2022-07-26, 21:14
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Estetisk korrekthet finns. Det är sådana män som kallas "snygga". Skönhet däremot är helt och hållet ett kvinnligt fenomen. Detta är ett jätteproblem och orsaken till att män är mycket mer attraherade av kvinnor än tvärtom. För skönhet kan urskönjas även i medelmåttiga kvinnor. Estetisk korrekthet däremot, som är allt mannen har för att väcka fysisk attraktion, kräver som "korrekthet" antyder perfektion i mycket högre grad.
Man kan kortfattat säga såhär: När mannen tittar på kvinnan letar han skönhet för att känna fysisk attraktion. När kvinnan tittar på mannen letar hon avsaknad av estetiska fel för att känna fysisk attraktion. Mannens attraktion till kvinnan är analog. Kvinnans attraktion till mannen är digital.

Det är total förnedring att som man medverka i program som första dejten om man inte ser estetiskt korrekt ut. De män som verkligen har varit fula har i princip alltid betalat notan också.
Är du säker på att du inte talar i egen sak vilket jag iaf gör nu, att skönhet hur det nu urskiljer sig från snygghet? den förtas ju hos kvinnan om man som kille samtidigt upptäcker hennes estetiska fel, man ser detaljer, precis som kvinnan gör motsvarande, mig veterligen brukar du och jag sitta och gnälla på kraniets form eller om båtbenet ser för bräckligt ut hos kvinnor som söker kärlek i snarlika trådar är inte det skön-hets-avdrag kanske?

Nej en kvinna som man kan hitta skönhet i (barnafödar-höfter) kompenserar inte för andra
estetiska fel. Vad gör Gigastacey/Becky motsvarande när hon hittar en skönhets-miss hos en go gubbe med humor, hon tittar på hans bankkonto som kompenserar för den här skönhetsfläcken till fattig-man

Att se det såhär binärt att man nobbas för imperfekt haklinje är farligt incel-artat tänk

Varför blev digital avsaknad av något?
Varför blev analog tillägg av något?
Och inte vice versa?

Tvärtom tror jag, ju perfektare hans utseende är i snytet, desto mer kommer han vilja leka gentleman och betala för kaffet i första dejten, eller snygga killar är inte jämställdare än några andra jon
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-26 kl. 21:47.
Citera
2022-07-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Så kloka att de läser Animal Farm och kommer fram till att poängen med boken är att man ska flytta ut till landet. Fantastiskt roligt att de sedan är kommunister då Orwell var ståndaktig antikommunistisk socialdemokrat och detta är tydligare än någonsin i just Animal Farm.
Precis, vilka jävla stolpskott.
Citera
2022-07-27, 06:28
Medlem
Isnatts avatar
Varför kom det inget avsnitt igår? På playen.
Citera
2022-07-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Det undrar jag med
Citera
2022-07-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

Skulle tippa att SVT tagit höjd i tablån för om de skulle ha visat fotboll igår (hade Sverige inte gått till semi har jag för mig att gårdagens match skulle ha visats på SVT), så då blev det ett uppehåll den här veckan.
Citera
2022-07-28, 15:59
Medlem
Enmansdemos avatar
Svt har valt att ha en bild på två hånglande män som bakgrundsbild, vad tycker ni om det tilltaget?
https://www.svtplay.se/forsta-dejten

Det står ingenting om att det skulle varit säsongsavslutning
Citera
2022-08-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Svt har valt att ha en bild på två hånglande män som bakgrundsbild, vad tycker ni om det tilltaget?
https://www.svtplay.se/forsta-dejten

Det står ingenting om att det skulle varit säsongsavslutning

Det är väl härligt med par som hånglar? Det är för övrigt en kille som var med i "naked attraction" också. Han syns i avsnittet som släpptes inatt.
Citera
2022-08-02, 22:45
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelmatematik
Det är väl härligt med par som hånglar? Det är för övrigt en kille som var med i "naked attraction" också. Han syns i avsnittet som släpptes inatt.
Så länge det inte är män ja, ifall man är en straight man själv

Lite synd att lesbiska alltid ska ha störst bäst bröst, eller hur?

Fula människor har väl alltid almstuff hundar?

jag saknar helt skrattrynkor i ansiktet, men tydligen attraheras jag av kvinnliga skrattrynkor, jag trodde det bara kallades ögonrynkor! efter 30, men dom uppstår ju för att honan har hunnitr skratta så jäval många gånger efter 30 att kråksparkarna fastnar
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-08-02 kl. 23:00.
Citera
2022-08-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Så länge det inte är män ja, ifall man är en straight man själv

Lite synd att lesbiska alltid ska ha störst bäst bröst, eller hur?

Fula människor har väl alltid almstuff hundar?

Så homosexuella män får inte hångla för att du inte är homo?
Citera
2022-08-02, 23:00
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelmatematik
Så homosexuella män får inte hångla för att du inte är homo?
Sa jag det? jag sa att jag vill inte se det, en naturligt reflex ifall man är straight, du är alltså inte straight om du saknar den reflexen

Det verkar vara skillnad mellan kärleks-kemi och person-kemi

Det blir lyteskomik nästa vecka, där första dejten förutsätter att 'missbildade'
var villiga att sänka sina utseendemässiga krav på motparten
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-08-02 kl. 23:10.
Citera
2022-08-03, 02:49
Avslutad
Vet inte hur jag hamnade här, men vilket ofräscht program. Skulle aldrig ställa upp på nåt sånt. Jättestel, ful och tråkig miljö. Kameror och snokande servitörer överallt, skulle inte få mig att öppna mig en m.m. Dejting är privat och sen inte ens få välja sin dejt själv?!...Fy fan för att bli ihop-parad av några självutnämda experter på svt med nån motbjudande sak! Skulle vända i dörren.

Skulle hellre dejta alá Torsk på Tallinn.
Senast redigerad av qaaq 2022-08-03 kl. 02:53.
Citera
2022-08-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Vet inte hur jag hamnade här, men vilket ofräscht program. Skulle aldrig ställa upp på nåt sånt. Jättestel, ful och tråkig miljö. Kameror och snokande servitörer överallt, skulle inte få mig att öppna mig en m.m. Dejting är privat och sen inte ens få välja sin dejt själv?!...Fy fan för att bli ihop-parad av några självutnämda experter på svt med nån motbjudande sak! Skulle vända i dörren.

Skulle hellre dejta alá Torsk på Tallinn.

Tur att smaken är som baken.
Älskar miljön, varm och inbjudande. Servitörerna och bartendern är ju guld.
De är modiga som vågar gå på blinddejt dessutom inför tevekameror. Jag tror inte att jag skulle våga eller vilja. Men älskar programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in