2022-07-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Kunde ju ana att det rörde sig om en blatte… Någon kan väl ringa finnen?
Svensk pappa..
Citera
2022-07-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Läste det i tråden.
Jag minns andra fall där barn fått i sig medicin som bedömts som misshandel. Det var å andra sidan avsiktligt drogande för att få tyst på bebisen eller liknande.

Ja men det känns inte rätt här, då kommer det ofta upp som sjukdomsfall först och efter provtagning syns det om barnet fått i sig något. :-/ för jävligt hur som helst.
Citera
2022-07-26, 21:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag missade det, sorry. Försökte ändå skumma.

Så hon fick sitt första barn som tonåring och de båda äldsta har en genetisk sjukdom, tungt.. Allt är låst nu utom pappans insta men hunden och bebisen ser båda välskötta ut så vitt jag kan bedöma, men jag har mest bara erfarenhet av hundar. Däremot så reagerar jag på att det betonas att föremål beslagtagits.. Kan barnet ha fått i sig mediciner?

Om båda äldre barnen har en genetisk sjukdom så kan det vara därför hon "bytt" pappa.....

Men bebis kan ju ha ramlat nerför trappan....och jag undrar ändå över eventuell syskonsvartsjuka.....
Citera
2022-07-26, 21:54
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Okej, hänvisa till den paragraf i lagen där det står att mord på spädbarn ger lägre straff än mord på vuxna människor.
Det är praxis. Visa ett fall där spädbarnsmord gett livstids fängelse
Citera
2022-07-26, 21:56
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mdmama610
Haha nu driver du väl?
Nej det är sant. Barn värderades lähre uttrycklugen i äldre lagstiftning, sk barnamord, men rättstänkandet kring mord på spädbarn lever kvar och mord på spädbarn ger korta straff, ett par år ofta.
Citera
2022-07-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om båda äldre barnen har en genetisk sjukdom så kan det vara därför hon "bytt" pappa.....

Men bebis kan ju ha ramlat nerför trappan....och jag undrar ändå över eventuell syskonsvartsjuka.....

Nu var det ju bara äldsta pojken som har polymicrogyri.
Vad gäller syskonsvartsjuka så är det föräldrarna som är misstänkta för synnerligen grov misshandel. Inget barn är omhändertaget.
Citera
2022-07-26, 22:05
Medlem
Citat:

Bebisen är född i februari och då 7 veckor för tidigt och kan knappast ramla ned för några trappor eller på annat sätt skada sig själv.
Citera
2022-07-26, 22:09
Bannlyst
Angående pappans bilder på Instagram. Någon nämnde hans inlägg nr 7, att det ser ut som ett blåmärke på ögat. Instämmer, det ser verkligen ut som att flickan har ett blåmärke på ena ögat, i inre ögonvrån. När bilden publicerades var hon bara 2 månader, så det kan knappast förklaras bort på något sätt.

En kommentar till hans inlägg nr 2, som innehåller flera bilder. Nu vet vi ju att bebis föddes för tidigt och visst kan bebisar ha olika former på skallen och bebisar har fontanellen och så vidare. Men ser inte skallen lite märklig ut i formen? Den ser liksom lite... "intryckt" ut, som en intryckt "form" där fram? Ingen annan som sett bilderna och reagerat på det?
Citera
2022-07-26, 22:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Nu var det ju bara äldsta pojken som har polymicrogyri.
Vad gäller syskonsvartsjuka så är det föräldrarna som är misstänkta för synnerligen grov misshandel. Inget barn är omhändertaget.

Det har ju hänt förr, att polisen har fel.......

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Bebisen är född i februari och då 7 veckor för tidigt och kan knappast ramla ned för några trappor eller på annat sätt skada sig själv.

Min dotter gick när hon var 7,5 månader, min som drog sig fram på magen med händerna som 5-6 månaders.
Citera
2022-07-26, 22:13
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Angående pappans bilder på Instagram. Någon nämnde hans inlägg nr 7, att det ser ut som ett blåmärke på ögat. Instämmer, det ser verkligen ut som att flickan har ett blåmärke på ena ögat, i inre ögonvrån. När bilden publicerades var hon bara 2 månader, så det kan knappast förklaras bort på något sätt.

En kommentar till hans inlägg nr 2, som innehåller flera bilder. Nu vet vi ju att bebis föddes för tidigt och visst kan bebisar ha olika former på skallen och bebisar har fontanellen och så vidare. Men ser inte skallen lite märklig ut i formen? Den ser liksom lite... "intryckt" ut, som en intryckt "form" där fram? Ingen annan som sett bilderna och reagerat på det?

Håller helt med dig. Såg med det och ser tyvärr ut som någon utsatt lilla älsklingen för något
Citera
2022-07-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
En 6 månaders kan knappt krypa, nej fått i sig mediciner är otroligt och hade inte genererat den rubriceringen eller tillkallelse av polis direkt till platsen. Barnet är allvarligt skadat - alltså synliga skador. OM något beslagtagits är det troligen tillhygge osv. Har du källa på att föremål beslagtagits?
Källa: https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/juli/25/25-juli-1723-misshandel-grov-trosa/
Citera
2022-07-26, 22:20
Medlem
Citat:
Det har ju hänt förr, att polisen har fel.......

Min dotter gick när hon var 7,5 månader, min som drog sig fram på magen med händerna som 5-6 månaders.
Och den här flickan är 5 månader men eftersom hon är född så mycket för tidigt så räknas hon inte som mer än knappt 4 månader när man tittar på utveckling fysiskt hos BVC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in