Citat:
Tänker du på "extremvädret" och att det behöver förvärras? Ja miljöförstörarpartiet är rätt väg att gå isf. Där gör man allt för att förstöra den tidigare så effektiva, förhållandevis billiga och den mest klimatsmarta energiförsörjningen medelst kärnkraft och ersätta med diverse skräp som helt enkelt inte ger tillräcklig med energi året runt för att kunna ersätta. Mellanskillnaden fyller man bland annat ut med att veva igång oljekraft. Kalaset landar i ineffektiv, dyr och i högre grad miljöförstörande energi 👍Sen gör miljöförstörarpartiet annat dumt också men det orkar jag inte ens gå in på.
Jag är också djupt oroad över att väderkartorna numera har upplyst mig om att vädret är så extremt att bakgrundsstrålningen fått monitorerna att skifta i djupt röd färg likt skärseld över hela vår jord.
Eftersom vi nu upplyses dagligen om att vi står på randen till människans undergång så tänker jag att vi kan dra vårat strå till stacken och satsa på det energislag som ger mest "smäll för pengarna".
Skulle även kunna tänka mig att vi kan ge bort en slant till andra länder för att bidra till att dessa sätter partikelkondomer på sina ståndaktiga skorstenar som konstant ejakulerar svart rök över vår jord - om vi har pengar över efter att ha säkerställt vår egen energiförsörjning. Ja, den äckliga röken påverkar hela vår jord då klimatet är globalt, inte lokalt. Detta är en av pusselbitarna i Sverigepusslet som gör att jag kommer rösta på SD.
När jag ser mig omkring i vardagen så är det bara att konstatera att hela statsmedia med sina hangarounds gör så gott de kan för att styra utgången av valet till önskad utgång. Varför man agerar så inom media kan man bara spekulera i... Jag kliar mig bara i huvudet och undrar hur stort genomslag det här ruttna "rapporterandet" egentligen har i ou och val. Själv så äcklas jag något så oerhört av spektaklet. Förljugenheten får mig instinktivt att vända mig till andra alternativet och hoppas att det här är utkomsten, av medias agerande, i större delen av valmanskåren. Jag förstår inte hur folk kan gå på alla halvsanningar, skarvningar, undanhållande av relevant information osv men alltid lurar den någon - typ dig.