Citat:
Ursprungligen postat av
kulturstrateg
Estetisk korrekthet finns. Det är sådana män som kallas "snygga". Skönhet däremot är helt och hållet ett kvinnligt fenomen. Detta är ett jätteproblem och orsaken till att män är mycket mer attraherade av kvinnor än tvärtom. För skönhet kan urskönjas även i medelmåttiga kvinnor. Estetisk korrekthet däremot, som är allt mannen har för att väcka fysisk attraktion, kräver som "korrekthet" antyder perfektion i mycket högre grad.
Man kan kortfattat säga såhär: När mannen tittar på kvinnan letar han skönhet för att känna fysisk attraktion. När kvinnan tittar på mannen letar hon avsaknad av estetiska fel för att känna fysisk attraktion. Mannens attraktion till kvinnan är analog. Kvinnans attraktion till mannen är digital.
Det är total förnedring att som man medverka i program som första dejten om man inte ser estetiskt korrekt ut. De män som verkligen har varit fula har i princip alltid betalat notan också.
Är du säker på att du inte talar i egen sak vilket jag iaf gör nu, att skönhet hur det nu urskiljer sig från snygghet? den förtas ju hos kvinnan om man som kille samtidigt upptäcker hennes estetiska fel, man ser detaljer, precis som kvinnan gör motsvarande, mig veterligen brukar du och jag sitta och gnälla på kraniets form eller om båtbenet ser för bräckligt ut hos kvinnor som söker kärlek i snarlika trådar

är inte det skön-hets-avdrag kanske?
Nej en kvinna som man kan hitta skönhet i (barnafödar-höfter) kompenserar inte för andra
estetiska fel. Vad gör
Gigastacey/
Becky motsvarande när hon hittar en skönhets-miss hos en go gubbe med
humor, hon tittar på hans
bankkonto som kompenserar för den här skönhetsfläcken till fattig-man
Att se det såhär binärt att man nobbas för imperfekt haklinje är farligt incel-artat tänk
Varför blev digital avsaknad av något?
Varför blev analog tillägg av något?
Och inte vice versa?
Tvärtom tror jag, ju perfektare hans utseende är i snytet, desto mer kommer han vilja leka gentleman och betala för kaffet i första dejten, eller snygga killar är inte jämställdare än några andra jon