånger och missade makering etc.

Tyckte det va bra att hon fick starta efter att ha kommit tillbaka från Corona och varit sjuk.

MEN Peter skulle ha bytt ut henne redan i första halvlek eller ifall i pausen till andra, man såg ganska tydligt att hon va helt under isen.

Sen va det rätt många som skulle behövt höja sig en aning. Men men ser vi fram emot VM nästa sommar!

Nej, det var ingen bra kväll för Glas, tillbaka från corona och blir satt på fel position, samt ställs mot EM:s skyttedrottning, tufft..

Jag är inte överförtjust i Magdalena Eriksson som fotbollsspelare (även om jag gillar hennes ledaregenskaper), sedan har Sembrant knappt spelat på slutet och Ilestedt å Glas lirar på ovana positioner, kaos i backlinjen..

Utan skada på Seger och utan corona, så skulle jag velat se Glas - Ilestedt - Björn - Jonna som backlinje..

Annars är det bara att lyfta på hatten för Sarina Wiegman och hennes England, inget snack om saken att bästa laget vann matchen..

Om Sverige (tillsammans med övriga nordiska länder) får arrangera EM 2025, så kanske SvFF skulle göra ett värvningsförsök där, då Wiegman kan det här med att lyfta hemmanationen
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-07-27 kl. 08:40.
2022-07-27, 08:17
Medlem
Bolshiess avatar
Kvinnor har nära till sina emotionella känslor och då blir ''fucking pusy''
I 90+ minuter jobbigt.
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Hemmafördel England?

Varken Sverige eller Norge tål förmodeligen att alla fans är mot dem och att fansen sjunger hatrsmsor mot dem osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in