2022-07-26, 17:33
Medlem
Legokatts avatar
Til dem som er helt sikker på at TH er skyldig har jeg laget en kampsang for å holde motet oppe.

Melodi: "Yl*vis - Langrennsfar"
https://youtu.be/1iAfy5yt99g

omskrevet til sangen

"Skyldig-far"

I spoiler
Citera
2022-07-26, 17:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dungs svigermor er visst også en person som skal bestemme alt og ha full kontroll.
Det er vel mer enn antydet at det mest sannsynlig var hun som drepte Dung.
Men jeg tror ikke nødvendigvis drapet var planlagt, ihvertfall ikke i så lang tid.

Hm, ja for det må jo ha vært en grunn til at hun også måtte sitte så lenge i varetekt.
Husker det sto noe om at hun hadde store problemer med at Dung bodde der. Vietnamesisk matlukt osv.
Men jeg tror ektemannen Bjarte, også må ha vært et svin. Han tok bilde av henne mens hun gråt, så det må jo være noe feil et sted. Han hadde stengt henne inne i et rom også, men hun klarte å komme seg ut og rømte til et krisesenter. Han virker til å være totalt psykopat.
Dungs søskenbarn bodde sammen med Bjartes bror, Viggo, og hun ble oppringt under avhør og truet.
Hun bor på hemmelig adresse nå med ny ektemann fra Vietnam. Hun sa i et intervju at hun var redd for hele familien.

Så...Havhests påstand om at det er usannsynlig at folk i egen familie vil hjelpe til, stemmer nødvendigvis ikke. Hun virker til å ha mistet kontroll, og slenger ut det ene og det andre.
Tar henne enda mer med en klype salt etter at hun kom med en direkte løgn om hva som sto i boken.
Citera
2022-07-26, 17:46
Medlem
Folie à deux, folie à trois, folie à quatre, folie en famille.

Nei jeg teller ikke. Kom over et interessant «fenomen» innen psykdommer jeg ikke kjente til tidligere.

Her snakker man altså om vrangforestillinger hos noen som over tid på en måte «adopteres» av andre nære. Man blir på en måte «smitta» av andres galskap, og fremstår til slutt som en form for «tvilling»/identisk i tankesett. Min oppfatning av greiene.

Nå er ikke jeg ute etter å diagnostisere noen. Vi vet alle at folk som dreper og de som eventuelt bidrar med sin assistanse og med det muliggjør det selvfølgelig har en eller flere diagnoser. Alvorlige.

Vi har flere tragedier som har rammet denne familien som ulike personer kan ha hatt vanskeligheter med å komme over. THs mor som døde brått er et eksempel. Rammet selvfølgelig alle søsknene i flokken hardt. Fru Hagens utroskap som ser ut til å ha rystet både han og andres indre grunnvoller nok til at de aldri slipper hatet mot ekssvogeren er ett annet.

Kan medhjelpere/e rett og slett lide av samme vrangforestillinger som en eventuell hovedmann i dette gjør og være motivert av akkurat den samme galskapen?
Citera
2022-07-26, 17:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Gullfisk-hukommelse?
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Hold deg til saken, og ikke skap trådsannheter!
Jeg har allerede presentert mange hypoteser inkl hvor TH er skyldig. Jeg ønsker ikke å konkludere, har ikke behov for å forhåndsdømme, er ingen hater.

Jeg ønsker at en dom skal avgjøres på grunnlag av bevis.

Kanskje du kan vise til en hypotese der du skriver at TH er skyldig?
Link?
Citera
2022-07-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Som hestefolk ville si; "Det blir hipp som happ".

Hagen skriver att han måste göra något, får VG veta. Är detta med Hipp som happ som kan beskrivas som hur som helst? Nästan allt är ju vilseledning för att dölja ett allvarligt brott och kanske det verkliga som ligger till grund för den så kallade äktenskapskonflikten år 1993. Var den verkligen en riktig äktenskapskonflikt kan man fråga sig? Vad är det TH döljer år 1993 i äktenskapsförordet kan man fråga sig för någonting är det eftersom AEH är försvunnen och antagligen är mördad av TH?
Senast redigerad av Braskamin58 2022-07-26 kl. 18:08.
Citera
2022-07-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hagen skriver att han måste göra något, får VG veta. Är detta med Hipp som happ som kan beskrivas som hur som helst? Nästan allt är ju vilseledning för att dölja ett allvarligt brott och kanske det verkliga som ligger till grund för den så kallade äktenskapskonflikten år 1993. Var den verkligen en riktig äktenskapskonflikt kan man fråga sig. Vad är det TH döljer år 1993 i äktenskapsförordet kan man fråga sig för någonting är det eftersom AEH är försvunnen och antagligen är mördad av TH.

Det ble nå en ekteskapskonflikt utav et muligens innbilt utroskap, som AE måtte be om unnskyldning for på hver bursdag i nesten 30 år

Fullstendig galskap hele greia
Citera
2022-07-26, 18:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Så...Havhests påstand om at det er usannsynlig at folk i egen familie vil hjelpe til, stemmer nødvendigvis ikke. Hun virker til å ha mistet kontroll, og slenger ut det ene og det andre.
Tar henne enda mer med en klype salt etter at hun kom med en direkte løgn om hva som sto i boken.
Men problemet med hyppotesen at barna har hjulpet til er at politiet mener siste kjente livstegn er kl 09.14. La oss si at politiet vet at hun forsvant kvelden før men går ut i media med at hun forsvant etter kl 09.14 - dette vil ikke sette press på en eneste gjerningsperson. I tillegg vil det minske sjansene for at vitner som har sett noe skal melde seg.

At politiet mener AEH forsvant etter kl 09.14 er det en mikroskopisk sjanse for er medie-strategi..
Citera
2022-07-26, 18:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men problemet med hyppotesen at barna har hjulpet til er at politiet mener siste kjente livstegn er kl 09.14. La oss si at politiet vet at hun forsvant kvelden før men går ut i media med at hun forsvant etter kl 09.14 - dette vil ikke sette press på en eneste gjerningsperson. I tillegg vil det minske sjansene for at vitner som har sett noe skal melde seg.

At politiet mener AEH forsvant etter kl 09.14 er det en mikroskopisk sjanse for er medie-strategi..

Men når sa de det sist? At hun forsvant etter 09:14? Er ikke det ganske lenge siden?
Mye som har dukket opp siden den gang.
At det kan kalles et livstegn, blir jo basert på TEHs forklaring.
Som jeg har sagt tidligere, at AE telefon ringte da og da, betyr ikke at det var hun som ringte.
At THs telefon ringte til Annes 10:07, betyr ikke at det var han som betjente telefonen.
Nå blir det vel storoppstyr med z-z-z og Havhest, hehe.
Citera
2022-07-26, 18:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Men når sa de det sist? At hun forsvant etter 09:14? Er ikke det ganske lenge siden?
Mye som har dukket opp siden den gang.
At det kan kalles et livstegn, blir jo basert på TEHs forklaring.
Som jeg har sagt tidligere, at AE telefon ringte da og da, betyr ikke at det var hun som ringte.
At THs telefon ringte til Annes 10:07, betyr ikke at det var han som betjente telefonen.
Nå blir det vel storoppstyr med z-z-z og Havhest, hehe.
Har ikke fulgt med på siste gang politiet opplyste om det, men noe mange glemmer er 3 sek samtale kl 09.06 med påfølgende SMS. Hvis TEH/MB var med på et plott så må presten også ha vært med på det. De kunne vel ikke gamble på at HHB1 ikke skulle ta telefonen? Så har man i tillegg AEH's telefonbevegelser og telefonen på bordet.

Nei, det er nok en god grunn til at politiet mener siste kjente livstegn er kl 09.14.

Hva mener du skal til for å løse saken?
Citera
2022-07-26, 18:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Her snakker man altså om vrangforestillinger hos noen som over tid på en måte «adopteres» av andre nære. Man blir på en måte «smitta» av andres galskap, og fremstår til slutt som en form for «tvilling»/identisk i tankesett. Min oppfatning av greiene.

Nå er ikke jeg ute etter å diagnostisere noen. Vi vet alle at folk som dreper og de som eventuelt bidrar med sin assistanse og med det muliggjør det selvfølgelig har en eller flere diagnoser. Alvorlige.

Vi har flere tragedier som har rammet denne familien som ulike personer kan ha hatt vanskeligheter med å komme over. THs mor som døde brått er et eksempel. Rammet selvfølgelig alle søsknene i flokken hardt. Fru Hagens utroskap som ser ut til å ha rystet både han og andres indre grunnvoller nok til at de aldri slipper hatet mot ekssvogeren er ett annet.

Kan medhjelpere/e rett og slett lide av samme vrangforestillinger som en eventuell hovedmann i dette gjør og være motivert av akkurat den samme galskapen?

Dette fenomenet er vel ikke så ulikt det man finner i mange sekter.
De ser jo ofte på seg selv som en slags "familie".
Tilhørighet og utenforskap er motpoler. Er du ikke med oss, er du mot oss.
Avvik regnes som svik, og tolereres ikke.

Det skumle med slik skrudd sosial dynamikk er at det ikke trenger å være
synlig for utenforstående. Psykisk kontroll kan være subtil, og de beste
manipulatorene kan for "utrente øyne" fremstå som normale.

Nå skal jeg ikke påstå at det er slik med familien Hagen, men om
det skulle vise seg å være tilfelle, ville det kanskje ikke overraske meg.
Citera
2022-07-26, 19:05
Medlem
Citat:
Men så har man de som på forhånd VET at personen er et psykopatisk svin.

Årsaker til personlighetsforstyrrelser

Studier viser at genetikk, barndomstraumer og tidligere erfaringer og situasjoner kan spille en rolle i hvorfor man utvikler en personlighetsforstyrrelse. Den nøyaktige rollen genetikk spiller er imidlertid ikke bevist, men eksperter mener at visse personlighetstrekk kan overføres fra arvede gener fra foreldrene deres.
15. januar 2020

https://www.gomentor.com/se/artiklar/personlighetsstorningar

Du har forvirrede tanker og følelser om deg selv. Du føler ofte at selvbildet ditt ikke samsvarer med oppfatningen av deg av de rundt deg.

Du har sterke følelser som raskt kan endre seg fra en ekstrem følelsesmessig tilstand til en annen.
25. september 2020

https://www.1177.se/Skane/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/angest/emotionellt-instabilt-personlighetssyndrom--borderline-personlighetssyndrom/
Senast redigerad av Braskamin58 2022-07-26 kl. 19:23.
Citera
2022-07-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

hvorfor må vi stole på teh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in