2022-07-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Ja, det har jag glömt. Europa hade varit så mycket bättre utan Soros BLM-love bombing. För att inte tala om den åldriga judens engagemang för Open Soceity Foundation.
Men det är en lång story som bara ett fåtal har kännedom om. Skit i det, gillar du att kolla på pattskvalp, a k a damfotboll så tänker inte jag försöka att hindra dig..

Herrfinalen förra året mellan England och Italien bestod av knäböjande lag och en regnbågsfärgad bil.
2022-07-27, 00:46
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Damerna tar fler medaljer än herrarna, borde för fan ha högre löner än dem.

Spelet håller div 5 klass. Inget som någon vill betala för. Skräp.
2022-07-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruteturkarna
Absolut inte. Undrar bara när din alternativa världsbild ska krocka med verkligheten.

Fotboll går ut på att göra mål. Bollinnehav betyder absolut ingenting om man inte nätar, dessutom är att vända ett tvåmålsunderläge inte något märkligt för riktiga fotbollsspelare.

Efter 4-0, hur skulle du vilja beskriva Sveriges insats? ”Om bara inte X hade hänt, så...” räcker inte som analys.

Som sagt om 2-0 målet hade dömts bort korrekt för offside hade matchbilden varit helt annorlunda än den blev, men jag förstår att du inte förstår eftersom detta var första fotbollsmatchen du har sett.
2022-07-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag tycker väl Lindahl egentligen mer hade ett rejält missflyt än gjorde något kalkon. 1-0 är hårt och hon hinner inte dit.
2-0 är som en sån där 40-meters inläggsfrispark som rullar in vid stolpen - som målvakt kan man inte direkt rusa dit bollen flyger utan måste först ha koll på styrningar och plötsligt är det för sent. Största felet är att inte ha spelare vid stolpen.
3-0 ser pinsamt ut, men inte fan skall hon stå med fötterna ihop där ifall det kommer en oväntad klack från nära håll. Som det nu gjorde. Missflyt.
4-0 är en lobb hon inte når. Blir pinsamt när den retfullt rullar in med henne jagandes, men borde hon verkligen nått lobben? Tja, kanske. 4-0 är enda målet som var dåligt. Övriga är mer missflyt som summerat blir fiasko men var för sig inte var några grova misstag.

hon ska inte lämna den luckan, hon ska gå ner med ena knäet, typ som en hockey målis. det är a och o. min åsikt är att hon hamnar för mycket på hälarna där.

fjärde målet ser enormt billigt ut. vad försöker hon göra? det liknar en fjortis "fös-räddning". antingen boxar man bort en sådan boll. eller greppar man den. hon gör ingen ansats till nåt.
2022-07-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
är det johanna rytting kaneryd? Hon är tillsammans med någon Anton Saletros just nu.

men inte så länge till
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag tycker väl Lindahl egentligen mer hade ett rejält missflyt än gjorde något kalkon. 1-0 är hårt och hon hinner inte dit.
2-0 är som en sån där 40-meters inläggsfrispark som rullar in vid stolpen - som målvakt kan man inte direkt rusa dit bollen flyger utan måste först ha koll på styrningar och plötsligt är det för sent. Största felet är att inte ha spelare vid stolpen.
3-0 ser pinsamt ut, men inte fan skall hon stå med fötterna ihop där ifall det kommer en oväntad klack från nära håll. Som det nu gjorde. Missflyt.
4-0 är en lobb hon inte når. Blir pinsamt när den retfullt rullar in med henne jagandes, men borde hon verkligen nått lobben? Tja, kanske. 4-0 är enda målet som var dåligt. Övriga är mer missflyt som summerat blir fiasko men var för sig inte var några grova misstag.

Har bara sett 0-4 målet, och det var - tja vad ska jag skriva... - det sämsta jag sett av ett proffs! Så hon tjänar asså pengar på det hon gör till vardags!?
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Herrfinalen förra året mellan England och Italien bestod av knäböjande lag och en regnbågsfärgad bil.
Håll med om att det är förfärligt.. Fast du kanske gillar judisk söndring?
Knappast ditt eller mitt fel att Svergie var "behjälpliga" under ww2
2022-07-27, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Som sagt om 2-0 målet hade dömts bort korrekt för offside hade matchbilden varit helt annorlunda än den blev, men jag förstår att du inte förstår eftersom detta var första fotbollsmatchen du har sett.
Eller inte.

Ditt önsketänkande ändrar inte faktum.
2022-07-27, 00:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Har du redan glömt alla lag som knäböjde i herrarnas fotbolls-EM förra året?
Svenska landslaget mfl. gjorde det inte.

Har sett 0 sekunder av detta mästerskap Slipper man skiten med deras äckliga politik. Sen är damlaget riktiga losers. Är väl typ 5-6 länder som kan vinna och förut var det ännu mindre. Men Sverige har haft bra chans då vi inte behandlar våra kvinnor som skit men ändå har de aldrig vunnit nåt förutom nåt EM för länge sen. Hoppas några yngre tjejer kan komma in och få ordning på det nu när flera av batikhäxorna slutar, då kanske svensk damfotboll kan bli intressant.
2022-07-27, 00:51
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Du hejar alltså på knäböjarna England?

Jag skiter i flatfotboll egentligen men det fanns ju inte så mycket annat att titta på ikväll och eftersom jag är uppvuxen med Tipsextra med Lars-Gunnar Björklund på 70-talet så ligger Engelsk fotboll mig varmt om hjärtat. Bara inte Frankrikes negerlandslag vinner så är jag nöjd.
2022-07-27, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Spelet håller div 5 klass. Inget som någon vill betala för. Skräp.

nej, inte div 5.

skulle säga ett bra juniorlag. inte de bästa i sverige men ett ganska bra juniorlag.

i div 5 kan det finnas duktiga akademispelare som inte pallat träna det som krävs och en del avdankade ex-allsvenskan-spelare eller superettan. och allt däremellan. det är hårdheten framförallt som är skillnaden.
2022-07-27, 00:53
Medlem
ingetbranicks avatar
SVT Text ger sin version av Sveriges och Lindahls fiaskoinsats (min fetning):

Citat:
Sverige föll tungt i EM-semin

Den svenska drömmen om EM-guld tog slut mot hemmanationen England som vann semifinalen med hela 4-0.

Den första riktigt tunga smällen kom i början av andra halvlek när Lucy Bronze studsnickade in 2-0 efter en hörna.

Då fanns fortfarande svenskt hopp om att vända matchen och förbundskapten Gerhardsson genomförde flera byten.

Men istället fick England alltför stora ytor att spela på och lekte in två till mål bakom svenska målvakten Hedvig Lindahl som inte stod för sina bästa räddningar i karriären.

Observera hur de får till en helt obegriplig mening i sitt krumbuktande för att inte såga Lindahl (för då kan hon ju bli ledsen, för hon är ju bara en ömtålig kvinna). "Inte stod för sina bästa räddningar"?! Ursäkta, men det var inga räddningar - det var rejäla målvaktstavlor. De kunde ha skrivit att hon "inte stod för nån av sina bästa insatser", vilket också det hade varit väldigt snällt, men åtminstone korrekt. Fattar inte dessa aktivister att de bara gör damfotbollen en otjänst när de inte vågar kritisera när kritik är befogad, utan bara stryker medhårs och berömmer, eller ursäktar - som om det vore barn det handlar om. Var är feministerna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in