2022-07-26, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det är helt klart relevant i sammanhanget. Inte gillar jag Mp bäst, men som läget nu är lär jag rösta på dem ändå.

Tänker du på "extremvädret" och att det behöver förvärras? Ja miljöförstörarpartiet är rätt väg att gå isf. Där gör man allt för att förstöra den tidigare så effektiva, förhållandevis billiga och den mest klimatsmarta energiförsörjningen medelst kärnkraft och ersätta med diverse skräp som helt enkelt inte ger tillräcklig med energi året runt för att kunna ersätta. Mellanskillnaden fyller man bland annat ut med att veva igång oljekraft. Kalaset landar i ineffektiv, dyr och i högre grad miljöförstörande energi 👍Sen gör miljöförstörarpartiet annat dumt också men det orkar jag inte ens gå in på.

Jag är också djupt oroad över att väderkartorna numera har upplyst mig om att vädret är så extremt att bakgrundsstrålningen fått monitorerna att skifta i djupt röd färg likt skärseld över hela vår jord.

Eftersom vi nu upplyses dagligen om att vi står på randen till människans undergång så tänker jag att vi kan dra vårat strå till stacken och satsa på det energislag som ger mest "smäll för pengarna".

Skulle även kunna tänka mig att vi kan ge bort en slant till andra länder för att bidra till att dessa sätter partikelkondomer på sina ståndaktiga skorstenar som konstant ejakulerar svart rök över vår jord - om vi har pengar över efter att ha säkerställt vår egen energiförsörjning. Ja, den äckliga röken påverkar hela vår jord då klimatet är globalt, inte lokalt. Detta är en av pusselbitarna i Sverigepusslet som gör att jag kommer rösta på SD.

När jag ser mig omkring i vardagen så är det bara att konstatera att hela statsmedia med sina hangarounds gör så gott de kan för att styra utgången av valet till önskad utgång. Varför man agerar så inom media kan man bara spekulera i... Jag kliar mig bara i huvudet och undrar hur stort genomslag det här ruttna "rapporterandet" egentligen har i ou och val. Själv så äcklas jag något så oerhört av spektaklet. Förljugenheten får mig instinktivt att vända mig till andra alternativet och hoppas att det här är utkomsten, av medias agerande, i större delen av valmanskåren. Jag förstår inte hur folk kan gå på alla halvsanningar, skarvningar, undanhållande av relevant information osv men alltid lurar den någon - typ dig.
Citera
2022-07-26, 07:52
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Tänker du på "extremvädret" och att det behöver förvärras? .

Jag tänker på det förbannade kärnkraftsvanvettet som borde förbjudas världen över tills någon har hittat en vettig lösning på vad man ska göra av avfallet (vilket ingen naturligtvis någonsin kommer att lyckas med).
Senast redigerad av Saltkatt 2022-07-26 kl. 07:55.
Citera
2022-07-26, 11:33
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag tänker på det förbannade kärnkraftsvanvettet som borde förbjudas världen över tills någon har hittat en vettig lösning på vad man ska göra av avfallet (vilket ingen naturligtvis någonsin kommer att lyckas med).
Du vet att gen IV och gen V kraftverk förbränner det avfall som tidigare känkraftverk inte klarar av.

"De faktorer som GIF anför till förmån för fjärde generationens reaktorer i förhållande till existerande anläggningsteknik är främst

-Ett kärnavfall som bara varar i århundraden i stället för årtusenden.
-100-300 gånger mer energiutbyte från samma mängd kärnbränsle.
-Möjligheten att förbruka existerande kärnavfall vid elproduktion. Dagens högaktiva kärnavfall kan mycket väl bli morgondagens kärnbränsle.[1]
-Möjligheten att använda andra kärnbränslen än uran har anförts av forskare utanför GIF-gruppen."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fj%C3%A4rde_generationens_reaktor

så slutförvaring är onödigt ifall man satsar på modern teknik.

Jag tror att MP är illa ute då el priser, elavbrott och arbetslöshet ökar (pga av indutri flyttar ut från landet.

Det kanske inte syns i OU ännu, men MP rasar bland vanligt folk.
Citera
2022-07-26, 12:49
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Intressant mätning. Om L blir större än KD i valet kommer Buschs inflytande på högersidan minska avsevärt; hennes idé om en M-KD regering kommer definitivt inte vara ett alternativ.

Nä, mycket bra. Hon ska inte sitta och styra o ställa som en kejsarinna. Hennes pytteparti får inrätta sej efter partier som har mer mandat. SD t.ex. Hon ska fan inte bestämma högaktningsfullt att SD inte ska sitta i regering. Hon tror att utseendet är det viktigaste..... Men, neej, vi kvinnor skiter i hennes narcissism.
Citera
2022-07-26, 12:56
Medlem
Lite rolig med att S tappar och L vinner. Det såg jag inte riktigt själv komma att väljare skulle ta den riktningen.

Men då får man anta att när L tappade väljare så gick de till S, vilket nu egentligen betyder att L kommer att hamna i en situation där flertalet av deras väljare hellre ser att L samarbetar med S än att L samarbetar med M.

Problemet för L ökar med andra ord eftersom man ändå uppfattat att L-styrelsen bestämt sig för att samarbeta med M framöver.

Suck, man kan verkligen inte veta vad L kommer att stödja.
Citera
2022-07-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself

Suck, man kan verkligen inte veta vad L kommer att stödja.
Det vet man visst. L kommer stödja en borgerlig regering och godtar att en sådan regering kan göra upp med SD i frågor där man är överens. Men sätter sig SD på tvären och man plötsligt inte är överens om särskilt mycket kan L ingå i ett antal regeringskonstellationer eller gå i opposition. Kristersson har öppnat upp för L att ingå i hans regering så det är ju upp till SD att avgöra om man kan stödja en sådan eller om man hellre låter Andersson eller Lööf bilda regering där SD får noll inflytande.
Citera
2022-07-26, 19:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Skop 25/7

S31,5 % -
mp3,6 % +
V10,3 % +
M18,5 % -
L6,1 % +
KD5,7 % -
C6,2 % -
SD16,6 % +
Ö1,5 % +

L på 6,1 alltså! Ingen effekt på påstådda Sossar som taktikröstar mp. Dock en ökning (2,9)

Notera dock frågan är enl wiki
”Vilket politiskt parti tycker du bäst om i rikspolitiken?” Vilket ju inte är samma som vad kommer du rösta på (med tanke på taktikröstar tex)

S tappar rätt mycket.

Starkt jobbat av L! Bara 0,1% efter C nu.
Citera
2022-07-27, 00:33
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Starkt jobbat av L! Bara 0,1% efter C nu.
Ja, man tappar verkligen det lilla hopp om mänskligheten som fanns kvar.
Som om inte Liberalerna förstört Sverige tillräckligt de senaste 30 åren.
Pallen for president!!!
Citera
2022-07-27, 00:47
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ja, man tappar verkligen det lilla hopp om mänskligheten som fanns kvar.
Som om inte Liberalerna förstört Sverige tillräckligt de senaste 30 åren.
Pallen for president!!!

Och SD kommer kanske sjunka lite i årets val. Det är kört.
Citera
2022-07-27, 00:54
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Och SD kommer kanske sjunka lite i årets val. Det är kört.
Hoppet är det sista som lämnar en sägs det.
Men det ser mörkt ut.
Citera
2022-07-27, 01:24
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Det vet man visst. L kommer stödja en borgerlig regering och godtar att en sådan regering kan göra upp med SD i frågor där man är överens. Men sätter sig SD på tvären och man plötsligt inte är överens om särskilt mycket kan L ingå i ett antal regeringskonstellationer eller gå i opposition. Kristersson har öppnat upp för L att ingå i hans regering så det är ju upp till SD att avgöra om man kan stödja en sådan eller om man hellre låter Andersson eller Lööf bilda regering där SD får noll inflytande.
Eller så väljer SD inget av det och vi går mot extra val.

Men det hade du inte koll på va? Din stjärtgosse.

Kristersson har inte öppnat för L i regering. Kristersson har konstant pratat om M/KD regering. Sluta försöka lura folk.
Citera
2022-07-27, 08:02
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ingen i etablisemanget eller pk-folk kommer bryr sig om Afs får 1 procent. Däremot kommer de jubla om SD minskar.

Just 1% är väldigt viktigt för ett litet parti. Då trycker och distribuerar valmyndigheten valsedlar till alla vallokaler (borde vara värt miljoner) i nästa val. Tror även man kan söka div stöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in