2022-07-26, 23:40
Medlem
Glas ska ju vara innerligt tacksam att Lindahl var så värdelös. Helt otroligt att Lindahl lyckas med bedriften att få all skamlig uppmärksamhet som Glas annars borde fått. Glas orsak till 3 av 4 insläppta mål.
2022-07-26, 23:40
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Vilket djävla skitlag (S)verige är !
Damfotboll finns inte.
2022-07-26, 23:41
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Ja lite surt men sånt borde man ändå försöka skaka av sig även om det är tufft såklart.

Men vet du nästa gång våra svenska damer ska spela i någon turnering? Är det nästa sommar eller.
Vet ej, men de har väl mästerskap vartannat år (EM/VM) som herrarna antar jag. Förutsatt att de kvalar in så klart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Ja, man kan ju undra om t.ex Drogba dunkade på läkaren hårt efter varje match när han spelade i Chealsea.

Läkaren i fråga
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eva_Carneiro

Miss carneiro är definitivt My cup of Tea. Brains n beauty är en dödlig kombo 🥰
Medlem
seranoskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Har följt hela eftersnacket nu på cmore. I n g e n adresserar elefanten i rummet; Hedvig Lindahl.

Däremot nämndes Covid och eventuellt att man kanske borde spelat fler träningsmatcher före EM.

Så går jag in på Hedvigs Instagram och set 70 fina styrkekramar-kommentarer och att Hedvig gjorde en sååå bra match. EN enda negativ kommentar, och det kom från en kille. Han nämnde nät om att de inte förtjänar samma lön som männen. Han fick 20 hatkommentarer (mestadels av white-knight män).

Inte för att jag förespråkar hat i någon mån, men inte f-n hade en manlig målvakt kommit undan utan hatkommentarer efter sådana missar som Hedvig gjorde ikväll. Jämlikhet...
Kolla facebook aftonbladets inlägg, där hittade man hat av gudsnåde. Tycker ingen athlet förtjänar sådana påhopp. Tror hon vet att hon inte presterade.
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Tack för påpekandet!

Då är jag inte helt psykotisk
Åhh skönt, då var jag inte själv att fokusera på det. Jäkligt udda kombination måste jag säga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Skandal! Först vinner dom både OS och VM i hockey och sen vinner dom över oss i damfotboll också!

Där har vi det! Det var förklädda finskor som krossade oss!
2022-07-26, 23:42
Medlem
Jag trodde att bar fjolliga homosexuella män hade veka handleder, men tydligen har butchiga flator som står i mål samma syndrom - apropå fjärde målet
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Kolla facebook aftonbladets inlägg, där hittade man hat av gudsnåde. Tycker ingen athlet förtjänar sådana påhopp. Tror hon vet att hon inte presterade.

Enig. Det finns rötägg överallt. Men blev förvånad ad att det var såpass få negativa inlägg bara. Det är det ju i regel hos herrarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Vet ej, men de har väl mästerskap vartannat år (EM/VM) som herrarna antar jag. Förutsatt att de kvalar in så klart.

Ja tydligen nästa år mästerskap för damerna är VM i Australien/Nya Zeeland, 20 juli - 20 augusti, 2023.
2022-07-26, 23:43
Medlem
Ratads avatar
Frida Fagerlund sviker Systerskapet™ och arbetar för Patriarkatet™.
2022-07-26, 23:43
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jo men det är väl främst fansen som vill hålla det separerat. Att regeringar eller andra krafter utnyttjar idrotten för egen vinning är sedan gammalt och knäandet är väl bara ett exempel på att det fortgår alltjämt.

Jag instämmer men är inte det minsta förvånad över att det är just damlandslaget som går all in och sväljer allt med hull och hår. Det är inte utan anledning som många svennar ogillar dem..
Finns det något mer impopulärt "landslag"? -Tveksamt..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in